حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لندن از چشم یک ماشین خود‌ران (self-driving)

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

ماشین های خود‌ران یا هر چیز دیگری که بعدا برای عبارت Self-driving ترجمه شود، چند سالی است که در حال توسعه اند. ماشین هایی که بدون نیاز به راننده می توانند رانندگی کنند و این فوق العاده است. اما این ماشین ها دنیا را چگونه می بینند؟ شهر ما از نگاه یک ماشین خود‌ران به شکل است؟ این سوال جالبی است که می تواند جواب جالبی هم داشته باشد. در ادامه با ترنجی باشید و به هیچ عنوان این مطلب را از دست ندهید!

gia-honda-crv-2015-tot-nhat

ویدیویی که در ادامه خواهید دید، ScanLAB یک اسکنر لیزر را درون یک Honda CR-V قرار داده اند و به خیابان رفتند. هر چند این ماشین توسط یک راننده کنترل می شد اما سیستم LIDAR طوری شبیه سازی شده بود که گویی ماشین به صورت خودکار هدایت می شود. این سیستم همانند رادار (radar) یا ردیاب صوتی (Sonar) به همه جهات لیزری پخش می کند و از مدت زمان رفت و بازگشت این لیزر می تواند فاصله اشیا را با ماشین تشخیص دهد. این زمان سنجی ها جمع شده و بررسی می شود و دوباره جمع آوری می شود تا در لحظه موقعیت اطراف را به خودرو اعلام کند.

ScanLAB Projects یک شرکت طراحی در لندن است که از این فناوری برای هنر و تجسم فکری استفاده می کند، آن ها در حال حاضر موزه ها، یک خط مترو و قطب شمال (!) را با این روش اسکن کرده اند. اگر برای شما جالب است که دنیا از دید یک خودرو خود‌ران به چه شکل است، حتما ویدیو زیر را تماشا کنید:

[aparat]http://www.aparat.com/v/Mhw5o[/aparat]

برای ما واقعا جالب بود، شما چطور؟

[su_button url=”http://www.engadget.com/2015/11/12/driverless-car-lidar-london/” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]engadget[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
seedni

شبیه فیلمبرداری با اشعه ایکس بود .

Sajad

خیلی جالب بود :good:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)