حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شخصیت افراد را با زنگ موبایل بشناسیم

نوشته

8 سال قبل | 6 دیدگاه | ترنجی

آهنگ تلفن همراه می‌تواند با ویژگی‌های شخصیتی افراد ارتباط داشته باشد. با تولید و رواج استفاده از گوشی‌های همراه پیشرفته، انتخاب زنگ آن با توجه به شخصیت افراد تغییر قابل محسوسی یافته است.

استقبال مردم برای گزینش و نصب آهنگهای گوناگون در موبایل طی چند سال اخیر رو به افزایش است و هر فردی موسیقی مورد علاقه‌ خود را برای زنگ گوشی خود استفاده می کند.

آیا شما هم در انتخاب نوع زنگ موبایل خود سلیقه‌ خاصی به خرج می‌دهید؟

چه نوع آهنگی را برای زنگ موبایل خود انتخاب می کنید؟

آهنگ ملایم یا پر صدا و شاد یا غم انگیز را بر می گزینید؟

آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که بیشتر در طی شبانه‌روز، گوش خود را به حالت بی‌صدا (لرزنده) قرار می‌دهید؟

در طی یک ماه چند بار صدای زنگ موبایل خود را عوض می‌کنید؟

ارتباط مستقیم روحیه افراد در انتخاب زنگ موبایل

 شخصیت‌های انسانها به غیر از زمینه ژنتیکی، تحت تاثیر شرایط فرهنگی، اجتماعی و هنری شکل می‌پذیرد و آدمی متناسب با شخصیت خویش موسیقی مورد علاقه خود را انتخاب می کند.

جعفر بای پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی در این خصوص می‌گوید: برخی افراد شخصیت‌های آرامی دارند بنابراین موسیقی آرام را بیشتر دوست دارند و عده‌ای هم تند و خشن هستند و نوع موسیقی تند با ریتم‌های خشن را می‌پسندند.

همچنین افراد شاد موسیقی‌های شاد و افراد غمناک موسیقی‌های غم انگیز را دوست دارند و عده‌ای هم به دلیل علاقه به خاطرات نوستالژیک (و اگر به گذشته) مایل به گذراندن در فضای سنتی هستند.

افراد هیجان‌طلب و احساساتی را بشناسیم

آهنگ‌ زنگ موبایل با ویژگی‌های شخصیتی افراد ارتباط دارد می‌توان تا حدودی از این طریق با برخی از ویژگی‌های شخصیتی افراد آشنا شد.

در این خصوص امیر خجسته کاشانی روانشناس و مدرس دانشگاه با اشاره به ارتباط آهنگ‌ زنگ موبایل با ویژگی‌های شخصیتی افراد می گوید: افرادی که آهنگ پر صدا را برای زنگ موبایل خود انتخاب می‌کنند دارای شخصیت برون‌گرا و هیجان‌طلب هستند.

همچنین اشخاصی که آهنگ آرام را برای زنگ گوشی همراهشان برمی‌گزینند احتمالا درون‌گرا ، احساساتی و به جلب توجه دیگران تمایلی ندارند.

افراد متزلزل مدام زنگ موبایل خود را عوض می کنند

اگر برخی افراد به جای صدای زنگ گوشی همراه خود از صدای خودشان همواره استفاده می کنند به نوعی افراد خود شیفته یا نارسیست هستند و همچنین انسان‌هایی که دایما صدای زنگ گوشی همراه خود را تغییر می دهند به نوعی انسان‌های متزلزل یا بی ثبات هستند.

سارا ۲۸ ساله، دانشجو در این خصوص می گوید: خواهر من در طول یک شبانه‌روز چند بار آهنگ موبایل خود را تغییر می دهد به طوریکه موجب ناراحتی خانواده‌ام می‌شود.

چرا برخی افراد حالت ویبره استفاده می کنند؟

اگر افرادی در طی شبانه‌روز بیشتر از حالت ویبره (لرزنده) گوشی‌های همراه خود استفاده می‌کنند یا انسان‌های برجسته ، خیلی مهم، پر  کار و فعالی هستند که فرصت جواب دادن به گوشی همراه خود را ندارند و یا اینکه برای اشخاص پیرامون خود ارزش‌ زیادی قائلند و نمی‌خواهند کسی از صدای موبایلشان آزرده خاطر شود.

در این خصوص مسعود ۴۸ ساله، مهندس کامپیوتر و مترجم می‌گوید: من برای کارهایم دقت زیادی بعمل می‌آورم بنابراین گوشی موبایل خود را در طی انجام کارهایم در طول شبانه‌روز ویبره می‌گذارم و سپس در اولین فرصت ممکن با افرادی که با من تماس گرفته‌اند، زنگ می‌زنم .

مرجان ۳۰ ساله کارشناس آزمایشگاه می‌گوید: بیشتر اوقات در دانشگاه گوشی همراه خود را به حالت ویبره می‌گذارم تا با صدای آن،‌دانشجویانم که مشغول کار آزمایشگاهی هستند، آزار نبینند.

صدای زنگ موبایل و عدم وابستگی به آن

نباید انتخاب نوع زنگ موبایل به گونه ای باشد که فرد را وابسته کرده و نسبت به انتخاب یا تغییر آن توجه غیر ضروری و بیش از حد داشته باشد همچنین صدای زنگ گوشی همراه نباید موجبات آزار رساندن دیگران را فراهم کند.

[button url=”http://www.bartarinha.ir/fa/news/242018/%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%B2%D9%86%DA%AF-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%85″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]bartarinha[/button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
K1mori

من اگه زنگه موبایلمو عوض کنم تا سه روز اگه موبایل زنگ بخوره متوجه نمیشم ماله منه :mail: :bye: :yahoo: 🙁

Sajjad

متنفرم از صدای زنگ هایی که همه استفاده میکنن. با اینکه مدت زیادیه که از یه گوشی ساده استفاده میکنم ولی صدای زنگمو تا حالا هیجا نشنیدم با اینکه صداش فابریکه.
یه موزیک تک و آروم که میتونه برا مدت زیادی رو گوشیت بمونه

raminrx7

چون گوشیم همیشه پیشمه میزنم ویبره :))))
به خدا یادم رفته اهنگ زنگ خور گوشیم چیه خخخ

galaxy

زنگ موبایل عوض کردن و اهنگای عجیب گذاشتن دیگه دورانش گذشت کساییم که میزاشتن برای دیده شدن بود
رو گوشی هوشمند باید زنگ فابریک خودش باشه تمام

حبیب

من خودم یکی از آهنگای خود گوشی رو انتخاب کردم و خیلی هم آرومه و البته راحتم باهاش!
اما دو تا خاطره کوچولو دارم از صحنه هایی که خودم دیدم؛
یادمه دوران دبیرستان(حول و خوش ۱۵ سال پیش) از دور یکی از معلمانو تو گوشه حیاط مدرسه دیدم که داره با خودش بشکن میزنه و جوری رفته تو حس که انگار هیچکی بجز خودش اون اطراف نبود!با خودم گفتم این معلممون که عاقل بود،چرا همچین میکنه!
رفتم جلوتر طوریکه متوجهم نشه!
دیدم بعععععله! آقا معلم داره هی آهنگای شاد گوشی رو که اتفاقاً ۳۰ ۴۰ ثانیه ای هم بود گوش میده و میره تو حس!
خاطره ی دومم مال همین یکی دو سال پیشه!
آقا ساعت دو بعدازظهر بود که واسه کاری زدم بیرون!
تو کوچه هیچکس نبود و چنان سکوت گرفته بود که میشد فهمید همه اهالی کوچه در حال استراحتن!
در حالیکه همینطوری تا سرکوچه میرفتم یهو صدایی بلند اومد با این مضمون؛
بیاااااا دوری کنیم ازهم، بیااااا تنها بشیم کم کم!
بیاااا با من تو بدتر شو وووو! بیا از من تو رد شووو!

منو که انگار برق گرفته باشه عقب برگشتم دیدم یه خانوم جوان گوشیش داره زنگ میخوره و خیلی هم دوس داره تا آخر زنگ بخوره که مبادا صدای(خانم باران خواننده ی همین ترانه ناقص به گوش اطرافیان بخوره)

Ali SONY

فقط ویبره :yes:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....