حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل عزیز : لطفا با مایکروسافت مهربان باش

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

در این چند روز گذشته، بیشتر اخبار تکنولوژی در اطراف مایکروسافت و سوگولی جدیدش می چرخید و همه از انتشار نهایی ویندوز ۱۰ ردموندی ها خوشحال بودند. ویندوزی که من هم آن را دوست دارم. و شاید برایتان جالب باشد که بدانید این جمله را کسی می گوید که در طول ۱۰ سال گذشته همواره از یک مک بوک استفاده می کرده است.

تنها یک چیز از دست رفته وجود دارد. خوب…! نه! دو چیز از نظر فنی.

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

ابتدا این که من واقعا اپلیکیشن های اپل و گوگلی خود را از دست دادم.

دیگر این که…با کمی مقدمه شروع می کنم :

خرید یک محصول اپل و وارد شدن به اکوسیستم اپل برای خیلی ها مفید و جالب توجه است. با خرید یک مک بوک و یک آیفون، شما انواع محاسبات پردازشی قدرتمند را به دست می آورید.

و در کنار این و در آن روی سکه، شما به لطف این اکوسیستم جالب، خواهید توانست که به لطف ویژگی هایی که اپل در اختیارتان می گذارد، به وب سایت ها، پیش نویس های ایمیلی و موارد زیادی چون این از روی آیفون به دسکتاپ دسترسی داشته باشید. ایردراپ به شما اجازه می دهد که عکس ها و فایل هایتان را به صورت بی سیم میان مک و آیفونتان جا به جا کنید. همچنین به طور پیوسته شما می توانید به تماس های تلفنی تان برروی مک و یا آیپدتان دسترسی داشته باشید.

continuity.png

اما برای پولی که من برای قرار گرفتن در این اکوسیستم پرداخت می کنم، بهترین و مفیدترین مورد، دسترسی به پیام های من برروی مک و ارسال آن هاست. بدین صورت که، به من اجازه خواندن و پاسخ به پیام های متنی را مستقیما از دسکتاپ می دهد. در ایتدا این روش تنها برای آی مسیج اپل کار می کرد. اما در اوایل سال جاری برای تمامی پیام های متنی ممکن شد.

باید بگویم که این مورد آخری، یعنی دسترسی به پیام ها، به شدت برای من مفید است. به خصوص در زمان هایی که من، در حال تلاش برای انجام چند کار همزمان در دفترم هستم.

تمام این ها را گفتیم تا بگوییم که در ویندوز، به احتمال زیاد، هیچ کدام از این موارد در مورد اپل وجود ندارد و اگر شما یک آیفون با ویندوز داشته باشید، تقریبا تمامی این ها را از دست خواهید داد. باید بگوییم که هیچ دلیل تکنیکی برای این مورد که چرا اپل نمی تواند این ویژگی ها را در ویندوز در دسترس کاربران قرار دهد وجود ندارد. شاید تنها دلیل این باشد که اپل ترجیح می دهد که برای حفظ فروش محصولاتش، خود را در حصار قرار دهد.

باید گفت که تا به امروز، مکینتاش یک مکمل شگفت انگیز برای آیفون بوده است. گوشی هوشمندی که با فروش ۴۷ میلیون پانصد هزار عدد در طول سه ماهه گذشته، اپل را بیش از پیش به یک گاو پول ده مبدل ساخته که بر کوه عظیمی از پول نقد نشسته است.

4xrn9e5

اما باید گفت که، سیاست ضد ویندوزی اپل، این بار، اگر ویندوز ۱۰ موفقیت آمیز و پر سروصدا باشد، شاید برای کوپرتینویی ها، نتیجه ای عکس و مضر را به همراه داشته باشد.

مایکروسافت با هدف جذب ۱ میلیارد کاربر در سراسر دنیا برای دو تا سه سال آینده، در مورد ویندوز ۱۰ برنامه ریزی کرده و برخی از کاربران مک همچون من هم برای رفتن به اردوگاه پی سی ترغیب شده ایم. پس باید گفت که این می تواند زنگ خطری برای اپل و پست پی سی هایش باشند که هیچ جایی در ویندوز مایکروسافت ندازند.

زیرا اگر آیفون من همچنان در ویندوز ۱۰ هم، طبق سیاست اپل، با این سیستم عامل مچ نباشد و همچون مک، برنامه های مخصوصش برای ویندوز ۱۰ در دسترس نباشند، این می تواند برای منی که به گرایش به ویندوز ترغیب شده ام و از همه مهمتر، برای آیفونم، خبر بسیار بدی باشد. زیرا شاید همانطور که من ترغیب به رفتن به ویندوز شده ام، با مشاهده نبودن برنامه های کارمد اتصال آیفون با ویندوز، ترغیب به عوض کردن آیفون با یک تلفن اندرویدی و یا ویندوزفونی شوم و این مطمئنا برای اپل در دراز مدت می تواند خطرناک باشد.

BN-JP524_iPhone_TOP_20150728194938

باید گفت که این یک خطر فرضی است و اپل هم آن قدر باهوش است که به راحتی بتواند از وقوع آن جلوگیری کند. می گویید چگونه ؟! با انتشار یک دسته از بهترین نرم افزار خود برای ویندوز، اپل می تواند بسیاری از کاربران را بسیار بسیار خوشحال کند. با وجود آن که، این مورد شاید برای اپل بسیار هزینه بر باشد و یا از قوانین انحصاری این شرکت فاصله داشته باشد، اما اپل خوب می داند که در دنیای پی سی ها ویندوز پرفروش ترین است و در دنیای پست پی سی ها هم آیفونش. پس چه بهتر که برای حفظ جایگاه قدرتمندش در بازار گوشی های هوشمند، اتصالی جذاب میان این دو و از جنس صجبت های بالا برقرار کند.

[su_button url=”http://www.businessinsider.com/dear-apple-please-be-nice-to-microsoft-2015-7″ target=”blank” background=”#06a570″]BI[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

اپل سیاست خودشو داره و کاربراشو مجبور به استفاده از محصولات خودش میکنه هرچند که محصولات اپل باکیفیت و بی رقیب هستن ولی من با سیاست انحصار طلبی اپل به شدت مخالفم .خودمن عاشق ایفونم و تو دسکتاب عاشق ویندوزم ولی این سیاست اپل به شدت اذیتم میکنه بعضی وقتا دل میخواد ایفونو ول کنم بیام سراغ گوشیای ویندوزی ولی حیف گوشی ویندوزی پرچمدار کم داره اگه اپل کاری نکنه کاربراشو از دست میده

REZA

جالب بود.مایکروسافت یه غوله مث اپل.هر دوتاشون با برنامه دقیق دارن پیش میرن

mortal galaxy

اپل مشتری هاشو از دست نمیده. چون اکوسیستمش به شدت اعتیاد اوره.
درضمن میشه ویندوز ١٠ رو روی مکبوک نصب کرد که حتی بهتر از اکثر لپتاب ها اجراش میکنه.
اتفاقا اگه اپل تمام قابلیت هارو به ویندوز بیاره بدجور ضرر میکنه.

من مثل خیلی ها استفاده ی معمولی از لپتاب دارم و مکینتاش عالیه. عالی. درسته هنوز به ویندوز نمیرسه ولی به غیر از قسمت گیمینگ چیز زیادی کم نداره.

Paradigma

نبود برنامه هاى تخصصى به نظر من ایراد اصلى مک هست
من خیلی اوقات به خاطر چند برنامه شاید هم ساده مجبورم یه سرى به ویندوز بزنم

mortal galaxy

اینو حق داری. نه از نظر برنامه تخصصی چون از اون نظر هیچی کم نداره. ولی برای من هم پیش اومده که برای یه کار ساده باید یه نرم افزار ۵٠ دلاری بخرم که مجبورم به ویندوز سر بزنم. ویندوز از نظر تنوع نرم افزاری شدیدا بی رقیب هست.

ehsan sony

:wacko :wacko: :wacko: :wacko: !!!

Amirali Memarian

تیتر مطلب =))))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان