حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت از داک کانتینیوم‌ (Continuum dock) روایت می‌کند

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

آیا تا کنون آرزو کرده‌اید که گوشی خود را به یک نمایشگر متصل کنید و همانند یک کامپیوتر با آن بتوانید کار کنید؟ نسل جدید گوشی‌های هوشمند مایکروسافت به همراه داک کانتینیوم که در راه ورود به بازار هستند این آرزو را می‌توانند محقق کنند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.این شرکت داک کانتینیوم را به عنوان محصولی که در آینده بسیار کاربردی خواهد بود برای پلتفرم ویندوز ۱۰ عرضه خواهد کرد. ویدیوی که به تازگی منتشر شده است و از این که این دستگاه چگونه عمل خواهد کرد و چند قابلیت جدید که به آن اضافه شده است را به نمایش می‌گذارد.

در این ویدیو یک کاربر گوشی هوشمند ویندوزی خود را به یک مانیتور متصل کرده و با استفاده از کی‌برد و ماوس در حال طراحی یک اسلاید پاورپوینت است که در همین حال یک پیامک هم می‌فرستد. در صحنه‌ای دیگر هم اتصال یک گوشی به تلویزیون را نشان می‌دهد که به عنوان یک کامپیوتر رومیزی مبتنی بر ویندوز به کار گرفته می‌شود. و همه این‌ها تنها با داک کانتینیوم و گوشی‌های لومیا امکان پذیر می‌باشد. پیش از این گزارشی منتشر شد که حاکی از پشتیبانی از نمایشگرهای دارای درگاه HDMI و دستگاه‌های دارای ورودی Bluethooth  بود. اکنون مایکروسافت می‌گوید که این داک کانتینیوم از کی‌بردها و موس‌های USB هم پشتیبانی می‌کند. اما نمایش بر روی نمایشگرهای وایرلس هم امکان‌پذیر است؟

دو گوشی لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال می‌توانند به کلیه دستگاه‌های مبدل نمایشگر (Micracast devices) متصل شوند. همچنین مایکروسافت می‌گوید که قدرت عملکرد این فرآیند به مدل دستگاهی که تهیه می‌کنید بستگی دارد. احتمال دارد در آینده داک کامل‌تری که از تمامی دستگاه‌های وایرلس و USB پشتیبانی می‌کند معرفی شود.

microsoft-continuum-dock-sg-0

همچنین بر اساس خبرهای منتشر شده پیشین داک کانتینیوم با نرم افزارهای ویندوزی universal هم کار خواهد کرد. البته نرم افزارهای ویندوز دسکتاپ را نمی‌توانید بدون یک نمایشگر بر روی گوشی خود اجرا کنید و این یعنی فقط در این فرآیند با داک کانتینیوم از این نرم افزارها می‌توانید استفاده کنید. پیش از این در مورد زمان‌بندی گوشی‌های لومیا مطلبی منتشر کردیم در صورت علاقه این این مطلب و این مطلب هم مطالعه فرمایید.

به روزرسانی به ویندوز موبایل ۱۰ برای دستگاه‌های دارای ویندوز فون ۸ رایگان خواهد بود اما کار کردن با کانتینیوم نیازمند به ویژگی سخت افزاری است که با دیگر دستگاه‌های لومیا کار نخواهد کرد. مایکروسافت داشتن پشتیبانی از درگاه دو طرفه USB و ۲ گیگابایت حافظه رم و پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ و اسنپدراگون ۸۱۰ عنوان کرده که به ترتیب در لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال به کار رفته است را پیش نیاز کار کردن با داک کانتینیوم می‌داند.

[aparat]http://www.aparat.com/v/R4SAU[/aparat]

دو دستگاه لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال در تاریخ ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۴ در بازار عرضه خواهند شد. ایا شما هم مایل به استفاده از داک کانتینیوم هستید؟

[su_button url=”http://www.digitaltrends.com/computing/windows-phone-10-pc-continuum/” background=”#189d5c”]digitaltrends[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

لامصب گوشیای ۹۵۰ و ۹۵۰ ایکس ال کلا بیزینسین. حال میکنم باهاشون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان تودجی