حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه آیفون یا آیپد خود را از iOS 9 به iOS 8.4.1 دانگرید کنیم؟

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

به تازگی آخرین نسخه سیستم عامل اپل برای موبایل‌ها و تبلت‌های هوشمند منتشر شد؛ البته منظور از موبایل و تبلت، همان آیفون‌ها و آیپدها هستند. نام این سیستم عامل، iOS 9 بوده و با توجه به امکاناتی که به کاربر ارائه می‌دهد، می‌توان از آن به عنوان یک سیستم عامل قدرتمند یاد کرد. اما با تمام این وجود، باز هم عده‌ای از کاربران مشکلاتی با این سیستم عامل دارند؛ عده‌ای نمی‌توانند به آن عادت کنند و البته وجود یک‌سری مشکلات و باگ‌ها در نسخه نهایی این سیستم عامل، کاربر را از استفاده با آن کمی دلسرد می‌کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که خواهان دانگرید از iOS 9 به نسل قبل‌تر یعنی، iOS 8.4.1 هستید، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا روش این کار را بررسی کنیم.

قبل از انجام این کار، این مورد را در ذهن داشته باشید که تنها در صورتی قادر به انجام این عمل خواهید بود که اپل، چنین اجازه‌ای را به شما بدهد و محدودیتی ایجاد نشده باشد. همچنین از فایل‌ها و موارد مهم خود حتما پشتیبان هم تهیه کنید، چرا که روشی که مورد بررسی قرار می‌دهیم، اطلاعات قبلی شما پاک خواهد شد.

اگر انجام این کار برای شما کمی دلهره آور به نظر می‌رسد، جای نگرانی نیست! با این آموزش قدم به قدم، می‌توانید به راحتی این کار را به سرعت و بدون هیچ نگرانی خاصی به انجام برسانید.

مقدمه و پیشینه‌ی کار؛ برای شروع کار، نیاز به یک فایل IPSW از ورژن iOS خود دارید. با کامپیوتری که دارای آیتونز می‌باشد، چنین فایلی از نسخه iOS خود را از این لینک دریافت کنید. (IPSW به نسخه رسمی یک نسل از سیستم عامل iOS گفته می‌شود؛ که البته، فرمت فایل‌های فریمور این سیستم عامل، با پسوند IPSW شناخته می‌شوند.)

گام اول؛ ابتدا به اپلیکیشن Settings آیفون خود رفته و ویژگی Find My iPhone را غیرفعال کنید. البته اگر در حال دانگرید کردن از یک آیپد هستید، نیازی به انجام این کار نیست.

گام دوم؛ دکمه‌ی پاور را نگه داشته و با انجام یک سوآیپ، آن را خاموش کنید.

گام سوم؛ به کامپیوتر خود بازگردید و آیتونز را اجرا کنید.

گام چهارم؛ درست بعد از اینکه آیفون یا آیپد خود را به کامپیوتر متصل کردید، کلید پاور و هوم (Home) را به صورت همزمان برای مدت ده ثانیه، نگه دارید. بعد از اینکه ده ثانیه تمام شد، کلید پاور را رها کنید اما به فشرده دادن کلید هوم برای سه ثانیه‌ی دیگر، ادامه دهید.

گام پنجم؛ اگر زمان بندی درستی داشته باشید، باید تا به این مرحله را بدون مشکل سپری کرده باشید و به حالت Firmware Update راه پیدا کرده باشید. اگر پس از انجام این اعمال، باز هم دستگاه شما به صورت معمول روشن شد، یا حتی با شروع مجدد (Restart) روبرو شدید، از گام ۲ تا ۴ را دوباره انجام دهید.

گام ششم؛ در آیتونز، دستگاه متصل شده را انتخاب کرده و به صفحه‌ی Summey مراجعه کنید.

گام هفتم؛ تا هنگامی که کلید Shift در ویندوز یا Option در مک را نگه داشته‌اید، دکمه‌ی Restore را بفشارید

downgrading-ios-9-to-ios-8-4-1

گام هشتم؛ زمانی که پنجره‌ی جستجوی فایل باز می‌شود، به مسیری که فایل IPSW را در آن دانلود کرده‌اید رفته و آن را انتخاب کنید.

گام نهم؛ پس از اینکه مرحله‌ی نصب به اتمام می‌رسد، شما به صفحه‌ی شروع سیستم عامل راه پیدا خواهید کرد؛ با این تفاوت که در حال حاضر نسل قبلی iOS را بر روی دستگاه خود نصب کرده‌اید.

گام دهم؛ حال صفحه‌ی شروع سیستم عامل را برای راه‌اندازی کامل آیفون یا آیپد خود، ادامه دهید.

تبریک می‌گوییم شما با یک روش بسیار ساده موفق به دانگرید آیفون و آیپد خود شده‌اید!

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/How-to-downgrade-your-iPhone-or-iPad-from-iOS-9-to-iOS-8.4.1_id73875″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
just samsung

یه مشکل که من بعد از ابدیت بهش برخوردم اینه که مرتب بین ۳g و۲g سوییچ میکنه قبلا وقتی رو تری جی میذاشتم ثابت بود حتی اگه نت فقط میشد . خیلی رو مخه باید دانگرید کنم پس :negative:

mortal galaxy

من دو تامشکل جدی دارم.
یک اینکه نرم افزارهای ابدیت شده رو به کامبیوتر منتقل نمیکنه. دوم اینکه hotspot به کامبیوتر وصل نمیشه.
ولی صبر میکنم تا ابدیت بیاد.
اخه iOS 9 خیلی ردیف تر از ۸ هستش خدایی. بخصوص قسمت سرچ و حدث زدن سیری
نمیدونم چطوری تو تایم های مناسب برنامه های دلخواهمو برام حدث میزنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....