حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت با راه اندازی نیروگاه بادی ۱۷۵ مگاواتی، انرژی مورد نیاز دیتاسنتر بزرگش را کامل با نیروی باد تامین کرد

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

در میان شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری در کنار رقابت فشرده‌ای که در زمینه‌ی سودآوری و فروش بیشتر محصولاتشان رواج دارد، بحث حفظ محیط زیست و کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف انرژی‌های پاک تبدیل به یک چالش بزرگ شده و یکی پس از دیگری سعی دارند که حتی برای تبلیغات و جلب توجه رسانه‌ها هم شده هزینه‌های سنگینی را بابت حفظ محیط زیست مراکز داده‌ای خود متحمل شوند که فارغ از بحث تبلیغاتی، یک کار عام‌المنفعه است و اکنون نوبت به مایکروسافت رسیده که با افتخار اعلام کند مرکز داده (دیتاسنتر) خود واقع در شیکاگو را تماما با انرژی باد نیرو می‌بخشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما باشید.

در سال ۲۰۱۴ میلادی، مایکروسافت اقدام به خریداری یک نیروگاه ۱۷۵ مگاواتی بادی در خارج از شهر شیکاگو کرد تا به کمک آن بتواند انرژی مورد نیاز مرکز داده (دیتاسنتر) بزرگ خود را که در شیکاگو مستقر است و انرژی بسیار زیادی هم مصرف می‌کند، تامین کند.

یک سال پس از این خرید بزرگ، اکنون پروژه‌ی ردموندی‌ها به ثمر نشست و این شرکت رسما اعلام کرد که نیروگاه بادی جدیدشان تا ۲۰ سال آینده تمامی انرژی مورد نیاز این دیتاسنتر غول‌آسا را تامین خواهد کرد و بدین ترتیب هر سال ۳۲۸۰۰۰ تن گازهای گلخانه‌ای کمتر وارد جو خواهد شد و این خود می‌تواند خبر بسیار خوبی برای حافظان محیط زیست باشد.

93380578_640

Rob Bernard رییس بخش پروژه‌های زیست محیطی مایکروسافت این خبر را در بلاگ اختصاصی انرژی‌‌های نو این شرکت منتشر کرده و اعلام کرد :

طرح پایلوت ما برای بهره‌گیری از انرژی‌های نو از هم اکنون وارد مدار شده و این کار سرآغاز طرح‌های آینده‌ی این شرکت برای خودکفایی کامل در تامین انرژی مورد نیازش است. ما نسبت به مصرف انرژی فوق‌العاده بالای مراکز داده‌ای که داریم کاملا آگاهیم و این موضوع ما را بیش از هر زمان دیگری به تکاپو واداشته که با جایگزینی تامین منابع کنونی مراکز داده با منابع تجدیدپذیر و پاک، خدمتی بزرگ را به حفاظت از محیط زیست انجام دهیم.

گرچه این شرکت از سال ۲۰۱۲ استفاده از کربن را برای تامین انرژی مراکز داده‌ی خود تا حد امکان کاهش داد اما توسعه‌ی سرویس‌های ردموندی‌ها مانند آفیس ۳۶۵ و Azure که مبتنی بر سرویس‌های پردازش ابری هستند، میزان صرف انرژی را در مراکز داده شدیدا بالا برده و اکنون این شرکت در پی آن است که با بهره‌گیری از انرژی‌های پاک، نسبت به جلوگیری از تخریب بیشتر محیط زیست اقدام کند.

این شرکت سابقه‌ی خوبی را در زمینه‌ی تلاش برای حفظ محیط زیست دارد و اخیرا توانست که با همکاری‌هایی که با آژانس بین‌المللی EPA داشت، جایزه‌ی انرژی پاک آنها را دریافت کند. این شرکت اخیرا اعلام کرد که با بیش از ۵۰ طرح مختلف در سراسر جهان از جمله استرالیا، ژاپن، چین، کنیا، فرانسه، مکزیک، آلمان، آمریکا، هندوستان، بریتانا و… برای اجرای طرح‌های زیست محیطی و عام‌المنفعه همکاری خواهد کرد.

3338246749_eaa0d0e8f9_b

به نظر شما چنین تلاش‌هایی در زمینه‌ی حفاظت از محیط زیست و هزینه‌های بزرگی که این شرکت‌ها متقبل می‌شوند واقعا برای حفاظت از محیط پیرامون ماست یا بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی و بازاریابی دارد؟ ما را از نظرات ارزشمند خود محروم نکنید.

[su_button url=”http://www.winbeta.org/news/microsoft-now-powers-its-chicago-data-center-with-100-percent-wind-power” target=”blank” background=”#29976c”]winbeta[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

احسنت به این کارش!!! از این کارش خوشم اومد :good:

HI TECH

حتی اگر تبلیغاتی هم باشد باز هم خوبه چون در عمل باعث جلوگیری از الودگی بیشتر محیط زیست ما میشود .

wiky

کجان این طرفداران اندروید واپل که ببینن مایکی فقط مونده سفینه بسازه یرای موجودات فرازمینی هم خدمات بده.یدونه سیستم عامل (اندروید) نا امن ساخته با کلی هنگ و فلش زدن وپاک شدن ناگهانی اطلاعات از گوشی و…. هی پز میدن که نرم افزارهاش بیشتره وکلش داره.

Ali

آفتاب بدم خدمتت؟ حیفه عینک دودی بدون افتاب

HesamDanaey

خداخیرت بده wikyعین حقیقتو گفتی :good:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...