حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تماشا کنید: مقایسه عملکرد و دوربین اپل آیفون ۶s پلاس در مقابل مایکروسافت لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال

نوشته

8 سال قبل | 45 دیدگاه | ترنجی

دو ابر شرکت دنیای فناوری در مقابل یکدیگر قرارگرفته‌اند. تقریباً باکمی اغراق می‌توان گفت تجربه‌های اول هرکدام هم خواهد بود. اپل به‌تازگی وارد دنیای فناوری شده است و نسل دوم سری پلاس خود را با تغییراتی جزیی رونمایی کرده است. مایکروسافت برای تولید پرچم‌داری کامل این بار سنگ تمام گذاشته است و با فبلتی ویندوز ۱۰ روبه‌رو هستیم. در ادامه همراه باشید تا ببینیم در کار روزمره هرکدام از این دو دستگاه چه عملکردی دارد.

آیفون ۶s پلاس دارای بدنه‌ای آلومینیومی است که به نسبت نسل قبلی پیشرفت زیادی داشته است. صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن FHD دارای چگالی ۴۰۱ppi است. در سمت دیگر میدان، مایکروسافت لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال قرار دارد که با صفحه‌نمایش ۵٫۷ اینچی دارای رزولوشن QHD و چگالی ۵۱۵ppi است. در آیفون دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قرارداد و در لومیا دوربینی ۲۰ مگاپیکسلی که بر اساس ویدیو و تصاویر منتشرشده دارای کیفیتی مثال‌زدنی خواهد بود. درزمینه نرم‌افزار لومیا کمی ضعیف عمل کرد هرچند ایرادی نمی‌توان به مایکروسافت گرفت و بیشتر معطوف به توسعه‌دهندگان خواهد بود اما در زمیه تصویربرداری رقابت بسیار نزدیک و سخت بود. باهم ویدیو را ببینیم:

[aparat]http://www.aparat.com/v/u8Low[/aparat]

 

نظر شما چیست؟ برای انتخاب یک فبلت کدام را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
45 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

تو نرم افزار ابفون واقعا بهتر بود ولی تو دوربین لومیا بهتر بود به جز تو فیلم گرفتن موقع راه رفتن ایفون بهتر بود.

حبیب

من ندیدم!
ولی حتماً همونی که آقا رضا اشاره کردن، درسته دیگه!

a_041

کلاً تا وقتی که ویندوز ۱۰ موبایل به صورت رسمی و کامل منتشر نشده نباید همچین بررسی هایی صورت بگیره . من خودم هم ویندوز ۱۰ آزمایشی رو امتحان کردم مشکلات خیلی داره . کند بودنش هم طبیعیه . باید صبر گرد بعد همچین مقایسه هایی رو انجام داد

fallen

Reza
داد یبار دیگه ویدیو رو ببین!
هم عکس و هم فیلم برداری لومیا خیلی بهتر و طبیعی تر بود ( به نظرم تا به اینجا هیچ کدوم از پرچمدارا تو عکس برداری و فیلم برداری دقت رنگ و طبیعی و رئال بودن لومیا ۹۵۰xl رو ندارن)

Jahandar

در ابتدا به عزیزان پیشنهاد میکنم بجای ملاک قرار دادن نظرات دوستان ، خودشون فیلم رو ببینند . بعضی نظرها رو که خواندم و بعدش فیلم رو دیدم شاخ در اوردم !!! (این کامنت رو در جواب این دوستمون میذارم که دیده بشه . وگرنه کلی عرض کردم.)
مثلا فیلمبرداری لومیا به لحاظ لرزش تصویر فوق العاده ضعیف هست . قشنگ هنگام حرکت ، تصویر لومیا مواج میشه !! اما اینجا برخی گفتند فیلمبرداریش بهتره !!! حتی در فیلم ، کیفیت صدای گوشی ها هم با هم مقایسه میشه که مشخصا کیفیت صدای آیفون بهتره . (البته تهش به این فیلمها هم اعتماد نکنید . باید کلی مقایسه ببینید یا خودتون شخصا این دو گوشی رو با هم مقایسه کنید تا مطمئن بشید . اما فعلا بحث روی این فیلم است.)

در مورد سرعت هم چند جا آیفون بهتر بود و چند جا لومیا . اما در کل به نظرم آیفون بهتر اومد . مخصوصا در مولتی تسکینگ آیفون بهتر عمل کرد . (بر خلاف چیزی که شاید خیلیها فکر کنند!) وقتی نرم افزارهایی که قبلا باز شده بود رو دوباره از مولتی تسکینگ باز کرد ، لومیا چند تاییش رو از اول باز کرد اما آیفون فکر کنم فقط یکیشو دوباره لود کرد و بقیه‌شون ، همان ادامه رو رفتند . مخصوصا در فقرهٔ بازی گرافیک بالایی که تست شد ، لومیا کاملا بازنده بود . چون دانلود فایل بازی رو هم قطع کرده بود ظاهرا اما آیفون در پس زمینه دانلود رو انجام داده بود و بعد از فراخوانی از مولتی تسکینگ ، ادامهٔ بازی رو رفت .

کیفیت تصویر صفحه نمایش لومیا هم اصلا به دلم ننشست . کلا از کیفیت تصویر امولدها بیزارم و بارها هم در همین سایت گفتم امیدوارم اپل هیچ وقت سمت امولد نره . برای مثال مشخصا نور آبی که چشم رو اذیت میکنه در امولد خیلی زیاده . (خودتون در فیلم به عینه میتونید ببینید .) خودم به شخصه با صفحهٔ نکسوس هفتم راحت ترم تا صفحهٔ گلکسی تبم . یعنی چون چشمای حساس و خشکی دارم ، قشنگ موقع کار با گلکسی تب اذیت میشم . این رو هم خودتون میتونید تست کنید . یک ساعت با تبلت دارای lcd کار کنید و یک ساعت با تبلت دارای amoled یا super amoled و ببینید با کدوم چشمتون راحت تره .

اما در فقرهٔ عکاسی ، کیفیت عکسای لومیا بهتر بود . اینو دیگه نگفتم به نظرم ! چون فکر نکنم کسی بتونه بگه عکسای آیفون بهتر بود!

راستی اصلا نمیتونم با این لانچر (تم) گوشیهای مایکروسافت کنار بیام . میخواستم برای عزیزی همین مدل لومیا رو بخرم اما با دیدن این فیلم دو به شک شدم . همون آیکون های قدیمی که روی صفحه قرار میگیرند (عین ویندوز معمولی و اندروید و آیفون) به نظرم کارکردش خیلی بهتر و راحت تره ، تا این مربع های مایکروسافت که از بالا به پایین میره و متعاقبا دیگه حالت صفحه ای هم نداره و آدم نمیتونه تشخیص بده مربع فلان برنامه چقدر پایین تره ؟! .

Jahandar

خودم جواب خودمو در مورد پاراگراف آخر بدم !گذاشتن کامنت قبل سبب خیر شد برم یک سرچی بزنم ببینم میشه این تم ویندوز رو شبیه اندروید و آیفون کرد ؟ این هم شد نتیجه :

https://youtu.be/IUmsEfOafSY

https://youtu.be/pZU3QfD7qsM

https://youtu.be/uqRiwn2Hd9U

Moji

اول بگم که لومیا هیچ نرم افزاری رو دوباره باز نکرد!!! یه ایرادی که داره ویندوز اینه این نرم افزارایی که توش نت استفاده میشه رو “معمولن” محتواشو دوباره باز میکنه. مث یکی از نرم افزارای توی فیلم که یک ثانیه طول کشید محتواشو ریلود کنه. مایکروسافت اج هم چون بارگزاری صفحش کامل نشده بود و پنجره رو زده بود یه نیمچه ریلود کرد.

دوم اینکه لومیا توی عکس که برنده مطلق بود حالا تو فیلم یه جاهایی بهتر بود یه جاهایی بدتر. توی آتوفوکوس کندتر بود ولی وقتی فوکوس کرد پس زمینه رو به طرز قابل تأملی محو کرد! لرزشگیر ۴K لومیا کمی ضعیفتر عمل کرد ولی وقتی آدم فیلم نگاه میکنه به طرز فاحشی متوجه اختلاف کیفیت فیلم برداری لومیا میشه! فیلم لومیا خیلی خیلی خیلی جذابتر از آیفون بود و فیلم برداری آیفون خیلی بی روح بود!!! یه بار دیگه به چمن و محیط اینا دقت کنین.

اختلاف سطح نمایشگرام توی اون بازیه مشخص بود، وقتی بازی داره لودینگ میکنه متنای روی دو تا صفحه رو مقایسه کنین.

اینم که میگین دانلود بازی رو آیفون تو پس زمینه انجام داد 😐 برادرِ من، توی آیفون لود بازی تموم شد و دکمه هوم رو زد ولی توی لومیا بازی روی لودینگ بود که دکمه پنجره رو زد!!!

mortal galaxy

اصلا قرار نیست یه گوشی تو همه زمینه ها برترین باشه.
ایفون تو روونی و گرافیک بهرینه. تو زمینه پشتیبانی بهترینه. تو دوربین خیلی خوبه. تقریبا تو همه زمینه ها جزو بهتریناست همانند گذشته.
همیشه و هرسال سامسونگ تو زمینه دوربین بهتر از ایفون بوده.
همیشه اندروید در زمینه ی امکانات بهتر از ios بوده.

ولی ایفون همه چیز رو با هم داره. همیشه جزو بهترینا بوده. و نه بهترین. از سال اول تا الان.
من هیچوقت نمیتونم از اکوسیستم اپل بیام بیرون.

mortal galaxy

لامصب لومیا عجب کیفیت دوربینی داره. خیلی خوبه.
تو زمینه ی نرم افزار که در بهتر بودن ایفون شک نداشتم ولی طرف فقط نرم افزار هایی رو تست کرد که وابسته به اینترنت بودن. زیاد جالب نبود. این مقایسه فقط نشون داد دوربین لومیا واقعا بهتر از ایفونه

bvb

در زمینه نرم افزاری هیچ گوشی ای تا حالا نتونسته جلو سری آیفون مقاومت کنه آیفون تو قسمت نرم افزاری به جرئت میگم بی رقیبه و برتری مطلق داره ولی بهتره صبر کنیم نسخه نهایی ویندوز عرضه بشه برای لومیا و انقد زود قضاوت نکنیم در حال حاضر بیلد آزمایشی روی لومیاهای جدید نصبه همونجور که دیدید پایداری مناسبی هم نداشت این عملکرد حتی از عملکرد ۶۴۰ توی ویندوز ۸٫۱ هم ضعیف تر بود خیلی باگ داشت ضمنا نسخه برنامه ها هم فرق داشت که کلا اعتبار مقایسه نرم افزارو زیر سوال برد

bvb

اول از همه فکر نمیکردم ۹۵۰ xl تو دست انقد قشنگه یجورایی نا امید بودم از طراحیش ولی تو فیلم خیلی جذاب بود قسمت اول فیلم مقایسه سرعت پایداری و مالتی تسکینگ بود که من کلن زیر سوال میبرمش چون یک باید وایسیم نسخه نهایی و پایدار ویندوز عرضه بشه ۲ نسخه برنامه ها فرق میکرد دوتا برنامرو باز میکرد این یچی نشون میداد اون یچی نسخه برنامه ها باید یکسان میبود مقایسه میکرد همین کلن اعتبار این بخش مقایسرو زیر سوال میبره. ضمنا ویندوز خیلی از عملکرد روون و پایدارش دور بود تو خیلی جاها ریپ زد و لگ انداخت که که البته بخاطر اینه که بیلد ویندوز آزمایشیه و تو نسخه نهایی حل میشه در کل بخش نرم افزار اعتباری نداشت ازش رد میشیم و اما بخش دوربین لومیا خیلی بهتر عمل کرد دوربین لومیا واقعن فراتر از مرزهای یه دوربین موبایل بود بدون هیچ اغراقی اینو میگم رنگ ها واقعن فوق العاده ثبت شده بودن تو لومیا و نویزی تو تصویر دیده نمیشد ولی بخشی که خیلی منو متعجب کرد محو کردن پس زمینه لومیا بود اون قسمت که دوتا دوربین روی یه نرده چوبی فوکوس میکنن نگاه کنین( همونجا که لومیا اولش اشتباهی رو چمن فوکوس میکنه) وقتی دوربین لومیا روی نرده چوبی فوکوس کرد جوری پس زمینرو محو کرد که به شخصه ابدن تو ذهنم نمیگنجید هیچ موبایلی در این قسمت بتونه همچین عملکردی داشته باشه به جرئت میگم تو این زمینه هیچی از دوربین های حرفه ای کم نداشت عمق و وایدی عکسهای لومیا خیلی عالی بود لرزشگیر لومیا هم عملکرد فوق العاده ای داشت در کل لومیا تو این بخش با فاصله زیاد بهتر بود فکر نکنم تا ۹۶۰ یا سرفیس فون رقیبی برای دوربین این گوشی پیدا بشه(اگه ۱۰۲۰ ساز مخالف نزنه)

M҉O҉H҉A҉M҉M҉A҉D҉

اگه می شد ایفون این دوربینشو بهتر میکرد نسیت به رقبا دیگه هیچی کم نداشت عشقنا جفتشون :yahoo:

Moazez

اینجور که مشخصه انگار دوباره لومیاها تو فیلمبرداری مالی نیستن مثل سابق.

AMIR 2311

یادش بخیر یه زمانی ترنجی مقاله اختصاصی میذاشت گوشی ها رو با هم دیگه مقایسه میکرد مثلا اکسپریا z3 پلاس و s6 رو از لحاظ صفحه و دوربین مقایسه کرد یادش بخیر فکر کنم ترنجی خودمون هم تبدیل به ماشین ترجمه شده.( امیدوارم نشده باشه چون حیفه)

AMIR 2311

اقا صدرا میشه جواب بدین به کامنتم میخوام علت کم بودن پست های اختصاصی رو بدونم

AMIR 2311

:rose:

bvb

دوبار این فیلمو دیدم با نهایت ریز بینی انصافا صفحه نمایش لومیا خیلی عملکرد بهتری داشت مخصوصا تو رنگ آبی و مشکی که به خاطر تکنولوژی amoled غیر از این انتظار نمیرفت ولی توی سفید که یجورایی پاشنه اشیل amoled هه طبق انتظاری که داشتم آیفون بهتر بود البته سفید لومیا به زردی نمیزد ولی خیلی سرد نشون میداد سفیدو مثل سفید صفحه نمایش های سونی البته با درصد کمتر

mohsen930

به عنوان طرفدار مایکروسافت هنوزم نمیفهمم چرا گوشی رو با بیلد پیش نمایش عرضه کرد
با عرضه نسخه نهایی مطمئنا پایداری.سرعت.مولتی تسکینگ.سرعت بوت شدن.و حتی سرعت زوم موقع فیلمبرداری عالی خواهد شد.
کما اینکه ۹۳۰ بعد از دنیم و آپدیت دوم gdr2 قابل مقایسه با قبل نیست.
اینطوری مقایسه میشه و کم میاره تو فروشش اثر بد داره

Moazez

خخخخ. تو سفید لومیارو داری با سفید سونی مقایسه میکنی؟amoled خودشو بکشه هم نمیتونه سفیدو عین LCDنشون بده اونم چه LCDکه سونی بزنه.بهترین نمایش رنگ سفید در جهانو گوشیهای سونی دارن.کاش همه بتونن به سونی برسن در صفحه نمایش.جالبه تو سفید لومیارو از آیفون بهتر نمیدونی و نزدیک به سونی میدونیش ولی همین آیفون کنار سونی سفیدش تعطیله.الان سفید لومیا کلا صورتیه.درسته نمیشه به فیلم اکتفا کرد و اگه عکس بود بهتر بود ولی کاملا همه میدونن بهترین amoledهای حال حاضر که روی نوت۵ هم هستن هنوز به z3 گوشی پارسال سونی نرسیدن. کاش میشد تو نظر دادن یکم هم تحقیق میکردی تا مایه خنده نشی.

bvb

((من سفید لومیا رو بهتر از آیفون میدونم ))برعکس گفتی معزز دیگه حرف خود مارم چپه میکنی به خودمون تحویل میدی عجب!!!! حوصله هم ندارم باهات بحث کنم همینکه سفید لومیا رو صورتی دیدی خودش گویایه همه چیزه(معززـ گوشیش ـ زد۳###!!) ضمنا ایشون سفید سونی رو بهتر از آیفون میدونه خخخخ(اپل ـ رتیناـ اونوریا!!!)

Moazez

منم گفتم تو سفید لومیارو از آیفون بهتر نمیدونی و نزدیک به سونی میدونی.بابا جمع کن توروقرآن جوک نگو آیفون سفیدش مو هم نیست پیش سفید z3. هیچ گوشی تو جهان وجود نداره که بتونه سفیدو از سونی بهتر نشون بده.اینا همش بخاطر کوانتوم دات بودن و نیت بالا هست. من مثل تو از شیکم حرف نمیزنم مقایسه کردم که میگم. تو هرچی مقایسه هست بین z5compact و آیفون ۶s همه جا صفحه نمایش z5compact رو بهتر میدونن.طبیعی هم هست چون سونی بهترین صفحه نمایشو داره.

fable

سونی که سفید متمایل به بنفش نشون میده

در ضمن بهترین صفحه نمایش خنده دار بود، خوشمان آمد

Moazez
mortal galaxy

والا من کاری به سفید و سیاه ندارم. تو این عکسایی که شما گذاشتی سامی خیلی رنگا رو بهتر و طبیعی تر نشون میده.
اتفاقا سونی زیادی داره سفید نشون میده. کوه رو سفید کرده.
مگه سامی یا ابل نمیتونن اینقدر سفید نشون بدن؟
مثلا خوبه سامی بیاد همه چیزو سیاه نشون بده بعدش بگه ببینید. رنگ سیاه من بیشتره در نتیجه بهترین صفحه نمایش واسه منه.

تعصبت افراطیه

Moazez

خب برای شما اینهارو تدارک دیدم. عکس اصلی در کنار عکس صفحه نمایش.
ببین کدوم واقعی تره. تازه واسه سامسونگ رو amoled cinema بوده که بهترین نمایش رنگ سفیدو این حالتش داره. این دوتا عکسو ببین.
این عکس اصلی درکنار صفحه نمایش s6edge plus
http://s3.picofile.com/file/8227085884/tmp_16366_collage_20151130195338957_517583384.jpg
اینم عکس اصلی در کنار z3
http://s1.picofile.com/file/8227084934/tmp_16366_collage_20151130195427343_903506371.jpg
اون عکس زمینه مشکی هم یبار دیگه با دقت نگاه کن چه جزئیاتی نمایش میده z3 در حالیکه s6edge plus کلا محو کرده

mortal galaxy

درسته.
ولی جالبه که هردو گوشی نتونستن رنگا رو درست نشون بدن.
سونی سفید تر و سامی گرمتر. البته حالت سینما رنگها رو گرمتر از واقعی نشون میده. شاید تنظیم دیفالت سامی رنگ ها رو درست نشون بده. و همینطور سونی.
بنده چون کار نکردم اطلاعی ندارم

Moazez

بله موافقم ولی سونی با وایت بالانس میشه واقعی بشه سفیدش و گرم تر بشه.

master

mortal galaxy
زیاد جدی نگیرید دوست عزیز
تا بحال اکثر عکس های مقایسه ای که گذاشتن نتیجش برعکس انتظارشون بوده! مثل این:
http://s3.picofile.com/file/8223796134/tmp_1167_IMG_20151114_203137_466053675.jpg
(رنگ سفید ابر رو مقایسه کنید)
اعتبار حرفها و مقایسه های ایشون اینجا برای همه ثابت شده هست
متاسفانه اکثر طرفداهای سونی مثل ایشون هستن!
این ویدئو رو ببینبد
https://www.youtube.com/watch?v=OSgbM0YE1Qs
و عکسهای گرفته شده از ویدئو:
http://8pic.ir/images/u6fe3gp6m7qbda62ofju.jpg
http://8pic.ir/images/3vb9yf9ziimmrbmsddm9.jpg
در توضیح این صحنه ها فرد مقایسه کننده دائما می گفت”رنگ سفید تو نوت ۴ مایل به زرد هست و z3 رنگ سفید رو کاملا سفید نشون میده!

مشکل عکسهای مقایسه ای اینجا خودش رو نشون میده.یعنی توی بعضی مقایسه ها ممکنه نمایشگر یک گوشی بهتر دیده بشه و ممکنه با یک مقایسه مشابه نتیجه تغییر کنهcomment image
تو عکس بالا به نظر شما رنگ سفید کدوم بهتر یا طبیعی تر هست؟عکس پایین چطور؟comment image
به همین خاطره که تاکید میکنم بهترین راه” مقایسه با ابزارهاییه که برای چنین کاری ساخته شدن” هست.

Moazez

هرموقع عین مقایسه عین مقایسه های من گذاشتی حرفات قابل تاییده وگرنه صحت حرفای من که از عکسا کاملا مشخصه اصل هستن. توکه انقدر ادعا داری صفحه سامسونگو بذار کنار سونی عکس اصلیرو عین من بذار تا نیای با حرفای بی محتوا دیگرانو گول بزنی.

amir nazeriyeh

نکته جالب این بود که توی نرم افزارهای پیش فرض تقریباً مثل هم بودن. کیفیت برنامه های آیفون بهتر بود.
دو تا نکته
۱- طرف راست دست هست یا چپ دست
۲- نسخه آیفون چی هست. اصلی یا آزمایشی

احمد

فیلمو کامل دیدم تو عملکرد چه باز کردن برنامه ها برای اولین بار چه در مولتی تسکینگ اپل کامل برتر بود در قسمت عکاسی لومیا برنده مطلق بود و در قسمت فیلمبرداری تقریبا برابر بودن.البته یکم اپل خوب بود مخصوصا تو قسمت لرزشگیرش

Javad

ویدئو رو دیدم یه دل نه صد دل عاشق این لومیا شدم …
برای من که توقع خیلی زیاد از بابت نرم افزار ها ندارم فک میکنم گزینه مناسبی باشه … گرچه که از لحاظ نرم افزاری چیزی کم و کسر نداره ولی خب در مقابل دوتا پلتفرم دیگه فک میکنم یک مقداری ضعیف تره.
بنابراین ترجیح میدم به نیاز خودم نگاه کنم نه به استور که تعداد نرم افزارهاش چقدره. واقعا شیفته این گوشی شدم امیدوارم قیمتش منصفانه باشه تا بخرمش :mail:

shahinhhh

منم همینطور

m.sh_1366

لومیا واقعا نا امید کنندس بعنوان پرچمدار شرکتی مثل مایکروسافت. من وباش که بین این با پریمیوم مونده بودم دیگه اصلا بهش فکرم نمیکنم
چقد جای نوکیا خالیه حیف!

Moazez

خدایی هیچیو با پریمویم مقایسه نکن

amir hossein

واقعا چی داره پریمویم ؟؟گیر دادید به صفحه نمایشش که چشم انسان قادر به شناساییش نیس یا دوربینش؟به نظر من دوربینای سونی واقعا اشغالن

Moazez

بهترین دوربین جهان،نظرتو برای خودت نگه دار اونجایی که باید بگه دوربینش بهترینه گفته. حتی تو خود gsmarena هم بهترین دوربین شد z5.
بهترین صفحه نمایش، اسپیکر استریو با صدای عالی، طراحی فوق العاده بی نظیر، ضدآب، درگاه میکرو sd, پشتیبانی و آپدیتهای بی نظیر سونی پشتشه، مدیریت رم عالی و بی نقص. فیلمبرداری ۴k نامحدود، دوربین همسطح با بدنه.کدوم گوشی همه این بهترینها توش جمع شده بغیر از پریمیوم؟

IT

ترنجی این رو پوشش بده https://www.youtube.com/watch?v=-wne8m9qCFs
لومیا و زی ۵ بد جور کم آوردن تو این ویدئو

shahinhhh

مگه لومیا ois نداره چطوری میلرزید نمیدونم اون لرزش تو.لومیا چیه اما ایکاش لومیا مرورگری بهتری میداشت سرعت مرورگریش خیلی بد بود اما اینا زیاد در مورد لومیا مهم نیست چون این فریمون ویندوز هنوز کامل نشده بدیش بدنشه به نظر من ولی در کل خیلی دلم.میخواد یه گوشی ویندوز فونی داشته باشم یه جورایی برام گنگه سیستم عاملش

Myxperia

دوربین لومیا بهتر به نظر میرسید و از طرفی از لحاظ نرم افزاری آیفون واقعاً بهتره ، اما یه چیز جالب تو عکس هایی که معزز قرار داده خودنمایی میکرد این بود که تو عکس اول تو صفحه سامسونگ تو قسمت های تاریک، صفحه بیش از حد تاریک و سیاه شده در نتیجه جزییات از بین رفته، اما با توجه به کنتراست بالا رنگ ها با غلظت بیشتری نمایش داده میشه در نتیجه جذابتر به نظر میرسه، اما رنگ ها طبیعی به نظر نمیرسن و مصنوعی هستن…. تو رنگ سفید هم بخاطر کمی سرد نشون دادن رنگ ها سونی واقعا بهتر از بقیه هستش و تو صفحات LCD یی که رنگ ها رو به گرمی میزنه رنگ مشکی بهتر به نظر میرسه.

shahinhhh

سلام یه مقایسه بین پرمیوم و نوت۵ همین کانال گذاشته پشتیبانی کنید

shahinhhh

فقط یه چیزی میخوام بگم بگیرید بخوابید

fallen

ویدیو رو دیدم ، تعجب میکنم یه سری از دوستان چطور میگن فیلم برداری لومیا۹۵۰xl خوب نبود بِگمانم ویدیو رو ندیدن!
هم عکس و هم فیلم برداری لومیا خیلی بهتر و طبیعی تر بود ( به نظرم تا به اینجا هیچ کدوم از پرچمدارا تو عکس برداری و فیلم برداری دقت رنگ و طبیعی و رئال بودن لومیا ۹۵۰xl رو ندارن)

amir nazeriyeh

دوستانی که از کیفیت دوربین لومیا ایراد میگیرن این ویدیو رو ببینند
http://h1.asset.aparat.com/public/user_data/flv_video_new/1170/a177e4645433c4bf426b142f7738c0153508232-360p.mp4

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....