حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روسیه در حال توسعه یک هلیکوپتر بدون سرنشین برای نابود کردن سایر پهپاد ها است

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | نظامی و اسلحه

روسیه در حال توسعه یک هلیکوپتر بدون سرنشین برای یاری رساندن به سیستم های ضد هوایی خود در مقابل با تهدیدات بدون سرنشین است. این پروژه که در اواسط سال 2020 آغاز شده است، پس از درگیری اخیر بین آذربایجان و ارمنستان با سرعت بیشتری پیگیری می شود و خلا موجود در توانایی های نظامی روسیه را پر خواهد کرد.

هلیکوپتر بدون سرنشین روسیه

یک فرد مطلع در مجتمع نظامی-دفاعی روسیه در ماه اخیر در گفت و گویی با خبرگزاری دولت روسیه اظهار داشت که این پهپاد “قادر به رهگیری پهپاد های کوچک دشمن که  با سرعت کم و در ارتفاع بسیار کم پرواز می کنند، می باشد.”

این فرد اعلام کرد که این هلیکوپتر بدون سرنشین از ماه نوامبر در حال توسعه بوده است، ولی با توجه به “نقش روزافزون حملات پهپادی در درگیری های اخیر منطقه ای” به تلاش ها برای تحقیق و توسعه این محصول افزوده شده است.  وی جزئیات بیشتری در این رابطه ارائه نکرد، اما انواع مختلفی از پهپاد های ساخت ترکیه در درگیری اخیر بین آذربایجان و ارمنستان برای نفوذ به خطوط دفاعی ارمنستان مورد استفاده قرار گرفتند و در این امر نیز موفق بودند.

طبقه گفته ها، به منظور افزایش سرعت ساخت این مدل جدید از تکنولوژی های فعلی استفاده خواهد شد. ولی تحلیلگر ارشد نظامی و سرهنگ سابق نیروی هوایی شوروی میکاییل خوداریونوک نسبت به استفاده از این هلیکوپترهای پهپادی در عملیات های دفاع هوایی تردید دارد. وی در مصاحبه با Defense News اظهار داشت: “می بایست تجهیزات زیادی داشته باشد و پر هزینه خواهد بود. بهتر است از رادار های کلاسیک دست ساز که دقیق تر هستند استفاده کنیم.”

البته این تنها هلیکوپتر بدون سرنشین نیست که روسیه در دست توسعه دارد بلکه روسیه در حال توسعه یک هلیکوپتر بدون سرنشین تهاجمی نیز می باشد. بر اساس گزارش صادره از موسسه علمی مرکزی نیروی هوایی ارتش روسیه که در این پروژه نقش دارد، این پهپاد 2.5 تا 3 تن وزن و رنج 20 تا 30 کیلومتری خواهد داشت.

هرکدام از این دو هلیکوپتر که به مرحله عملیاتی برسند، اولیه نمونه از این نوع در نیروهای مسلح روسیه خواهند بود. روسیه هم اکنون دارای تعدادی پهپاد برای جمع آوری اطلاعات است.

Horizon Air S-100 drone

ایده ساخت هلیکوپتر بدون سرنشین مدت ها توسط نیروی دریایی در دست بررسی قرار داشت. در سال 2012 آنها میخواستند پهپاد Horizon Air S-100 را که تحت لیسانس شرکت اتریشی شیبل و توسط یک شرکت روسی ساخته شده بود را بررسی کنند. ولی این پروژه هیچ وقت به سرانجام نرسید.

Orion Drone

در نمایشگاه تجهیزات دفاعی که در ماه آگوست سال 2020 در مسکو برگزار شد نیز  پهپاد میل (پهپادی که در ارتفاع بین 10 هزار تا 30 هزار پایی پرواز می کند و توانایی انجام عملیات به مدت 24 تا 48 ساعت را داراست.) Orion  که ابتدا به منظور جمع آوری اطلاعات ساخته شده بود، به عنوان محصولی چندمنظوره ارائه شد و  وزارت دفاع روسیه سه فروند پهپاد Orion طراحی شده توسط شرکت کرونستاد واقع در سن پترزبورگ را در ماه آگوست سفارش داد.

با همه اینها بزرگترین مشکل در توسعه پهپادهای روسی کیفیت نامناسب موتورهای ساخت داخل است. خوداریونوک اظهار داشت: “ما در این مورد از دیگر کشورها بسیار عقب هستیم.”

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

آیا پوتین رفتنی هست؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد