حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال می‌تواند چشم شما را در تاریکی و از روی عینک آفتابی تشخیص دهد

نوشته

8 سال قبل | 21 دیدگاه | ترنجی

لومیا‌های جدید مایکروسافت را می‌توان بهترین لومیای تولید شده توسط مایکروسافت دانست و این دو گوشی علاوه بر پوشش نقایص نسل قبل٬ توانسته‌اند چند ویژگی منحصر به‌فرد و جدید را با خود به یدک بکشند. یکی از این ویژگی‌ها سنسور عنبیه چشم است که می‌تواند زنگ خطری برای سنسور اثر انگشت باشد

با ترنجی همراه باشید…

گرچه سنسور عنیه چشم در صنعت موبایل سنسور جدیدی به‌شمار نمی‌رود و چند تولید‌کننده چینی از این سنسور امنیتی در گوشی‌های خود بهره برده‌اند اما هیچ‌گاه شاهد استفاده‌ی آن به صورت گسترده در پرچمداران هیچ شرکت مطرحی نبوده‌ایم و تا قبل از معرفی لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال و لومیا ۹۵۰ این امر متداول نشده بود.

Lumia-950-and-950-XL (4)

شروع یک حرکت جدید توسط مایکروسافت و عدم استفاده از سنسور اثر انگشت بر روی لومیا‌های پرچمدار می‌تواند موجب کنار گذاشتن تدریجی سنسور اثر انگشت در پرچمداران شده و سرفصل جدیدی را در بخش امنیت گوشی‌های هوشمند باز کند. سنسور اثر انگشت درحال‌حاضر به بلوغ خوبی از لحاظ سرعت و عملکرد رسیده است و سنسور اثر انگشت تمامی شرکت‌ها در حال حاضر تقریبا در یک سطح قرار دارند. فرق سنسور شاید در ۰٫۰۱ ثانیه باشد و این فرق هیچ‌گاه به چشم نمی‌آید.

یکی از بدی‌های سنسور اثر انگشت عدم عملکرد آن هنگام خیس بودن انگشت بود که کاربر نمی‌توانست به‌راحتی با این موضوع کنار بیاید. اما سنسور عنبیه چشم احتمالا این مشکل را ندارد و کاربر علاوه بر آن‌که هیچ‌گاه نباید نگران خیس بودن دست خود باشد. [البته ممکن است خیس بودن دست شما به بخش‌های دیگر نیز آسیب برساند. ما به شما توصیه می‌کنیم با دست خیس هیچ‌گاه با تلفن‌هوشمندتان کار نکنید!]

maxresdefault

یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران احتمالی لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال این است که تا چه حد می‌توان به سنسور عنبیه چشم اطمینان کرد؟ آیا این سنسور در نور کم کار می‌کند؟ آیا وقتی که بر روی چشممان عینک قرار دارد سنسور می‌تواند به‌وظیفه‌ی خود عمل کند؟

پاسخ این سوالات مثبت است. شما می‌توانید در محیط کم نور و حتی با عینک نیز از سنسور عنبیه‌ی لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال بهره ببرید.

maxresdefault

اکنون یکی از کارمندان مایکروسافت به نام Nawzil  که سابقه‌ی طولانی در لو دادن اطلاعات جدید و روشن سازی برخی از ابهامات کاربران ویندوزی دارد٬ در یکی از آخرین توییت‌های خود در توییتر مدعی شده است که شما می‌توانید از سنسور عنبیه‌‌ی لومیا ۹۵۰ در اتاق تاریک و یا حتی در هنگام استفاده از عینک دودی نیز استفاده‌ی لازم را ببرید.

اسکنر عنبیه‌ می‌تواند چشم شما را چشم شما را حتی با عینک آفتابی تشخیص دهد. #WindowsHello در #Lumia950 و #lumia950XL. #Windows10devices

— Nawzil (@Nawzil10) October 27, 2015

 

سنسور عنبیه‌ می‌تواند چشم شما را در تاریکی نیز تشخیص دهد

#Lumia950 and #lumia950XL. #Windows10devices — Nawzil (@Nawzil10) October 27, 2015

این حرف مایکروسافت احتمالا شامل لومیا‌ها نمی‌شود و سرفیس ۴ پرو و سرفیس بوک نیز این قابلیت جذاب بهره می‌برند. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا سنسور عنبیه چشم را کارآمد می‌دانید؟

 

[su_button url=”http://www.nokiapoweruser.com/lumia-950xl-can-recognize-your-iris-even-with-sunglasses-or-in-dark/” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]nokiapoweruser[/su_button]

 

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S.M

این گوشی فووووق العادست.مایکروسافت یه شاهکار تولید کرده.فکر کنم باید قید اندرویدو بزنم ویندوزفون رو تجربه کنم.
بدون شک اگه سیستم عاملش اندروید بود بهترین گوشی دنیا میشد.الان هم یجورایی هست.
:yahoo: :yahoo: :yahoo:

amin697

محشره ای ول بهش .

منتظریم بیاد ببنیم چطوریا هست . دوربینشم عالیه

M.R.P

کم کم داره جالب میشه! خب من جوابمو گرفتم، دقیقا فکر میکردم این حسگر بدرد نمیخوره چون در تاریکی شب و در پشت عینک قابل استفاده نیست، ولی حالا متوجه شدم اشتباه میکردم و اعتراف میکنم در صورتی که وظیفشو به درستی انجام بده خیلی خیلی عالی هست.

riofarina

این محشره، یعنی کی میان ایران؟ 🙁

mehdimghi

میخرمشششششششششششش

Aryan.e.m

اول یه سوال: این سنسور با اینفرارد کار میکنه؟
دوم: این بهتره یا z5p؟
بابت مطلب هم تشکر فراوان!

bvb

داداش تو اینو با زد۵p مقایسه میکنی؟؟ اینو هر گوششو نگا کنی یه نوآوریو پتنت اختصاصی داره اینا در حال حاضر سریعترین و روونترین گوشیای دنیان انقد قابلیت دارن اگه بخوام بگم باید دو صفحه بنویسم ولی خودت فکر کن یه کانتینیوم اینا به کل برند سونی میارزه اون ۶۵۰ دلار ایکس ال به نظر من فقط ارزش کانتینیومشه تنها جایی که سونی بتونه جلو اینا قد علم کنه طراحیه که سلیقه ای هستش باید خودت قضاوت کنی تو بقیه جاها زمین تا آسمون فاصله دارن درباره ی سوال اولتم بگم این مادون قرمزه یعنی همون اینفرارد با اینفرارد کار میکنه اشتباهه ولی اگه منظورت اینه مثل اینفرارد باهاش بتونی مثل کنترل ازش استفاده کنی آره احتمالش خیلی زیاده

Aryan.e.m

عزیزم شما متعصبید! نظر بقیه دوستان رو که خوندم نظرم بیشتر رفت به سمت سونی چون الان هم لومیا ۴۳۵ دارم هم z3compact و اندروید جالب تره بهنظرم تازه لنزشم نزده بیرون! B-) B-) B-)

Hamidz3dual

عزیزم من طرفدار سونی هستم ولی منطقی نظر میدم نه مثل ایندوستمون که گفته فلان و فلان.اول بگم خدارو شکر سونی با سری زد ۵دهن منتقدانی که نقد غیر منصفانه ای می کنند رو بست. د.
برتری اکسپریا زد۵پریمیوم نسبت به لومیا ۹۵۰ ،یکی صفحه نمایش ۴k هست ،دوم از لحاظ ظاهری خوب مشخصه که زد۵پریمیوم خیلی زیباتر هست مخصوصا رنگ کرومش و ظاهر لوکسی دارِ،دوربینش از بدنه خارج نشده و زد آب هم هست.از لحاظ دوربین زد۵ فعلا بهترین دوربین رو از نظر سایت dxoانتخاب شده .ضمن اینکه یک سری عکس از دوربین لومیا۹۵۰منتشر شد که اگه واقعیت داشته باشه دوربین این گپشی هم محشره ،خوب کسی نمیتون توانایی های لنز کارل زایس رو کتمان کنه.
در کل اول سیستم عامل رو باید انتخاب کنی با کدوم راحت تری.صفحه نمایش و طراحی میخوای اکسپریا زد۵،دوربین هردو جزو بهترینهای بازار هستند،

bvb

یکی از این قابلیت زد۵پی که کلا جنبه تبلیغاتی داره صفحه نمایش ۴k هست چون این نوع صفحه توی این سایز ابدن قابل تشخیص از کیو اچ دی برای چشم انسان نیست حتی در محتوای ۴k ضمنا زد۵ پی فقط توی فیلم و عکس با این روزلوشن کار میکنه توی بقیه جاها فول اچ دیه که در مقابل لومیا های کیواچ دی ضعیفتره که این تفاوت شما تقریبا توی محتوای کیو اچ دی میتونید حس کنید حالا شما فناوری و نوع صفحه لومیاها رو کنار هم بزار در مجموع لومیاها نه تنها نسبت به زد۵ پی بلکه نسبت به تمام گوشی هایه دیگه برتری محسوسی داره بازم میگم تنها برتری که زد۵ پرمیوم نسبت به لومیاها میتونه داشته باشه طراحیه که سلیقه ای هست توی بقیه زمینه ها مقایسشون خنده داره

shahinhhh

BVB باز تو حرف زدی از اون.شایعه بی معنیت در مورد داغ شدن z5 چیزی جز این انتظار نمی رفت بگی راستی بررسی ویدئویی شو زومیت گذاشته داغ شدن کاملاً طبیعی

bvb

منم نگفتم غیر طبیعیه گفتم از بقیه گوشیا بیشتر داغ میکنه فیلمشم بود دیدید

rubiker

دوست عزیز سلام
۱-بله با اینفرارد کار میکنه چون در تاریکی راه دیگ ای نیس ک این دقتو داشته باشه.تو عکسم ک دقت کنین اون نور مادون قرمزه(فقط تو دوربین مشخص میشه)و در واقع مانمیبینیمش.کنترل تی ویم مادون قرمزه.جلوی دوربین گوشیتون بگیرین و بزنین نورشو میبینین.
۲- انتخاب بین این ۲ بیشتر سلیقه ایه و بستگی ب خودتون داره

Aryan.e.m

اتفاقا از همین نور فهمیدم ولی شک داشتم (همین مطلب که بزاریم جلو دوربین نور میده رو دوم راهنمایی یادگرفتیم!)
بازم ممنون :good: :good:

اميد

میگم این سنسور به تصویر عکس العمل نشون نمیده؟
اگه یکى تمثال مبارکمون رو جلوى موبایل بگیره، قفلش باز شد که آبرومون میره با این همه عکساى ضایع!!!!

صدرا مخملی

:))) نه احتمالش خیلی خیلی کم هست دوست عزیز مگر این که تصویر شما چند هزار پیکسل باشه که بتونیه بافت چشم شمارو رو قشنگ تشخیص بده اما به هر حال شخصا نمیدونم میزان دقت این اسکن در چه حدی است اما از دور که به قضیه نگاه کنیم کمی شک برانگیز خواهد بود ولی امیدواریم به بهترین نحو اجرایی بشه

trojan

با اینکه خودم به شدت میخام بخرم اما جدا همین اسکنر کلی واسم سوال هست
دقیقا چطوری؟؟؟؟؟دقیقا چطوری کار میکنه؟؟؟؟؟تو کنفرانس ازش نگفتن
خوب مگه چقد دقت داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟باو بعد از فاصله دور
کلا علامت سوال هست واسم
اما امیدوارم اونقدر خوب باشه که مایه تمسخر نشه

Sajjad

از پشت دیوار هم تشخیص بده من حوصله ندارم هر چند دقیقه گوشیو بگیرم جلو چشمم یا سرمو خم کنم و زل بزنم ب گوشی…میدونی در روز چند بار باید قفل گوشی رو وا کرد؟؟؟

MJS.00824

دوست عزیز. مگه شما به صفحه نمایش نگاه نمیکنی. نمیخواد که نزدیک چشمت کنی. این چیزا ماله فیلمای دهه ۹۰ آمریکایی بود. فقط کافیه چند صدم میلی متر مردمک چشمتو به بالا تکون بدی و برای نیم ثانیه به دوربین جلوی گوشی خیره بشی. همین. هیچ کار اضافه ای نمیخواد بکنی.
خوداییشا. تو فیلما دو ساعت کل دستشونو اسکن میکردن یا چششونو میکردن تو یه سوراخی که عنبیه ی چششونو اسکن کنن که مثلا دارن از حسگر های پیشرفته ی بیولوژیکی استفاده استفاده میکنن اما در واقیعت چی شد. در کمتر از یک ثانیه با سر انگشت یا از فاصله ی دور اونم با عینک سریع این تایید هویت اونم رو گوشی موبایل که هرکسی میتونه داشته باشه انجام میشه. آینده راحت تر از اونیه که فکرشو میکنیم.

محمد کردزنگنه

باز شدن قفلش اونم با داشتن عینک دودی دیگه آخرش بود.

a.s

ممنون اقای کمانی که از وینفون مقاله میذاری.بیشتر مقاله بذار.ببینیم شایعات اس ۷ سامسونگ در مورد دوربین جدیدش و کیفیت اسپیکرش چی در میاد.اگه به لومیا نرسید نوت ۵ رو با لومیا عوض میکنم.ویندوز رو با ۱۵۲۰ تجربه کردم.خیلی عالی بود و با ویندوز ۱۰ میدونم بسیار بهتر شده حس کار کردن باهاش.یه سوال داشتم.زبان فارسی به برنامه هایی مثل اسپورت یا اخبار یا سلامتی…..اضافه شده؟یعنی میشه اخبار رو فارسی خوند؟و دیگه اینکه استورش برا همه قطع و وصل میشه یا برا اینسایدرها؟در مورد مقاله هم بگم کاش مثل سامسونگ غیر از باز کردن قفل گوشی،مود خصوصی و لاگین کردن ….هم بشه باهاش انجام داد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com