حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مطالبه دولت از خودروسازان در ازای وام ۲۵ میلیونی

نوشته

8 سال قبل | 12 دیدگاه | ترنجی

در حالی با اجرایی شدن بسته رونق اقتصادی و اجرای سیاستهای اعتباری بانک مرکزی، ارائه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای تحریک تقاضا در بازار راکد خودرو خواهد بود که نوبخت خطاب به آنها تاکید کرده که باید در ازای این اقدام کیفیت تولیدات خود را افزایش و با قیمت مناسبی عرضه کنند.

تعیین تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای خرید اقساطی خودرو در بسته اقتصادی دولت که اخیرا جزئیات آن از سوی مدیران اقتصادی تشریح شد، از شرایط خاصی بود که رییس کل بانک مرکزی بر آن تاکید داشت. موقعیتی که همسو با سایر سیاستهای اعتباری بانک مرکزی برای فروش کالاهای انباشت شده در انبارهای بنگاههای تولیدی تصویب شده و در نیمه دوم آبانماه اجرایی خواهد شد.

بر این اساس در یک دوره بازپرداخت ۷ ساله تا سقف ۲۵ میلیون تومان و تامین مالی حداکثر ۸۰ درصدی برای خرید خودروی داخلی پرداخت می شود که البته سود تعیین شده برای این تسهیلات ۱۶ درصد است؛ سود منابعی که بانک مرکزی با نرخ ۱۴ درصد در اختیار بانکها قرار خواهد داد.

در حالی مدیران اقتصادی بر این باورند که ارائه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی می‌تواند موجبات فروش خودروهای در انبار مانده خودروسازان را فراهم آورد که در مقابل از شرکتهای خودرو سازی به دلیل ایجاد شرایط تحریک تقاضا برای خرید خودروهای آنها مطالباتی نیز دارد. سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران اشاره‌ای به این تسهیلات و همچنین اثر آن در چرخه اقتصادی داشته و با این توضیح که صنعت در رشد اقتصادی سهم قابل توجهی دارد و بخش خودرو در صنعت واقعا محرک و اثر آفرین است از انتظارات مردم از خودروسازان نیز سخن گفته است.

نوبخت عنوان کرد که بیان انتظارات و مطالباتی که مردم و مصرف کنندگان نسبت به بخش خودرو دارند را بارها شنیده‌ایم و آنها انتظار دارند که خودروها با کیفیت بیشتر و قیمت مناسب‌تری عرضه شود. در عین حال که من در بازدید از ایران خودرو مطالبات مصرف کنندگان را مطرح کردم . وی به درخواست دولت از خودروسازان در مقابل شرایطی که برای آنها فراهم آورده هم اشاره داشت و گفت که مطالبات ما این است که خودروسازان نسبت به افزایش کیفیت اقدام کنند و اگر چه اکنون هم برنامه‌هایشان در همین زمینه است ولی ما نیز باید دقت لازم را در این باره باید داشته باشیم.

به گفته نوبخت صنعت خودروسازی و کالاهای مصرفی بادوام حتما باید به افزایش کیفیت توجه کنند منتها باید به این مساله نیز توجه داشت که ابتدا کمک کرد انبارهایشان که الان پر است خالی شود و پس از آن با ارائه تسهیلات بتوانند کیفیت خود را افزایش دهند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گریزی هم به جلسه هفته گذشته خود با وزیر امور خارجه ژاپن و هیات همراه وی که جمعی از مدیران ارشد شرکتهای ژاپنی به ویژه خودروسازی بودند داشت و یادآور شد که به آنها تاکید کردیم که فقط نباید از بازار ما استفاده کنید بلکه باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد آخرین تکنولوژی وارد شود و از نیروی انسانی ما استفاده شود تا بتوانیم محصولاتی تولید کنیم که هم در بخش داخلی و هم در صادرات کشورهای منطقه موفق باشیم.

تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو در حالی بزودی در دستور کار قرار می‌گیرد که برآوردها نشان می دهد برای این تسهیلات در دوره ۷ ساله و با سود ۱۶ درصد، باید ماهانه حدود ۴۹۰ هزار تومان قسط پرداخت شود و در مجموع رقمی نزدیک به ۴۱ میلیون تومان بازپرداخت خواهد شد.

[su_button url=”http://machinemag.ir/News.aspx?ID=8339″ target=”blank” background=”#159f84″]machinemag[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Moazez

والا با اینکارا هم کسی این آشغالارو نمیخره

Navid

یه دام پهن کردن واسه استثمار مردم یه نقشه کثیف مثلدهمیشه مردم رو بدهکار کنن و…. بخدا اینقدر خودروهای ۹۰ تا ۹۴ بی کیفیته که خریدش اشتباه محضه یه پارس ۲۴ سال پیش رو به ۴۰ میلیون میدن یه سرچ کنی میفهمی تو کل دنیا با این پول چی میشه خرید حتی اقساط و بدون سود کاش مردم درایت به خرج بدن اینا خودرو ساز نیستن حتی مونتاژکار هم نیستن فقط شیادن و جنایتکار

Moazez

پسر خاله من با این پول سری۳ bmw خریده مدل ۲۰۱۲ کارکرد ۳۰۰۰۰ تا. صفره ماشین اصلا. البته ایشون در هلند زندگی میکنه. خریده۱۲۰۰۰ یورو. حالا ما با این پول باید بقول شما ماشین ۲۴ سال پیشو بخریم.

riofarina

ربا خواری اسلامی!
یه کشوری داره تلاش میکنه لااقل ۲ در صد تورم داشته باشه! یک کشورم مثل ایران سود ۱۶ درصدی افتخار میکنه! البته حساب کنی ۲۰ درصد هم رد میکنه!
خب تو این اوضاع بهترین راه سرمایه‌گذاری همون ربا خواری هست.

Mohammad Reza

“ابتدا باید کمک کرد انبارهایشان که الان پر است خالی شود و پس از آن با ارائه تسهیلات بتوانند کیفیت خود را افزایش دهند.”
خالی شدن انبار ها یعنی خریده شدن اشغال های داخلی توسط مردم یعنی کشته شدن بیش تر ایرانیان در سوانح رانندگی،یعنی بیش تر دورماندن مردم از فناوری های روز دنیا یعنی…
این دولت از همین مردم رای میخواد دیگه؟!

نارنج بیطرف

یه کشور داریم شاه نداره
هر کی ، هرکیه تا نداره
به این و اونش نمیدیم
به شرق و غربش نمیدیم
به کسی میدیم که دوز……د باشه
شرمنده برای باقیش دستم بستس……..

HAMID3D

با چهل میلیون میشه این ماشینهای خارجی رو خرید (البته با دلارآزاد سه هزار تومان و ده درصد مالیات)
نیسان ورسا سدان_ اسمارت فورتو پیور_ هیوندای اکسنت_ فورد فیستا S_ شورلت سونیک LS_
شورلت اسپارک LS_ تویوتا یاریس ۳در
امار کشته های جاده ای ایران از جنگم بیشتره
نخریدن بهتر از مردنه شعار خودرو سازان ایرانی رو که حتمٱ شنیدین *شاد بروید شادروان برگردید

Sadegh.t

یعنی چی اول اینا را بفروشیم بعد ببینیم میشه کیفیت برد بالا! ای خدا. معنی حرفش اینه اول از مردم بدزیم بعد بُکشیم اخه مونتاژام بلد نیستین قضیه اون طوطیه است که میگه کچلی ایش کم اوازش اخه کلا اینا چی دارن که دلم خوش کنم به خدا از همه کشورا تو اکثر ضمینه ها حداقل ۱۰تا ۱۵ سال عقب افتادیم چرا؟

sadeghi

یه همسایه الاغ داریم ۵ روزه پراید صفر خریده عین سگ پشیمونه. چراغ چکش هم روشن شده.همه تو محل خیانتکار صداش میزنن

just samsung

لعنت به این دزدهای خونخوار کی میحاید دست از سر مردم بردارید بابا ماهم ادمیم میخایم دور زنده هستیم درست زندگی کنیم به کی بگیم بهشت با پراید نمیخایم لعنت به قوم ظالمین :negative:

ali s

دولت با اینکارش به همه رای هایی که بهش دادن توهین کرد
صنعت برای چی ایجاد میشه???برای سود!در حالی که این ۲فرغون ساز هر سال ۲هزار میلیارد از بیت و المال و حیف و میل میکنن که ورشکست نشن!نه کیفیت دارن،نه قیمت دارن،نه سود اوری دارن….دولت چرا میخواد اینارو حفظ کنه??بابا کارخونه رو کمپلت بدن دست یه شرکت خارجی سهامشم نصفشو داخل بفروشن بره دیگه
والله به این عاشورا خسته شدیم
امام حسین زیر بار ظلم نرفت!سرشو داد ولی نرفت!ما نمیدونم چرا در حالی که همه جور ظلمی بهمون میشه و دم نمیزنیم سینه میزنیم برا کسی که ۱لحظه زیر بار ظلم نرفت…….

milad rostami

عاالی
دقیقا زیر بار ظلم رفتیم
در ضمن فقط خودرو سازی نیست نیازی هم به گفتن نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....