حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۶٫۰٫۱ قابلیت اجرای سریع دوربین با دوبار فشردن دکمه قفل را به نکسوس های قدیمی می آورد

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

ساعاتی پیش اندروید ۶٫۰٫۱ برای دستگاه های نکسوس در دسترس قرار گرفته است. این به روزرسانی برای دستگاه های نکسوس ۵، ۶، ۷، ۹ و تازه واردهای ۵X و ۶P ارایه شده است و فکتوری ایمیج های آن هم اکنون قابل دانلود است. مسلما با ارایه به روزرسانی جدید، علاوه بر بهینه سازی های سیستمی، قابلیت های دیگری هم به آن اضافه می شود، در این مطلب می خواهیم به یکی از قابلیت های خوب این به روزرسانی گوگل بپردازیم، پس در ادامه مطلب با ما باشید.

huawei-nexus-6p-0016-1500x1000

در نکسوس های جدید، یعنی نکسوس ۵X الجی و نکسوس ۶P هوآوی شما می توانید با دوبار فشردن دکمه پاور یا به قولی دکمه قفل، دوربین را خیلی سریع فراخوانی کنید. این قابلیت را در گلکسی اس ۶، الجی جی ۴ و خیلی وقت پیش ها به صورت دیگری (فشردن و نگاه داشتن) در اکسپریاهای سونی دیده ایم، حال برخی سریع تر و برخی کاسه صبر لبریز کن تر! این قابلیتی خوبی است که چرا که وقتی یک صحنه خیلی حساس یا فوری را می خواهید ذخیره کنید، نیازی نباشد حداقل نمایشگر دستگاه را روشن کنید و از میانبر دوربین استفاده کنید، بلکه کافی است دوبار دکمه قفل را بفشارید. این قابلیت حتی برای وقتی که در دیگر برنامه های موبایل خود حضور دارید پاسخگو است، تصور کنید در حین خواندن ترنجی، دوستانتان می گویند یک عکس تک نفره از جمع ما بگیر(!) خیلی راحت دوبار دکمه قفل را پشت سرهم فشرده و وارد دوربین می شوید.

این قابلیت با به روزرسانی اندروید ۶ به نکسوس های قدیمی تر نیامد اما خبر خوب این است که با به روزرسانی اندروید ۶٫۰٫۱ این قابلیت به دستگاه نکسوسی شما اضافه می شود. البته اگر از کاربران رام کاستوم Chroma برای نکسوس ۵ باشید، این قابلیت جدید برای شما نیست، چرا که به صورت پیشفرض در این رام وجود داشت. خب، عملکرد چطور است؟ برای مثال در تجربه ترنجی از نکسوس ۵ با رام Chroma به دلیل دیرتر اجرا شدن دوربین به صورت کلی در نکسوس ۵ به نسبت پرچمداران امروزی، آنچنان سرعت شما را زیاد نمی کند اما میانبر دوست داشتنی است.

Nexus5-1337

اجرای این قابلیت شاید برای نکسوس هایی که تقریبا همه دکمه قفلشان در بالای لبه راست دستگاه است زیاد خوشدست به نظر نیاید اما به مرور آنچنان ملکه ذهنات خواهد شد که راه دیگری برای باز کردن دوربین در ذهن نخواهید داشت. تا به حال از این قابلیت بهره برده اید؟ اگر از کاربران نکسوس هستید، اندروید ۶٫۰٫۱ را نصب کردید؟ نتیجه چطور است؟

[su_button url=”http://www.androidpolice.com/2015/12/07/tip-android-6-0-1-brings-double-tab-power-to-launch-camera-to-nexus-5-6-and-9/” background=”#04c571″]androidpolice[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)