حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقشه راه اینتل برای تولید چیپست انواع تبلت‌های ویندوزی

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

پردازنده‌های اتم اینتل تا امروز در دستگاه‌های تبلت و گوشی‌های هوشمند استفاده شده‌اند. اینتل تعدادی موفقیت در بازار گوشی‌های هوشمند داشته است اما در بخش تبلتها با قیمت‌های رقابتی و به لطف حمایت از تولید کنندگان با انجام باز طراحی پردازنده‌های سری‌اتم x86 با سری ARM رقابت می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

فروش چیپست‌های تبلت اینتل با وجود کاهش سهم ادامه دارد که در مورد این چیپست‌ها بازنگری صورت گرفته است و با حذف نام‌گذاری گیج کننده قدیمی، مدل‌های جدید اتم را در چند سری با نام‌های ساده مثل X3، X5 و X7   نام‌گذاری کرده است. سری X3  با پایه معمای ARM پایه‌ترین حد چیپست‌ها است که برای سیستم عامل اندروید بهینه شده است. در پی آن سری X5 و سری X7 هم به ترتیب طیف قدرتمند و پر قدرت‌ترین هستند و با پایه معماری X86 برای دستگاه‌هایی که ویندوز را اجرا می‌کنند، بهترین گزینه هستند. هرچند که اندروید هم بر روی معماری X86 خوب اجرا می‌شود.

از اینتل انتظار می‌رود که در سال ۲۰۱۶ به عنوان یکی از اصلی‌ترین تولید کنندگان چیپست به ویژه برای بازار تبلت های بزرگ که از آنها به عنوان تبلت‌های هیبرید یا دو دریک یاد می‌شود، باقی بماند. تقاضا در گستره دنیا در سال ۲۰۱۶  مقداری میان ۱۶۰ الی ۱۷۰ میلیون چیپست خواهد بود. بنابر این اینتل می‌باید میزان بیشتری در این بخش سرمایه گذاری کند. مدیر عامل شرکت ایسوس انتظار دارد که میزان تجارت این نوع تبلتها برای این شرکت دارای سهمی ۳۰ میلیونی در سال ۲۰۱۶ باشد و همچنین از اینتل می‌خواهد که چیپ‌های بیشتری برای این تبلت‌ها آماده کند.

امروز گزارشی را مشاهده کردیم که از با استناد به مکاتبات صنعتی تایوان  از آن می‌توان نقشه راه آینده اینتل را پیش بینی کرد. در اقدامی بسیار جالب اینتل تصمیم دارد که سری پردازنده‌های X3،X5 و X7 را به‌روز کند و همچنین سری Core m5 و Core m7 را رونمایی کند. هرچند که این چیپست‌ها در زمانی دیگر عرضه خواهند شد اما برنامه ریزی شده است که نسخه پایه آنها یعنی Atom X3 در سه ماهه اول ۲۰۱۶ کنار برود و سپس یک سال بعد نسخه جدید آن عرضه شود. این که نسخه جدید X3 مبتنی بر معماری x86, x64 و یا ARM خواهد بود، هنوز معلوم نیست. جزییات گزارش بیان می‌کند که با لیتوگرافی ۲۴ نانومتر ساخته خواهد شد. هنوز تأییدیه‌ای مبنی بر معرفی سری‌های اتم X5 و X7 هر دو در سه ماهه  دوم  ۲۰۱۶ وجود ندارد. در آخر سری چیپ‌های Core m5 و m7 برای مدل‌های لوکس و گران قیمت ساخته می‌شوند و با تکنولوژی ساخت ۱۴ نانومتری در سه ماهه چهارم معرفی خواهند شد.


[su_button url=”http://www.androidheadlines.com/2015/11/rumor-intels-2016-tablet-soc-roadmap-detailed.html” background=”#01965a” icon_color=”169e83″]androidheadlines[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد کردزنگنه

سلام جناب تودجی خط آخر یک اشکال کوچیک داره اشتباها نوشتید ۲۴ نانومتری.ممنون بابت مطلب.

Peyman9

سلام
لینک مقایسه دوربین Sony z5 perimium و iPhone 6s plus با Lumia 950
خدایی هیچ حرفی ندارن جلوی Lumia

http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=4&idPhone1=7536&idPhone2=7262&idPhone3=7243

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان تودجی