حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل در سکوت خبری Indoor Survey را برای ترسیم نقشه فضاهای بسته معرفی کرد

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آی‌پاد، آی‌مک، مک بوکو آی‌فون و ای پد را نام برد. همچنین این شرکت در زمینهٔ تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. نرم‌افزارهای آی‌تونز، آی‌لایف، آی ورک و سیستم‌عامل مورد استفاده در رایانه‌های این شرکت مک اواس ده نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری این شرکت هستند.

اما این شرکت معمولاً عادت ندارد محصولی را بدون هیچ سر صدایی و در سکوت خبری معرفی کند اصلاً اپل و سگوت خبری؟ این روزها اپل با فروش خیره کننده‌ی تلفن‌ها ی همراه خود حسابی گرد غباری به راه انداخته اما امروز در کمال تعجب این غول آمریکایی در سکوت خبری اپلیکیشن اختصاصی خود را برای iOS عرضه کرد که کاربران را قادر می‌سازد تا با استفاده از سیگنال‌های رادیویی و سنسور پردازنده آیفون، در مکان‌های سرپوشیده، موقعیت یابی کنند. اپلیکیشن این شرکت که Indoor Survey نام دارد ابتدا در اپ استور توسط توسعه دهنده‌ای به نام استیو ترافتون اشمیت رویت گردید اما اگر سری به اپ استور بزنید و بخواهید این نرم افزار راپیدا کنید آن را نمی‌یابید ولی به راحتی از طریق یک لینک مستقیم می‌شود این نرم افزار کاربردی را دانلودش کرد. البته اگر آیتیونز روی سیستم شما نصب شده باشد. در دستور العمل های منتشر شده برای این نرم افزار ذکر شده است که در داخل شرکت یا دفتر خود قابلیت موقعیت یاب داخلی برنامه را فعال نمایید. نرم افزار Indoor Survey با گذاشتن یک نقطه روی نقشه، موقعیت شما را  بدون نیاز به نصب سخت افزار خاصی وقتی در حال راه رفتن هستید، مشخص می‌کند. و همانطور که گفته شد، Indoor Survey با ترکیب سیگنال‌های رادیویی و داده‌های حسگر آیفون، موقعیت شما را در مکان‌های سرپوشیده مشخص می‌کند  همین که به اطراف حرکت می‌کنید اپلیکیشن داده‌های مربوط به سیگنال فرکانس رادیویی شما را اندازه گرفته و آن را با داده‌های دریافتی از طریق حسگر آیفون ترکیب می‌کند و در یک فضای سر بسته شروع به موقعیت یابی می‌کند.

Screen_Shot_2015-11-02_at_9.43.20_AM.0.0

اپل از سال ۲۰۱۳ بدون هیچ جنجال خبری مشغول توسعه و ساخت ابزارهای نقشه نگاری داخلی خود است. در همین سال ۲۰۱۳ میلادی بود که این شرکت iBeacons را معرفی کرد؛ فرستنده بلوتوثی کوچکی که صاحبان شرکت‌ها می‌توانستند از آن برای ارائه اعلان‌های مکان-محور استفاده نمایند. استفاده اپل از تکنولوژی WifiSlam برای تشخیص دقیق موقعیت و محل کاربر نیز از سال ۲۰۱۳ با خرید  استارتاپی با این نام و با قیمت ۲۰ ملیون دلار شروع شد و اپل تعدادی از برنامه‌های ناوبری و موقعیت یابی در محیط داخلی را ثبت کرد. شرکت اپل در اکنون حال کار کردن بر روی نرم افزارهایی مثل Indoor Survey برای iOS است که نمونه کدهایی به نام FootPrint که چگونگی تبدیل یک سیستم مختصات جغرافیایی به MapKit را نشان می‌دهد. در آپدیت iOS 8 هم که سال گذشته عرضه گردید، اپل امکان دسترسی به داده‌های مکانی دقیق‌تر با استفاده از کمک پردازنده حرکتی آیفون را برای توسعه دهندگان فراهم آورد. در اکتبر گذشته نیز این شرکت ساکن کوپرتینو همچنین سرویس Apple Maps Connect را راه اندازی کرد که از صاحبان مشاغل دعوت می‌کند اطلاعات نقشه نگاری خود را به آن وارد نمایند. این سرویس اما به شرکت و مغازه‌های کوچک اختصاص نداشت و املاک شرکتکنندگان در آن باید برای عموم قابل دسترس می‌بود و همچنین از سیستم شبکه وای فای بهره می‌برد و سالانه نیز  بیش از یک میلیون بازدید کننده می‌داشت.

بهتر است بدانید آخرین نسخه به روزرسانی شده این نرم افزار در ۲۷ اکتبر ارائه شد که سازگار با آیفون، ایپد و ای پاد تاچ است و برای iOS نسخه ۹ به بعد قابل دسترس می‌باشد.

[su_button url=”https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%BE%D9%84″ target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]wikipedia[/su_button] [su_button url=”http://www.theverge.com/2015/11/2/9657304/apple-indoor-mapping-survey-app” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]theverge[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اميد

این لینکش هست اگه دوستان بخوان دانلود کنن
https://itunes.apple.com/us/app/indoor-survey/id994269367?mt=8

maani

از این لینک دانلود کردم البته با … ش ک ن ولی ای دیمو که میدم پیغام میده برای ای دی شما ستاپ نشده ای دیم هم برای امریکاس. مشکل از کجاست؟ کسی میتونه راهنمایی کنه؟
ممنون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....