حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فورس تاچ در آیفون بعدی چه می‌کند؟ با چند مثال پاسخ می‌دهیم

نوشته

8 سال قبل | 10 دیدگاه | ترنجی

فورس تاچ چیست؟ چه کاربردی دارد؟ این‌ها سؤالاتی است که به ذهن اکثرمان، می‌آیند و یک پاسخ درست‌وحسابی می‌خواهند. اپل واچ، مک بوک و مک بوک پروهای جدید اکنون به این ویژگی مجهز شده‌اند؛ مثلاً در اپل واچ با یک فشار محکم،‌ می‌توانید بین Watch Face ها جابجا شوید و برای مثال در مک ها با یک فورس تاچ در برنامه Quick Time می‌توانید فیلم را جلو و عقب کنید؛ اما در آیفون‌ها قطعاً کاربرد بیشتری دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با ذکر مثال‌هایی، نمونه‌ای از رویکرد این ویژگی انقلابی مطرح کنیم.

تقریباً مطمئن هستیم که آیفون‌های بعدی از ویژگی کلیدی‌ای به نام Force Touch بهره می‌برند؛ ویژگی‌ای که اپل آن را انقلابی‌ترین پیشرفت دنیای صفحات لمسی بعد از مولتی تاچ می‌داند. پیش‌ازاین Apple Watch, Macbook, Macbook Pro های جدید به این ویژگی مجهز شده بودند اما آن‌طور که بایدوشاید به‌جز در اپل واچ، شاهد ویژگی‌های عظیم نبودیم. به نظر می‌رسد آیفون از ویژگی میزبانی خوبی به عمل‌آورده و باعث کاربردهای بسیاری شود.

در برنامه Maps شما به‌راحتی و با یک فشار محکم بر روی مقصد نهایی خود، می‌توانید ویژگی Turn by turn را فعال کنید و از مسیریابی دقیق لذت ببرید؛ پیش‌ازاین مراحل نسبتاً زیادی در پیش داشتید تا این کار را انجام دهید.

در اپلیکیشن Music نیز، فورس تاچ کمک‌حال شماست؛ با این ویژگی در این برنامه برای مثال با یک فشار محکم بر روی آهنگ پخش‌شده، می‌توانید منوی کنترل را مشاهده کرده و یا اقداماتی همچون ذخیره کردن آهنگ و انتخاب آهنگ بعدی پلی لیست از وظایفی است که بر دوش این ویژگی است

شما همچنین می‌توانید برای فورس تاچ، شرت کات تعیین کنید؛ برای مثال با فشار محکم بر روی برنامه Phone می‌توانید به بخش Voice mail بروید و یا با فورس تاچ بر روی برنامه News، شما به بخش Favorite هدایت می‌شوید.

نظرتان چیست؟ این ویژگی فوق العاده کاربردی است و از گوشه و کنارها به گوش می‌رسد API این ویژگی به‌زودی در دسترس نویسندگان نیز قرار می‌گیرد؛ خیلی جالب می‌شود اگر با یک فشار بتوان در اینستاگرام عکس ارسال کرد.
[su_button url=”http://www.androidcentral.com/google-may-have-trademark-battle-bmw-over-alphabet-name”]iClarified[/su_button]
اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dontbon

برند مورد علاقه ی من :heart:

Ari khan

پس سونی چیه؟؟ :scratch:

Dontbon

اول سونی بعد اپل :yes:

احمد

ولی بنظرم یه قابلیت انچنانی نیس خوبه ولی انقلاب نیس مگه اینگه بشه باهاش کارای بیشتری کرد.اپل با این کارا نمیتونه خودشه از این بازار رقابت شدید مصون نگه داره اپل ازت انتظار بیشتری دارم

galaxy

تفاوت این با اندروید اینه که کیتش در اختیار برنامه نویسا قرار میگیره و این قابلیت میتونه پاشو تو همه بازیها و برنانه ها باز کنه

shahab

قابلیت خوبیه اما اپلم عادشه رو یچی زیاد تبلیغ میکنه و پیاز داغ زیاد میکنه واقعا کاربردیه ولی حداقل از نظر من بیکاربرد میشه بعد مدتی، الان مثلا نوت های سامسونگ یچی مث فورس تاچه و با فشار دادن قلم خط ها ریزتر و درشت تر میشن البته کاربردش فرق داره یا مثلا تو سامسونگ موزیک یا تو واکمن خودم وقتی رو کاور آهنگ کلیک میکنی کلی گزینه برای ویرایش و دسترسی اطلاعات و اشتراک و حذف و کلیدهای میانبر میاد و حالا چه نیازه که حتما فشار بدیم محکم؟ :wacko: ولی کلا یچی ها من خودم از اپل خوشم میاد ولی معتقدم اپل یه رادیو تو ایفون بعدیش اضاف کنه کلی خبر راجبش میذارن دنیا بفهمن و کلی سرهمون فروش میکنه دوباره، من هروز تو رستوران ها پارکها و مرکز خریدها میرم دست همه ایفونه ماشالله خدانگه داره ملت پولدارن ها :D. و جالبتر اینکه دختر ها و پسر هایی که دارن از دور میان از سبک لباسشون و تریپشون میشه فهمید. که ایفون دارن و دقیقا هم همینطور میشه، مرسی :rose:

galaxy

با تمام حرف به حرف کامنتت جوافقم
دمت گرم

taktaz

شاید کاربردی باشه ولی اپل از این نکته غافل هست که اکثر مردم از فشار دادن محکم و زحمت دادن به خودشون متنفرند وگرنه همون صفحات فشاری قدیمی جاشو به صفحات خازنی نمیداد از همین الان این ویژه گی شکست خورده محسوب میشه البته نظر شخصی هست و باید دید که چی میشه. B-)

امین

همچین گفتن فرس تاچ فرس تاچ گفتیم الان فشار بدی گوشی پرواز میکنه…!!!!
معزز اصالتا بچه کره شمالی نیستی؟؟؟؟دیشب کلی به چرندیاتت خندیدم خدا خیرت بده شادمون میکنی :))))

Sobhan Fazel

فکر کنم بچه ناف کره ی 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....