حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابل توجه کاربران iOS 9 ؛ Wi-Fi Assist هم از اینترنت وای-فای و هم از سیم‌کارت استفاده می‌کند!

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

دریک مقاله جدید منتشر شده از اپل نشان می‌دهد یک دستیار وای‌فای جهت پایان دادن به شکایات مردم در مورد iOS ۹ ارئه کرده که بعضی کاربران میگویند باعث افزایش مصرف اینترنت سیم‌کارتشان می‌گردد. با ترنجی  همراه شوید تا از آینده سیستم عامل iOS 9 بیشتر باخبر شویم .

این آپدیت جدید باعث می‌شود در حالتی که اگر وای‌فای‌تان ضعیف شد دستگاه خود‌به‌خود به اینترنت سیمکارت (مانند ۳G یا ۴G) متصل می‌گردد، که این باعث ایجاد یک هزینه کاملا اضافی برای کاربر خواهد بود.

دستیار وای‌فای یا همان Wi-Fi Assist بصورت معمول در تمامی iOS ها فعال است و این فقط دربرگیرنده یک چیز است که دستگاه‌های اپل تضمین می‌کنند در هر شرایطی شما به اینترنت وصل هستید، به همین دلیل است که خود تشخیص خواهد داد در صورتی که از اینترنت ضعیفی استفاده میکنید اینترنتی بهتر برای جلب رضایت شما هر چه باشد آن را جایگزین خواهد کرد، اما این خدمت جدید باعث شده که بعضی از کابران بدون اطلاع خودشان بابت استفاده از سرویس اینترنت سیم‌کارت هزینه‌ای را پرداخت کنند.

در این مقاله نیز آمده است که این بخش از امکانات در آپدیت‌های آینده فعال خواهد شد و هدف اصلی این بروزرسانی نرم‌افزار‌های کم استفاده خواهد بود، نه نرم‌افزار‌هایی که کار دانلود انجام می‌دهند.

همان‌طور که اشاره شد این امکانات برای نرم‌افزار‌های که بارگذاری بالایی دارند همانند موسیقی یا ویدیو فعال نخواهد شد و ایمیل‌های با حجم بالا را توسط اینترنت سیم‌کارت دانلود نخواهد کرد.

برای استفاده از Wi-Fi Assist کاربران می‌توانند به منو Cellular در قسمت Settings رفته و نرم‌افزار‌هایی را که دوست ندارید از این امکانات بهره ببرند را غیر فعال کنید. این امکان برای دستگاه‌های قدیمی همچون iPhone 4s، iPad2‌ و اولین نسل آیپد مینی غیر قابل دسترس است.

نظر شما چیست؟ آیا شما کیفیت را ترجیح می دهید یا هزینه را؟ نظرات ارزنده‌تان را با ترنجی در‌میان بگذارید

منبع: [su_button url=”http://appleinsider.com/articles/15/10/14/apple-posts-ios-9-wi-fi-assist-guide-in-wake-of-complaints-about-excessive-data-use” target=”blank” background=”#159f84″]appleinsider[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

اینجی نه اینترنت وای فایش، اینترنت وای فایه نه اینترنت سیم کارتش، اینترنت سیم کارت. مدام باید درحال چنج شدن باشه |:

kamix1353

آقا من ایفون۵s داشتم عوضش کردم با ۶،یه مشکلی سه روزه برام پیش اومده،آنتن برا خودش میره و میاد،اول ۳g میپره بعد کلا شبکه،بلافاصله دوباره وصل میشه،اما مرتبا این ماجرا تکرار میشه.گوشی اپدیت هست.راه حل پلییییز
میبخشید اینجا سوال کردم چون احتمال میدم بعضی از دوستان مثل مورتال جووون بیاد اینجا

Jahandar

اگه وقتی شبکه میپره ، اون بالا مینویسه no service میتونه مشکل از سیم کارت باشه .
گوشی قبلی خودم سیم کارت معمولی میخورد و وقتی آیفون ۶ خریدم ، دادم یه مغازه دار نابلد پانچش کرد . خوب پانچ نکرد و نتیجه این شد که مدام با مشکل no service مواجه میشدم! خلاصه خودم سیم رو در آوردم و یخورده بهش ور رفتم و سمباده زدم و وضعیتش بدتر از بد شد و دیگه کلا no service شد و کلی ما رو به هول و ولا انداخت که نکنه گوشی خرابه ؟ القصه رفتم دفتر خدمات ارتباطی و یک سیم کارت جدید گرفتم و همونجا برام پانچش کردند و بعد از اون دیگه مشکلی نداشتم .
شما هم اگر مشکلت مشابه مشکل من هست ، اول برید یک دفتر خدمات ارتباطی و سیم فعلی رو بسوزونید و سیم کارت جدید بگیرید . همونجا هم پانچش کنید .

اگر باز هم مشکل پابرجا بود ، به ایراد سخت افزاری خود گوشی شک ببرید . البته اگر مشکل رو درست متوجه شده باشم!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....