حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خودروهای مونتاژی داخلی‌سازی می‌شوند

نوشته

8 سال قبل | 12 دیدگاه | ترنجی

براساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو، درصد داخلی‌سازی خودروهای سواری مونتاژی در کشور به حداقل ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر حداقل میزان مجاز برای داخلی‌سازی خودروهای سواری مونتاژی در کشور ۱۴ درصد است.

این به این معنا است که حداقل ۱۴ درصد قطعات تمام خودروهای سواری در حال مونتاژ در کشور باید در داخل کشور تولید شود.

با این حال وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف افزایش فعالیت صنایع قطعه‌سازی داخلی حداقل میزان داخلی‌سازی خودروهای سواری را به ۲۰ درصد افزایش داد.

به این ترتیب با مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو از ابتدای سال آینده (۱۳۹۵) تمام خودروهای سواری در حال مونتاژ در کشور باید با حداقل ۲۰ درصد داخلی‌سازی قطعات تولید شوند.

این مصوبه به تمام شرکتهای خودروسازی ابلاغ و از این شرکتها خواسته شده تا برنامه خود برای اجرای آن‌را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند.

[button url=”http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=7164″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]machinemag[/button]

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ramin.tomcat

۲۰۶ رو داخلی سازی کردین بس نبود؟ با زور نمیشه کاری کرد،باید مشوق برای خودرو سازان خارجی در نظر گرفت که طرف اصلا به صرفش نباشه که خارج از ایران بسازه و بیاره اینجا سر هم کنه،اینهمه شرکت (از جمله بنز و رنو) خواستن ایران رو بعنوان مرکز تولید و پخش محصولاتشون توی منطقه در نظر بگیرن اما انقدر آقایون واسشون مانع تراشیدن و سنگ انداختن که از بازار خود ایران هم منصرف شدن

mohammacl

این شرکتا که گفتی بازارشون تو جهان کم شده و میخوان بیان ایران سودشون رو ببرن !
شما میدونی اگه ایرانخودرو و سایپا تعطیل بشه چن نفر بیکار میشن ؟
راهش اینه که مردم ماشین نخرن یا اگه میخوان بخرن ماشین دست دوم بخرن

ahmadtiger

عجب پس باید طبق این نظره شما میلیونها ایرانی ضرر کنن تا چند نفره ایرانخودرو سایپا بیکار نشن
برادره من وقتی کارخونه ای تاسیس بشه نیاز به کارگر داره و از کارگره ایرانی ارزونترم جایی پیدا نمیشه پس مطمین باش کارگره سایپا تو کارخونه بنز به کارش ادامه میده
دعا کن ورشکحست شن این دو تا غده سرطانی

moein_1

همچین میگی بازارشون کم شده،انگار اگه نیان توی ایران ورشکست میشن!!! :wacko:
خب بزرگوار اگر مردم نخرن که اینا ورشکست میشن و کارمنداشون بی کار میشن که!!!
بعدشم بقییه شرکتا بیان اینجا ماشین مونتاژ کنن دوباره کارمندای این دوتا شرکت میرن سرکار

BLACK

این ماشینای آشقالی که میسازن جون چند هزار ایرانی رو گرفته بعد مهم اون چند هزار کارگره که بیکار میشن؟
به خاطر اون چند هزار تا چند صد هزارتا ایرانی قتل عام میشن با این کیفیت کار و سود هنگفتی که میکنن!
دلشون به کارگرا نمیسوزه دلشون به مالشون میسوزه!

farshad niknam

میدونی همین چند نفری که از شغلشون دفاع کردی سالانه چند نفر رو راهی قبرستان میکنن!؟

sadeghi

خدایا اینا رو چه حسابی این تصمیماتو میگرن؟اینا دیگه کی هستن؟من که اصلا باور نمیکنم اینا مغز داشته باشن.۱۴ درصد داخلی بوده سالی ۲۰۰۰۰ هزار کشته ۲۰ درصد بشه احتمالا ۴۰۰۰۰ کشته بدیم.جای تبریک داره.

✰ BARDIYA ✰

منظورشون از داخلی سازی یعنی اینکه کیفیتشون رو میارن در حد خودروهای بی کیفیت ساخت داخل!!!
وقتی سمند و پرو رو به روسیه میفرستن ۶ میلیون و همین خودرو داخل کشور قیتش ۳۲ میلیون یا پراید رو به سوریه میفرستن ۳ میلیون اما داخل کشور میدن ۲۰ میلیون خودتون ببینید که چه کلاهبردارهایی هستن این خودر سازهای داخلی!!!!

mehrdad296

تیتر رو عوض کنید خودرو های داخلی بنجل تر میشوند مناسب تره

farshad niknam

دوست عزیز فکر میکنی هرچه از خارج بیاد خوبه!؟
خارج اینا شرکتای چینه، بنظرت از جایی بهتر از چین قطعه وارد میکنن!؟
بنظر من که داخلی بشه کیفیتش بهتر از چینیاست

Taktaz

واییییییییی نه یعنی همچنان کیفیت پایین و قیمت بالا

BLACK

اگه این مردم خرفت ماشین نخرن قیمت خودش با پای خودش میاد پایین!
اگه مردم بلا نسبت گوسفند ایران با دولت همکاری نمیکردن انقدر بدبخت نبودن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....