حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آغاز رویکرد جدیدی در عرصه خودروسازی در ایران

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : حضور خودروساز معتبر و صاحب برند در دنیا ، به شرط سرمایه گذاری مشترک می تواند تحول و رویکرد جدیدی را در خودروسازی ایران بوجود آورد.

ابراهیم نکو افزود : صنعت خودرو ایران باید با همکاری مشترک با شرکتهای بزرگ و صاحب نام در حوزه خودروسازی در دنیا، از تجربیات و دانش فنی و تکنولوژی آنان در راستای ارتقاء و توسعه این صنعت بهره مند شود.

وی تصریح کرد : قطعا در صورت ایجاد همکاری های جدید در عرصه خودروسازی می توان تغییرات و تنوع مناسبی را در تولیدات داخلی  بخشیده و به دنبال آن سهم بیشتری از بازارهای منطقه را در اختیار گرفت.

وی اظهار داشت : تا هنگامی که کیفت و تنوع در تولیدات داخلی جزء اولویتهای اصلی خودروسازان قرار نگیرد طبعا قیمت خودروها متناسب با انتظار مصرف کنندگان نبوده و بازار خودرو داخل رونق نخواهد گرفت.

وی تاکید کرد :در شرایط کنونی توجه به کیفیت و تولید محصولاتی با استانداردهای لازم از ضروریات صنعت خودرو است لذا در صورتی که به این موارد توجه جدی نشود همچنان مشکلات موجود در حوزه بازار تداوم خواهد داشت.

نماینده بهارستان و رباط کریم در ادامه با اشاره به افزایش خودروهای چینی در  بازار داخل یاد آورشد : با وجود اینکه خودروهای چینی بخشی از بازار داخل را تسخیر کرده اند اما به لحاظ کیفی گاها از تولیدات داخلی ضعیف تر بوده و عموم این خودروها صرفا به جهت برخی ویژگی ها مثل تنوع و ظاهری فریبنده مورد اقبال واقع شدند در حالی که کیفیت پایین آنها موضوعی نهفته است .

نکو افزود : در صورتی که خودروسازان در راستای همکاری مشترک با خودروسازان متعتبر تجدید نظری در روند کیفی و تنوع در تولیدات داخلی داشته باشند می تواند بازار داخل و منطقه را تسخیر نمایند.

وی در ادامه به تلاش های خودروسازان در سال اخیر پرداخت و گفت : البته در این سالها با وجود تحریم ها و موانع وجود اقدامات خوبی در این صنعت صورت گرفته اما تا دستیابی به جایگاه واقعی در این صنعت همچنان گام های زیادی باقی است.

وی همچنین بر لزوم حمایت دولت از صنعت خودرو اشاره کرد و اظهار داشت  : در چنین شرایطی علاوه بر همکاری با شرکتها بزرگ و جذب سرمایه گذاری های خارجی در این صنعت ، باید خودروسازان و صنایعی وابسته ای به آن مثل صنعت قطعه سازی کشور مورد حمایت دولت و مجلس قرار گیرند و در این راستا تسهیلات و حمایت های مالی بانک ها به این بخش از صنعت و تولید کشور هدایت شود.

[button url=”http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=6861″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]machinemag[/button]

 

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ramin.tomcat

حرف زدن راحته،کاش عمل کنن

حسین

جک قرن : پیشرفت صنعت خودرو سازی در ایران !!!

اگه تونستین اینترنت رو تو ایران سر و سامان بدین حتما می تونید خودروسازی تون رو هم سر و سامان بدین !!!

همکاری با مرسدس بنز و پژو سیتروئن برای ساخت گاری های پیشرفته ۲۰۱۵ وطنی !!!

Samsung--Electronics

آقا :bye:
به تولیدات داخلی گاری نگید :whistle: :whistle:
به گاری توهین می شه.بد بخت گاری ۴ چرخ سالم داره. کی شده گاری فرمون ببره،تو سر بالایی خاموش شه و …
تولیدات داخلی فرغون هستند :whistle: :whistle:

sadeghi

همشون چرت و پرت میگن.هر بلایی دلشون بخاد سر مردم میارن عین موش ازمایشگاهی مردمم فقط عین جغد نگاه میکنن.اونا سوار مردم شدن مردمم سوار گاری :yahoo: :yahoo:

MeHRaB

فقط پراااااید :yahoo: خخخخ

S-M-B

فقط چرخ گوشت :yahoo: خخخخ

S-M-B

باید به اقایون مدال افتخار داد.افتخار نه افتخار (افت + خار).

http://20ist.com/wp-content/uploads/2011/09/Mercedes-Truck.jpg

http://images.khabaronline.ir/images/2015/1/15-1-3-1826121.jpg
مدیونی اگه فکر کنی این ماشین دومه پرایده.

MERLIN-LFA

هیچ کدومه از تولیدات داخل از لحاظ کیفیتی نزدیک خودرو های چینی هم نیستند
اخه همینایی که شما میزنی هم قطعاتش از ناکجاباد چین میاد چی میگی ؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....