حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تفنگ ضد پهباد آن ها را از طریق امواج رادیویی شکار میکند

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

ارتش امریکا کماکان در تولید سلاح افکار جدید را بکار می‌برد که در نمونه آخرین دست‌آورد می‌توان به سیستم دفاعی ضد پهپاد‌ اشاره نمود که مثل همیشه قابل دست‌رس عام مردم خواهد بود، اما این  برای خدمات‌رسانی در‌نظر گرفته شده توسط این پهپاد‌ها می‌تواند یک تهدید جدی باشد.

با ترنجی همراه شوید تا از نحوه کار این سیستم باخبر شویم …

بعد از قضیه‌ی جنجال برانگیز فرود یک پهپاد چهار ملخه‌ی شخصی روی پشت‌بام ساختمان کاخ سفید، آنها به این نتیجه رسیدند که باید یک فکری به حال این ابزار دوست داشتنی بکنند. طراح این سلاح “الکس مورو” میگوید :

این دستگاه کاملا ساده و قابل اعتماد برای خنثی کردن تهدیدات است

وزن دستگاه تقریبا ۴.۵ کیلوگرم است و می‌تواند پهپاد را در ۴۰۰ متری مورد اصابت قرار دهد. هنگامی که ماشه کشیده می‌شود، تفنگ یک موج عضیم الکترومغناطیسی شلیک و ساتع می‌کند که به راحتی در فرکانس‌های ایجاد شده در موج رادیویی و جی‌پی‌اس داخل شده و ارتباط پهپاد را با هدایتگرش کاملا قطع می‌کند که در آخر پهپاد را کاملا غیر‌فعال میکند. این فناوری جدید مخصوصا برای حملات پهپاد‌های حاوی مواد منفجره خیلی خوب به کمک مردم خواهد رسید.

همان طور که خود میدانید تهدیداتی در دنیا وجود دارند که ما را به مرحله جدیدی از جنگ هدایت می‌کند. با پیشرفت بی‌وقفه تکنولرژی بی شک باید خود را با عواقب سوءاستفاده از آنها هم آماده کنیم، همانگونه که از دستیافته‌ی عالم بزرگ انیشتین بر علیه بشریت استفاده شد.

حوادثی چون حمله مردی ژاپنی به در اعترض با انرژی هسته که شایعه شد پهپاد حاوی مواد رادیو‌اکتیو بوده خود دردسر ساز بوده‌اند.

به نظر شما این اختراع بر روی پهباد‌های نامه رسان گوگل و آمازون چگونه خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mohsen happy

زد = ضد
یه نویسنده خیلی باید دقت کنه تو املای لغات وگرنه خیلی راحت زمین می خوره…
موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....