حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برجام و فرصت طلایی صنعت خودرو

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: اجرایی شدن برجام و آغاز فرایند لغو تحریم‌ها فرصت طلایی برای اصلاح ساختاری صنعت خودرو فراهم کرده است.

اظهار کرد: صنعت خودروی ایران سال‌هاست که از ضعف تکنولوژی و عدم سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و توسعه برای ارتقای کیفیت محصولات رنج می‌برد.

وی با بیان اینکه چند سال پیش در دوران اوج سودآوری صنعت خودرو  نقدینگی خودروسازان در حوزه‌های لازم سرمایه‌گذاری نشد، خاطرنشان کرد: با این حال لغو رسمی تحریم‌ها فرصت مناسبی را برای جبران سوءمدیریت گذشته در اختیار خودروسازان قرار می‌دهد.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: با توجه به مشکلات خودروسازان برای تامین نقدینگی، این شرکتها می‌توانند با مشارکت با خودروسازان معتبر جهانی بخشی از نقدینگی مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی افزود: نکته مهم این است که خودروسازان به این باور برسند که تولید محصولات با کیفیت‌های پایین فعلی، دیگر پاسخگوی نیاز مصرف‌کنندگان نبوده و باید اقدام به تحول زیرساخت‌های خود برای تولید محصولات جدید کنند.

جعفری با بیان اینکه در بسته رونق اقتصادی دولت توجه ویژه‌ای به شرکتهای خودروسازی شده است، تصریح کرد: امیدواریم خودروسازان این حمایت‌ها را قدر دانسته و به سرعت در جهت انتقال تکنولوژی و به‌روزرسانی خطوط تولید برای ارتقای کیفیت محصولاتشان اقدام کنند.

[su_button url=”http://machinemag.ir/News.aspx?ID=8311″ target=”blank” background=”#159f84″]machinemag[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نارنج بیطرف

بازار خودروی ایران مثل هیچ بازاری تو دنیا نیست
با رفع تحریما فقط جیب یه عده دیگه پر میشه تاثیری روی زندگی مردم عادی نداره
فقط بنجل سازان داخلی فرصت بهتری برای فروش محصولات چینی به مردم ایران میشن

just samsung

منظورش محصولات بنجل چینی بود

riofarina

نمیخوام بدبین باشم ولی چشم از اینا آب نمیخوره. سمند و بزک کردن به اسم دنا با ۱۸ میلیون افزایش قیمت، حالا اینا ببینم کیفیت و ببرن در حد کمری قیمت سمند میشه ۱۸۰ میلیون!
تنها راه نجات ما کاریه که هندوستان کرده، عوض آزمایش و خطا یبار بیان کاری که هندوستان یا ترکیه کرد و اجرا کنن.

sadeghi

اینایی که دم از خوردو ملی میزنن دقیقا منظورشوون کدام خودرو هست؟اصلا تولید ملیشون چیه؟شیشه هاش؟ قفل فرمونش؟ اینا فقط حرف میزنن.این مردم ساده بینوا رو گیر اوردن هر بار یه جور سرشونو گول میمالن.

ramin.tomcat

مشکل اینجاستکه مثلا سایپا میخواد پراید رو ارتقا کیفی بده اما مردم میخوان بجای پراید ماشین روز سوار بشن و دیگه پراید نمیخوان

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....