حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقشه راه آینده چیپ‌های ARM به بیرون منتشر شد؛ پردازش بر دوش هسته‌های آرتمیس

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

تصویری لو رفته از این شرکت به‌دست آمده است که نقشه راه معماری پردازنده‌های موبایل را افشا ساخته است. این پردازنده‌ها از گروهی از هسته‌های قدرتمند تشکیل شده‌اند و با نام آرتمیس هویت میابند. همچنین دارای معماری بر پایه ۱۰ نانومتر هستند. پردازنده‌های ۱۴ نانو متری فعلی بر روی خط قرمزی هستند که دیگر بیش از این نمی‌توان آنها را قدرتمندتر کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

قطعاً پردازنده‌های ۱۰ نانومتری به نحوی بهبود می‌یابند که تعادلی میان میزان مصرف و قدرت پردازش ایجاد خواهند کرد. دستگاه‌هایی که به پردازنده‌های ۱۰ نانومتری مجهز می‌شوند زودتر از سال ۲۰۱۷ پا به میان نخواهند گذاشت. بنابر این این نوع از پردازنده‌ها برای نگرشی به آینده مطرح شده‌اند.

ما در این جدول Cortex-A35 را مشاهده می‌کنیم که بیش از بقیه خودنمایی می‌کند. نقش آن در قسمت کوچکتر معماری big.LITTLE خواهد بود که با نودهای معماری ۱۴/۱۶ نانومتری هم همانند ۱۰ نانومتری ساخته خواهد شد. این فن‌آوری به صورت تجاری برای محصولات با تولید انبوه عرضه خواهد شد. اما در این بخش واحد پردازش گرافیکی جدید با اسم رمزهای Mimir, Egil و Gemini دیده می‌شود. پس صحبت از بخش گرافیکی زود به نظر می‌رسد.

با این حساب منتظر تغییراتی اساسی در ARM هستیم. نظر شما چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/ARMs-future-chipset-roadmap-leaks-powerful-10nm-Artemis-cores-in-tow_id75746″ target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان تودجی