حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نکات کلیدی در LG V10 ؛ از سنسور اثرانگشت گرفته تا فریم فلزی

نوشته

8 سال قبل | 33 دیدگاه | ترنجی

قرار بود الجی نیز در نیمه دوم سال میلادی جاری پرچم‌داری تازه‌نفس را راهی بازار کند اما بدون شک سیاست الجی را باید ستود. اگر این شرکت به سراغ تعویض نام پرچمدار خود می‌رفت و مثلاً الجی جی ۵ را رونمایی می‌کرد یک به هم ریختگی در نظم یک ساله ایجاد می‌کرد و یا اگر به سراغ رونمایی از الجی جی ۴ پرو هم می‌رفت باز هم محبور بود همانند دیگر شرکت‌های حاضر کمی بی‌برنامگی خود را نشان دهد اما چنین نشد و اکنون شاهد رونمایی از دستگاهی جدید در رده‌ای تازه‌نفس هستیم. الجی وی ۱۰ (LG V10) یک سبک جدید است، یک ایده تازه؛ در ادامه همراه باشید تا ۹ نکته کلیدی از این دستگاه را بررسی کنیم.

۱. صفحه‌نمایش دوگانه

Dual-displays

کمی اغراق است اگر بگوییم سامسونگ و الجی ازنظر ایده‌های کلی باهم تشابه زیادی دارند. گلکسی نوت آج را به یاد اورید. در کنار صفحه‌نمایش اصلی صفحه‌نمایش فرعی نیز جهت ارجاع سریع‌تر به اپلیکیشن ها و ایجاد شورت کدهایی ایجادشده بود و حالا در الجی وی ۱۰ نیز چنین اتفاقی افتاده است. البته با کلی تفاوت زیرا این صفحه‌نمایش ثانویه به بالای دستگاه منتقل‌شده؛ ۲٫۱ اینچ با رزولوشن ۱۶۰ در ۱۰۴۰ که چگالی ۵۱۳ پیکسل در هر اینچ را به ارمغان آورده است. یک فسقلی کارآمد که می‌تواند در مصرف باتری نیز صرفه‌جویی کند زیرا نیاز ما را به روشن کردن کلی صفحه کمتر می‌کند و خب باید در تست‌های عادی نیز آن را امتحان کنید و سپس با نوت آج مقایسه کنیم.

۲. دوربین دوگانه

Dual-front-cameras

با شنیدن نام دوربین دو گانه به فکر استفاده از فناوری سه بعدی می‌روید و یا پشت دستگاه را تصور می‌کنید اما اجازه دهید با پاک کردن تصویر شما، به یاد نکته اغراق‌آمیز در شماره اول بی‌اندازم. تشابه ایده اما اجرایی بهتر از سوی الجی؛ سامسونگ با به‌کار بردن ترفند نرم‌افزاری کاری کرده بود که بتوانید با دوربین سلفی تصاویر سلفی وایدی تری را بگیرید اما الجی با به‌کار بردن دو دوربین و ادغام تصاویر نهایی توانسته است به‌صورت پیش‌فرض تصاویر سلفی با زاویه ۱۲۰ درجه را به عمل برساند.

۳. سنسور اثرانگشت

A-fingerprint-scanner-finally

الجی نیز به جمع تولیدکنندگان اسمارت فون با سنسور اثرانگشت پیوست. جی ۴ را در نظر داشته باشید. چه جایگاهی را برای سنسور اثرانگشت پیشنهاد می‌کنید؟ دقیقاً به قسمت درستی فکر کرده‌اید. پشت دستگاه در دکمه هوم. همین اتفاق نیز افتاده است و الجی وی ۱۰ دارای سنسور اثرانگشت است که می‌تواند از ان استفاده کنید.

۴. فریم فلزی

316L-stainless-steel-frame

در دنیای کنونی یکی از پارامترهای اصلی که می‌تواند در تولید اسمارت فون رده‌بالا بسیار کمک کند، استفاده از فلز در متریال اصلی دستگاه است. الجی کار بسیار خوبی کرده است و با استفاده از قاب فلزی ۳۱۶L در کنار درب پشتی پلی کربنات آن هم با جنسی و شکلی خاص، یک اسمارت فون کامل بدون حذف قابلیت‌هایی چون تعویض باتری و یا درگاه میکرو اس دی به عمل آورده است.

۵. استفاده از ۴ گیگابایت رم

4-gigs-of-RAM

این مورد نیز یکی اولین‌ها برای الجی به‌حساب می‌آید. الجی به سراغ استفاده از ۴ گیگابایت رم LPDDR3 رفته است تا در کنار اسنپدراگون ۸۰۸ بهترین بازده عملکردی را داشته باشد.

۶. درگاه میکرو اس دی

64GB-built-in-storage

حافظه اولیه برای الجی وی ۱۰ برابر با ۱۶ گیگ نیست و حتی ۳۲ نیز نخواهد بود زیرا این دستگاه با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و همراه با پشتیبانی از میکرو اس دی تا ۲ ترابابت به بازار خواهد آمد که از بسیاری پرچمداران دیگر قوی‌تر خواهد بود.

۷. باتری قابل تعویض

R-r-r-removable-battery

اهمیت این قابلیت را یک فردی عادی متوجه نخواهد شد. اگر شما نیز اهل سفرهای طولانی باشید لازم است که یک باتری جایگزین همراهتان باشد البته هم‌اکنون وجود پاوربانک ها تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد است اما خب برای عده‌ای باز لازم خواهد بود.

۸. اضافه شدن تنطیمات دستی دوربین در حالت فیلمبرداری

Manual-mode-in-video

بازهم الجی درزمینه تصویربرداری یک قدم جلوتر رفته است و این بار علاوه بر دسترسی به تنظیمات دستی در حالت تصویربرداری، حالت فیلمبرداری نیز از ان بهره خواهد برد.

۹. پنج رنگ در نظر گرفته‌شده

Comes-in-5-colors

تصویر گویای این موضوع است!

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/LG-V10-New-features-and-key-takeaways_id74322″ target=”blank” background=”#159f84″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
33 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

بنظرم این گوشی یه سورپرایز بود چون بدون امادگی و لو رفتنی ال جی به یک باره معرفیش کرد تا اینجا هم خیلی گوشی خوبی بنظر میاد ال جی رو تحسین میکنم.

amir Narimnpour

واقعا الجی یک شرکت بی حاشیس که داره بسیار عالی پیش میره

amir Narimnpour

دیروزنبودم
واقعاااااا ترکونده الجی ها
خداییش گوشی شایسته ایه

Mehran

از تمامی جهات یه گوشیه کم نقصه :heart: :rose:
و صد البته پیشرو و خلاق که پتانسیل این شرکت رو میرسونه

Mehran

عاشق رنگ بندی اون شدم :yahoo: :yahoo:
به خصوص سفید و فیروزه ایش

amir Narimnpour

اقای مخملی این گوشی هم مث سایر پرمداران الجی از لایه یاقوت کبود رو دوربین استفاده شده؟؟؟ برای جلو گیری از خط خش و صدمه ب شیشه دوربین؟

shahinhhh

همه چیزش فیته تیلیغاتشم که محشر بود لامصب ۱۰ بار نگاش کردم ای کاش سونیم میداد lg یه همچین تبلیغ باحالی براش بزنه دوربینشم که طبق معمول خیلی اپشناله فقط بدنش یه جوریه شکل پلاستیکه سنگینم هس ولی حاشیه صفحه نمایشش حرفی برای گفتن نمی ذاره

pika

با توجه به سایزش باید با فبلتا مقایسه شه که بدلیل نداشتن قلم بعد نوت ۵ بهترین فبلت محسوب میشه ولی اگه بیاد تو دسته ی گوشیا هیچ رقیبی نداره :good:
امیدوارم این تنظیمات دوربینشو به G4 هم بده

shahinhhh

اول z5 p بعد note5 بعد هم این

pika

نظر شما محترم ولی من هیچ برتری در z5p نمیبینم شاید بتونه بعد از نوت۵ و v10 قرار بگیره :rose:

ویرایش: شما یه رمان مشخصات بهتر z5p رو از تخیلاتتون اینجا بنویسین بازم از نظر من به هیچ وجه قابل رقابت با V10 و نوت ۵ نیست چون امکانات یه تبلت مثل نوت۵ رو نداره و نرم افزار و خلاقیت V10 رو نداره , فقط یه z5 بزرگه که فیلم و عکس ۴K نشون میده :rose:

shahab

این گوشی آل جی عالیه ولی z5p برتری نداره :wacko: یعنی باید دونه دونه تایپ کنیم برتریهاشو، اینکه شما خوشتون نمیاد بماند ولی خنده داره بگید برتری نداره :/ مرسی :rose:

shahinhhh

اول z5 p بعد.

shahinhhh

عمل کرد بی نقص رم بدنه بهتر در برابر lg و مهمترین بهترین و والا ترین آپدیت سریع به موقع

shahab

بله شما که راست میگی، بعدا راجبش صحبت میکنیم دوست عزیز :bye:

Payman Abazari

واقعا شاهکاریه و پر از قابلیت برای خودش….برتریش نسبت به نوت ۵ و زد ۵ هم همین قابلیتهای جدیده که تو هیچ کدوم نیست…آفرین ال جی

shahab

و همچنین نوت ۵ و زد ۵ برتری هایی نسبت به v10 دارن دوست عزیز، هرسه گوشی جز بهترین ها :rose:

bvb

هنوز نه زد ۵ اومده نه این که مقایسشون کنیم گزین های دیگه ای هم هستن ولی به احتمال زیاد بهترین اندرویدی امسال باشه چند تا از دلیلاش که از الانم برای من قطعیت دارن-۱:بهترین دوربین ۲:بهترین مالتی تسکینگ۳-بهترین صفحات نمایش(دو صفحه بودنش علی الخصوص خیلی کاربردیه)۴-سریع ترین و روون ترین گوشی بین اندرویدی ها البته توی آخری یکم شک دارم ((یکم))ولی طبق تست های فون باف اگه یادتون باشه جی۴ با ۳ گیگ رم ۱۷ ثانیه از از اس۶ و ۱۰ ثانیه از ام ۹ سریعتر بود زد ۳ پلاس یادم چقد جی ۴ ازش سریعتر بود اما بین ۲۰ تا ۲۵ ثانیه فکر کنم ازش سریعتر بود جی۴ ولی در مقایسه با نت۵ فقط۱ ثانیه عقب افتاد البته توی اون تست هم به خوبی مالتی تسکینگ جی۴ با ۳ گیگ رم در مقایسه با نت ۵ با ۴ گیگ رم پیروز شد حالا با این ارتقا رم و رابط کاربری احتملا وی۱۰ سریعترین گوشی اندرویدی سال باشه
تو ی چند بخش اما باید منتظر بمونیم چون واقعا عیر قابل پیش بینین۱-باتری۲-صدا۳-طراحی که البته سلیقه ای هست.
در کل آفرین الجی

shahinhhh

بهترین اسپیکر ها و بالاترین مقاومت در برابر آب

bvb

صدا رو که اچ تی سی نمیزاره کسی بهش چپ چپ نگاه کنه ضد آب بودنم کتر پیلار ها البته من بهترینشو گفتم اگه منظورتون بین پرچمدارا هست والا نمیدونم روی کاغذ سونی ضد آبه ولی بقیه گوشی ها هم آدم متعجب میکنن مثلا آیفون که گفتن ضد آب نیست الان تا یه ساعت توی ویدئو زیر آب دووم آورده بین پرچمدارا اظهار نظ نمیکنم تو بخش ضد آب بودن

HG

متاسفانه این مدل گوشی ها که بی سر و صدا معرفی می شوند و پرچمدار اصلی محسوب نمی شوند ارزش خرید ندارند و اپدیت خوبی نمیگیرند.پثل این همه مدل که اچ تی سی زده.کاش جای جی ۴ میومد.

riofarina

جالبه همه از این گوشی خوششون میاد. تو سایتهای خارجی حتی سرسخترین فن ها سایر برندها این گوشی و تحسین کردن.
اولین باره که همه هم نظر یه گوشیو دوست دارن.
الجی شاهکار کرده به این میگن یه برند دوست داشتنی :heart:

emprazol

به نظرم زیاد کاربردی نیست این صفحه ی دوم
اگه از پنل امولد استفاده بشه همه ی اینکارها با یه پنل یک تیکه انجام میشه
خود الجی هم میدونه چیز خاصی نیست واسه همین زیاد شلوغش نکرده

Different_boy

گوشی خوبیه واقعا.اما وزن حدود ۲۰۰ گرم برای ی گوشی بسیار زیاده.اونهم این سایز که دست گیریش سخته یکم.اما الجی واقعا خیلی خوب داره پیش میره.حاشیه صفحه اش خیلی کمه این گوشی و با وجود دو پنل خیلی زیرکانه کار کرده.خوشم میاد که ی شرکت توی گوشی ای که معرفی میکنه از ی قسمتش نمیزنه.مثلا اکثر شرکتها صفحه و بدنه خوب میزنن اما دوربین رو پایین تر میذارن.یا مثلا باتری معمولی میذارن که باعث دلسردی میشه.اما الجی هرچی توی توانش هست رو میذاره روی گوشی هاش.خیلی کاربر پسند کار میکنه.

pika

وزنش با iphone 6s plus برابره با وجود صفحه نمایش بزرگتر و دوربین بیشتر (۳تا دوربین داره) و صفحه نمایش دوم ولی بازم میشه گفت وزنش زیاده نسبت به s6 edge plus (با این اسمای داغونشون! :)) )

hesam30

واقعا دم الجی گرم…خیلی گوشی تاپ و خاصیه :heart: به شخصه خیلی دوس دارم باهاش کار کنم فکر کنم خیلی از دوستان هم شیفته این گوشی شدن…فقط دو نکته نگران کننده اینکه وزنش زیاد نیس یکم؟و دیگه اینکه باتری ۳۰۰۰ میلی امپری براش کم نیست؟ :rose:

heydari

والا بخدا من مشکلی با ال جی ندارم ولی این گوشی اون قدرا هم که شما میگین شاخ نیستا

محمد شنبدی

تبریک به ال جی و طرفدارانش ! :rose:

Chalton

🚶‍♂️

Amin B3DA

زشته این کارا 😂

Amir galaxy

چالی خجالت بکش😂

pooria

چالی خود تو چال کن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....