حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی می‌گوید که دلیل عرضه‌ نشدن PS Vita جدید، پیشرفت روز‌افزون بازی‌های موبایل است

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

اگر یادتان باشد روزگاری بود که کنسول‌های بازی به موفقیت چشمگیری دست یافته بودند. نینتندو با عرضه DS و سونی با عرضه PSP تعداد زیادی از کاربران را مجذوب خود کردند. اما شرایط تغییر کرده است، زیرا به‌نظر می‌رسد که سونی قصد معرفی مدل جدیدی از کنسول بازی PS Vita را ندارد. در مراسم EGX سال ۲۰۱۵ یکی از هواداران از آقای Shuhei Yoshida سوالی مبنی بر آینده کنسول‌های بازی دستی پرسید، اما پاسخ این سوال برای هواداران چندان خوشایند نبود، اما چرا؟ در ادامه با ترنجی همراه شوید.

این‌روزها همه افراد از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند، پس بسیار ساده است که با این وسیله در هر جایی به بازی کردن مشغول شد، آن‌هم بازی‌هایی که عمدتا مجانی هستند.

این‌ها گفته‌های مدیر‌عامل بخش سرگرمی‌های سونی درمورد علت کمرنگ‌تر شدن حضور کنسول‌های بازی دستی در بین کاربران است. او می‌گوید که در حال حاضر شرایط فعلی برای کنسول بازی PS Vita چندان مناسب نیست. درست است که این کنسول بازی در ژاپن فروش خوبی را تجربه می‌کند، اما در دیگر نقاط مختلف جهان فروش این کنسول بازی با سرعت بسیار کمی در حال انجام است. شاید فکر کنید که این موضوع تنها مربوط به سونی است اما باید بگوییم که این تفکر کاملا اشتباه است. نینتندو نیز شرایط مشابه‌ای دارد. کنسول بازی ۳DS این شرکت با وجود فروش خوب در برخی نقاط مختلف جهان نتوانسته‌ است به اندازه نسل قبلی خود یعنی DS بفروشد.

DuKJlPH-747x309

اما به‌نظر کاهش محبوبیت PS Vita به بازی‌های موبایل محدود نمی‌شود. چند ماه گذشته سونی اعلام کرد که توسعه‌دهندگان بر روی عناوین این کنسول چندان کار نمی‌کنند. نکته جالب این است که این شرایط برای PS4 کاملا متفاوت است زیرا هر روز توسعه‌دهندگان بیشتری به‌ ساخت بازی برای این کنسول روی می‌آورند.  در حال حاضر کنسول بازی PS Vita با قیمت ۲۰۰ دلار در بازار موجود است. همچنین انتظار داریم که سونی در آینده قیمت این محصول را مجددا کاهش دهد. از این گذشته، سونی چند باندل مختلف از این کنسول بازی با چند بازی رایگان را نیز عرضه کرده است.

به‌نظر می‌رسد که سونی نمی‌خواهد از این کنسول بازی دست بکشد و هنوز هم قصد پیشرفت و توسعه‌دادن این محصول را دارد.

نظر شما چیست؟ شما چه آینده‌ای برای این نوع از کنسول‌های بازی پیش‌بینی می‌کنید؟

[su_button url=”http://www.digitaltrends.com/gaming/sony-not-releasing-playstation-vita-2/” target=”blank” background=”#159f84″]DigitalTrends[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Moazez

هیچوقت موبایلها به کیفیت بازیهای این کنسول دستی نمیرسن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs