حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه میان دوربین های آیفون ۶، ۶ اس پلاس و گلکسی اس ۶ در فضای باز

نوشته

8 سال قبل | 24 دیدگاه | ترنجی

برندهای جدید آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس اپل سرانجام رونمایی شدند و برای عاشقان اپل، باز هم فرصتی پیش آمد تا بتوانند امسال هم، طعم شیرین این سیب های گاز زده تازه چیده شده را بچشند!

آیفون های جدید، با بهبودهای جالبی همراه شده اند که یکی از مهمترین آن ها، مربوط به دوربین این آیفون هاست.

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

اپل سرانجام و پس از چند سال، مگاپیکسل دوربین آیفون های جدید را از عدد ۸ بالاتر برده و آن را در آیفون های امسال به عدد ۱۲٫۸ رسانده است. آیفون های امسال، به یکی از بهترین دوربین های میان اسمارت فون های بازار مجهز شده اند که همانطور که خود اپل هم گفت، قادرند تا تصاویری خیره کننده و جذاب را برایمان ثبت کنند.

به عنوان یک عکاس، بسیار هیجان زده ام که می توانم به بهانه یک تست، آیفون ۶ اس پلاس خود را در دست گرفته تا با رفتن به میان مردم و فضای باز، در یک منظره غیر آفتابی در غرب لندن، سوگولی امسال اپل را با مدل سال گذشته یعنی آیفون ۶ از نظر عکاسی و بهبود دوربین مقایسه کنم. همچنین از آن جا که همواره در این مقایسه ها، باید پای یک رقیب اصلی هم در میان باشد، من از گلکسی اس ۶ هم برای به دست آوردن مقایسه ای بهتر، در کنار این دو آیفون در ثبت عکس ها استفاده کردم تا با مقایسه ۳ عکس ثبت شده از سه دوربین این تلفن ها، بتوان به مقایسه ای خوب میان آن ها در فضای باز رسید. پس با ما همراه باشید تا تصاویر ثبت شده در فضای باز که توسط این سه اسمارت فون به ثبت رسیده اند را با یکدیگر بررسی کنیم :

توجه ! این نکته مهم در وضوح تصاویر را در نظر داشته باشید : دوربین همه گوشی ها در حالت اتوماتیک قرار داشت و برروی وضوح حداکثری خود تنظیم شده بود. برای آیفون ۶ اس پلاس ۱۲ ماپیکسل و آیفون ۶ عدد ۸ مگاپیکسل و گلکسی اس ۶ هم ۱۶ مگاپیکسل. اگر جه در وضوخ حداکثری، نسبت ابعاد تصاویر در گلکسی اس ۶ دارای نسبت ۹:۱۶ بود که این نسبت برای تصاویر ثبت شده توسط آیفون ۳:۴ است. باید گفت که این پهنای بیشتر در اس ۶ به دلیل پیکسل بیشتر ناشی می شود : ۵۳۱۲ پیکسل در گلکسی اس ۶ در مقابل ۴۰۳۲ پیکسل در آیفون ۶ اس پلاس.

 تصویر اول، گرفته شده توسط آیفون ۶ اس پلاس: در اولین عکسبرداری، یک کلیسا را انتخاب کردیم که آیفون ۶ اس پلاس موفق شده است که یک تصویر به طور کلی درخشان با یک آسمان آبی غنی و کنتراست عالی در ساختمان را ثبت کند.

church-iphone-6s-plus

تصویر اول، گرفته شده توسط آیفون ۶ : آیفون ۶ هم به یک تصویر تقریبا به طور مشابهی با آیفون ۶ اس دست یافته است. اما وضوح بیشتر در سنسور دوربین آیفون ۶ اس نسبت به آیفون ۶، هنگامی که به جزییات توجه می کنید و برروی آجرهای کلیسا بزرگنمایی می کنید، بیشتر خود را نشان می دهد و برتری آیفون ۶ اس را نمایان می سازد.

church-iphone-6

تصویر اول، گرفته شده توسط گلکسی اس ۶ : تلاش گلکسی اس ۶ در این جا کمتر مورد توجه است. اگر چه اس ۶ هم توانسته یک تصویر خوب را ثبت کند اما، باید گفت که تعادل رنگ سفید در آن خوب نیست و کمی رنگ زرد برروی گستره تصویر مشاهده می شود.

church-galaxy-s6

تصویر دوم، گرفته شده به ترتیب توسط آیفون ۶ اس پلاس و آیفون ۶ : هردو آیفون عکس های روشن و تیزی را از این قارچ برای خود ثبت کرده اند. با تناژ طبیعی رنگ. باید گفت که با تعجب، هیچ تفاوت مشهود و خاصی میان این دو تصویر ثبت شده وجود ندارد.

۶S Plus

fungus-iphone-6s-plus

۶

fungus-iphone-6

تصویر دوم، گرفته شده توسط گلکسی اس ۶ : گلکسی اس ۶ به طور کلی یک تناژ گرمتر را ارائه می کند. اگرچه باید این را بگویم که این تصویر، آن چیزی نبود که من در همان صحنه با چشم های خود دیدم و همانطور که گفتم، دوربین اس ۶، تناژ گرمتری از تصاویر را به نمایش می گذارد. البته از این نکته هم نگذریم که اس ۶ به لطف دوربین ۱۶ مگاپیکسلی خود، جزییات بیشتری را از عکس نسبت به آیفون ها از خود برجای می گذارد.

fungus-galaxy-s6

تصویر سوم، گرفته شده توسط آیفون ۶ اس پلاس و آیفون ۶ : یک افزایش قابل توجه در وضوح در آیفون ۶ اس پلاس نسبت به آیفون ۶ در جزییات ریز در برخی از برگ ها، در این تصویر وجود دارد. با این حال، هردو گوشی عکس هایی با رنگ کاملا سرد را ثبت کرده اند.

۶S Plus

leaves-iphone-6s-plus

۶

leaves-iphone-6

تصویر سوم، گرفته شده توسط گلکسی اس ۶ : همانند تصویر قارچ، در این جا هم اس ۶ یک تعادل رنگ سفید گرمتری را ایجاد کرده که باعث شده تصویر خوبی ثبت شود. به لطف سنسور وضوح بالاتر هم، دوربین اس ۶ موفق شده که جزییات اضافی جالبی را در برگ ها در مرکز تصویر ایجاد کند. اگرچه باید گفت که یک تخریب قابل توجه در جزییات به سمت لبه های تصویر وجود دارد.

leaves-galaxy-s6

تصویر چهارم، گرفته شده به ترتیب توسط آیفون ۶ اس پلاس، آیفون ۶ و گلکسی اس ۶ : هر سه گوشی در این عکسبرداری به خوبی عمل کردند : کنترل خوب رنگ های آسمان و حفظ روشنایی در مناطقی که سایه وجود دارد. گلکسی اس ۶ باز هم کمی در تعادل رنگ سفید بد عمل کرده که منجر به داشتن تمایل به رنگ زرد شده است. این در حالیست که عکس های ثبت شده توسط دوربین آیفون های اپل طبیعی تر به نظر می رسند. همچنین، تصاویر ثبت شده توسط اس ۶ دارای کیفیت بیشتر در لبه هاست که البته خیلی مشهود نیست و با بزرگنمایی مشخص می شود.

۶S Plus

walpole-iphone-6s-plus

۶

walpole-iphone-6

S6

walpole-galaxy-s6

تصویر پنجم، گرفته شده به ترتیب توسط آیفون ۶ اس پلاس، آیفون ۶ و گلکسی اس ۶ : در این جا یک تصویر از دانه شاه بلوط برروی چمن داریم. تصاویری با رنگ های گرم و سوژه ای در نزدیک که در عکس ها بزرگ و به خوبی دیده می شود. گلکسی اس ۶ در تصویر ثبت شده خود دارای درخشش زرد رنگی است که این درخشش زرد رنگ در عکس های گرفته شده توسط آیفون ها وجود ندارد. در کنار این، آیفون ۶ اس پلاس دارای کنتراست بهتری در سراسر صحنه است. جزییات هم در میان هر سه مشابه است.

۶S Plus

conker-iphone-6s-plus

۶

conker-iphone-6

S6

conker-galaxy-s6

تصویر ششم، گرفته شده به ترتیب توسط آیفون ۶ اس پلاس، آیفون ۶ و گلکسی اس ۶ : عکس های گرفته شده توسط هردو آیفون با یکدیگر بسیار مشابه و تیره تر از تصویر ثبت شده توسط گلکسی اس ۶ سامسونگ است. در تصویر ثبت شده توسط اس ۶، رنگ ها بیش از حد غنی هستند. که البته جزییات بالاتری را هم نسبت به تصاویر ثبت شده توسط آیفون ۶ اس پلاس به لطف مگاپیکسل بالاتر از خود نشان می دهند. تصویر گرفته شده توسط اس ۶ روشن تر است، اما من کمتر مشتاق به بسیار روشن تر بودن گلبرگ ها هستم.

۶S Plus

flower-iphone-6s-plus

 ۶

flower-iphone-6

S6

flower-galaxy-s6

تصویر هفتم، گرفته شده توسط آیفون ۶ اس پلاس (سمت جپ)، آیفون ۶ (وسط) و گلکسی اس ۶ (سمت راست) : تفاوت کمی در وضوح تصویر ثبت شده میان اس ۶ و ۶ اس پلاس وجود دارد. همچنین، کاملا مشخص است که عکس ثبت شده توسط دوربین آیفون ۶، وضوح کمتری نسبت به دو عکس دیگر دارد.

iphone-6-s-galaxy-s6-camera-test

نتیجه گیری 

دوربین آیفون ۶، یکی از دوربین های مورد علاقه ما در دنیای تلفن های هوشمند است، که به لطف توانایی خود، تصاویری با رنگ های طبیعی را ثبت می کند. که این مورد در فضای باز و در طول روز کاملا مشخص بود.  اما دوربین آیفون ۶ اس پلاس، علاوه بر نکات گفته شده برای دوربین آیفون ۶، به لطف وضوح بالاتر، بسیاری از ویژگی های دقیق ترین جزییات تصاویر را هم پوشش می دهد. دوربین این گوشی، مطمئنا جای دوربین DSLR من را نمی گیرد، اما توانایی من را برای گرفتن هر عکسی در هر مکانی و با سرعت بالا، ارتقا می بخشد.  ثبت سریع صجنه های طبیعی بدون دستکاری در تنظیمات و نداشتن تنظیمات پیچیده، باعث شده تا دوربین آیفون ۶ اس پلاس من، یک همراه و همسفر عالی برای من باشد. طوری که نیاز به زحمت حمل یک دوربین بزرگ را برای خود پیدا نکنم.

دوربین گلکسی اس ۶ هم در این مبارزه، یک حریق بسیار قوی برای آیفون ها بود که با وضوح بالای حسگر خود، وضوحی کمی بیشتر از آیفون ۶ اس را به نمایش گذاشت. با این حال من در برخی از عکس ها، با تعادل رنگ سفید در آن مشکل داشتم که منجر می شد برخی از عکس ها دارای رنگ غیرطبیعی شوند. چیزی که در آیفون ها مشاهده نکردم. با این حال باید بگویم که هر سه گوشی دارای دوربین های بسیار قوی هستند که قطعا شما را هیجان زده و خرسند خواهند کرد.

شما هم با دیدن این تصاویر نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[su_button url=”http://www.cnet.com/news/iphone-6s-plus-camera-comparison-6-samsung-galaxy-s6/” target=”blank” background=”#159f84″]Cnet[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SONY

جالب بود.
هر سه گوشی جز بهترینها هستند

Atta

رقابتی بسیارررررررررر نزدیک
۶s plus و s6 هر دوتا عالی بودم

احمد

همشون عالی هستن اختلافشون کمه ولی ایفون با این عکسا منو هیجان زده کرد :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

mostafasaeedix

ایفون ۶اس عالی شده !
البته الان همه ی پرچمدارا بهترین دوربینارو دارن (جز htc)
به شخصه لذتی که در عکس برداری با ایفون هست رو ترجیح میدم حتی به دوربینای dslr 😉 😉

REZA

دقیقا حرفت درسته همه خوبن جز اچ تی سی!خودم دارم و میدونم.
وشیا طوری شدن که دیگه برتری خاصی وجود نداره همه خوبن.بلکه یکی واسه سرگرمی بخواد بگه ،اون درخنه که یه کیلومتر اونور تره یکم رنگش خوب نیس!!
یه زمانی لگ بود تو گوشیا ک الان نیس،یه زمانیم دوربین خوب نبود که الان خوب شده.
فقط خرید گوشی ربط به علاقه داره.

mostafasaeedix

اره واقعا من خودم حدود یک هفته چنتا گوشی اندرویدی داشتم و از نظر سرعت همه شون عالی بودن . خصوصا سونی z3. الانم دوستم htc m9 داره و واقعا کار کردن باهاش لذت بخشه .
همه چیز برمیگرده به سلیقه ی ادم دیگه الان :good:

md4956

DSLR ؟ منم کاربر اپل هستم٬ ولی درک نمیکنم این حرفتو .. یه بار که با اس ال آر ها کار کنی٬ حرفت عوض میشه 😀

mostafasaeedix

کیفیفتو که نمیگم برادر ,میگم لذت بخشه . راحته عکس برداری باهاشون . حتی ادمای مبتدی هم میتونن با ایفون عکسای خیلی خوب بگیرن

md4956

منظور منم دقیقا هموون لذتش بود
آره٬ خب دوربین حرفه‌ای هست٬ برای افراد مبتدی زیاد راحت نیست .. ولی اگه کمی بلد باشید٬ حس عکاسی اش فوق العادست :good:

the next big thing

قشنگ اومده بو دوربیت اس ۶ رو بکوبه،the verge که مقایسه ش چیز دیگه ای میگفت البته دوربین آیفون ۶اس هم عالیه و شکی درش نیست.phonearena هم یه blind camera comparison گذاشته که تو ش ۶ و ۶اس و اس۶ و جی ۴ هستن و همین چندروزه جوابش میاد و باید منتظر تست های dxo از گوشی های ۶اس و نوت ۵ هم باشیم

احمد

من verge رو دیدم یکم از انگلیسی سر در میارم تا جایی که میدونم خیلی تعریف میکرد یارو

احمد

در ضمن اگه سایت dxomark دوربین ایفون رو بهترین دوربین معرفی کنه من قبول ندارم کلا این سایت رو قبول ندارم نمونش z5 با اینکه صدر جدوله ولی من عکسای اس۶ سامی رو بیشتر قبول دارم نتیجه میگیرم که این سایت نتایجش نامعتبره

ww_ea

متاسفانه وقتی عکس رو resize تا کوچیک بشن می کنید مقایسه ارزششو از دست میده. اینجوری پیکسل ها فشرده تر و به هم نزدیک تر میشن و dpi و ppi بالا میره. همچنین نمیشه عکس هارو با زوم ۱۰۰ درصد مقایسه کرد
میدونم که حجم عکس ها بالاست و سرعت و حجم اینترنت همه محدوده ولی resize کردن عکس هم مقایسه رو خراب می کنه

نارنج بیطرف

همه خوب و عالی بودن من واقعا تفاوت زیادی ندبدم

ناموسن از تعصب خود بکاهید :|

جفتشون عالین انصافا.

نمیشه برتری داد

master

واقعا بدرد نخور تر از مقایسه سی نت تو کل اینترنت پیدا نمیشه!!
کسی که عکسها رو گرفته واقعا باید خیلی حرفه ای باشه! طوریکه اگر گوشی های ۵-۶ سال پیش رو هم تو این مقایسه قرار میداد از نظر جزئیات تفاوت چندانی بین گوشی های نسل قدیم با نسل جدید بوجود نمی اورد!!
الان هم تو این ۳ تا عکس غیر از تفاوت رنگ نمیشه تفاوت دیگه ای پیدا کرد!(تقریبا)
همه میدونیم که یه عکاس حرفه ای میتونه با یه گوشی معمولی هم عکسهای خارق العاده ای بگیره که یه کاربر معمولی با DSLR هم نمیتونه!
تو این مقایسه سعی شده تا حد امکان از نظر کیفی عکسهای یکسانی ثبت بشه تا برتری از نظر ثبت جزئیات مشخص نباشه و تمرکز اصلی رو بالانس رنگ سفید بوده!
به نظر من این مقایسه ارزش کافی برای تحلیل یا نتیجه گیری رو نداره

bvb

اس۶ اشباع رنگش داغونه آیفون هم چه۶ چ۶اس آسمون خیلی قشنگ نشون میدن اگه دقت کنین آدم نمیتونه چشم برداره ازش

shahinhhh

ببخشید که اینو میگم ولی آیفون دوربینش هیچ تغییری نکرده (نظر شخصی)

hojjatoskouie

هر سه گوشی فوق العاده بودن .

shahinhhh

پسر آیفون ۶ معرکه عکس گرفته نه اغراقی نه چیزی عالیه خداوکیلی

shahinhhh

ناموسا عکسای آیفون ۶ عالین همشو تو گوشیم ذخیره کردم

fallen

خداییش طراحی Z5 بی نقصه :good:
جَمه جور و یکدست در عین زیبایی…

fallen

هخخخخ
اشتب شد چنتا پیج باز کرده بودم حواسم نبود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان