حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی سامسونگ در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵: درآمدی ۴۱٫۷ میلیارد دلار همراه با سود ۵٫۹۳ میلیارد دلاری

نوشته

8 سال قبل | 9 دیدگاه | ترنجی

همانند بسیاری دیگر از کمپانی های که تاکنون در ترنجی خوانده‌اید، سامسونگ نیز گزارش مالی سه ماهه دوم خود را منتشر کرد. براساس این گزارش، سامسونگ موفق شده است تا سود عملیاتی ۵٫۹۳ میلیارد دلاری را از درآمد ۴۱٫۷ میلیاردی کسب کند. در ادامه همراه باشید.

اگر اعداد بدست آمده از درآمد کل و سود عملیاتی را با ارقام فصل گذشته بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که فصل به فصل رشدی را تجربه می‌کند البته باید به این نکته توجه کنیم که سامسونگ موفق نشده به اهداف تعیین شده برسد. با توجه به این که سود عملیاتی نسبت به فصل گذشته افزایش داشته اما در مرور ۴ سال گذشته باز هم افتی را شاهد هستیم.

درآمد سامسونگ از بخش تولید پردازنده‌ها در مقایسه با فصل دوم سال ۲۰۱۴ به میزان ۱٫۳ میلیارد دلار افزایش یافته است. بخش تولید تلویزیون‌های این شرکت نیز سود ۱۸۰ میلیون دلاری را به جیب زده است. سود این بخش در مقایسه با سود ۶۶۰ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته، کاهش زیادی را به خود دیده است. در گزارش منتشر شده سامسونگ بیان کرد که سود بدست امده برای شرکت با وجود بخش پردازنده و ماژول های سخت افزاری بسیار بهتر شده است زیرا در بخش های دیگر اوضاع آنچنان خوب پیش نرفته است!

بخش تولید گوشی‌های هوشمند سامسونگ موفق شده تا درآمدی ۲۲٫۴ میلیارد دلاری را از آن خود کند که ۲٫۳۷ میلیارد دلار از این میزان سود خالص کسب شده توسط بخش موبایل است. سود خالص شرکت در همین بازه برای سال گذشته برابر با ۳٫۸ میلیارد دلار بود که باز هم کاهشی را شاهد هستیم. به یاد داشته باشید در مطلبی برای شما گفتیم فروش گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج با وجود انقلابی بودن اما در حدی نبود که این شرکت را راضی کند. البته دلایل مختلفی خواهد داشت از جمله اشباع بازار ولی مسلم است که به اهداف تعیین شده نرسیده است.

در نهایت سامسونگ باز هم روز های خوبی را در آینده می‌بیند بدلیل این که قرار است دو دستگاه جدید را وارد میدان کند. گلکسی نوت ۵ کاربران زیادی را منتظر خود نگه داشته است. ۲۲ مرداد روز بزرگی برای دوستان سامسونگی خواهد بود. نظر شما چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Samsung-posts-Q2-2015-financial-results-confirms-new-Galaxy-with-larger-screen-for-later-this-year_id72121″ target=”blank” background=”#06a570″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.mohammadi

سلام متاسفانه به دلیل اشباه شدن بازار همه شرکت های اندرویدی به مشکل برخوردن و فقط سامسونگ نیست که افت فروش رو تجربه کرده شرکت های دیگه ای مثل htc و سونی هم افت فروش داشتند و دلیلش هم فقط به خاطر این شرکت های چینی هستش که باعث شده شرکت های معتبری مثل سونی وhtc در خطر واگذار شدن قرار بگیرند 😥

fable

سری نوت کلا بحث جدا دارن و هیچ پرچمداری توان رقابت با سری نوت نداره

iman

آره خب :)))))))

Ari khan

در عالی بودن نوت شکی نیست اما تا اونجاییکه من میدونم سری نوت هیچ وقت درامدزایی و سودش از سری اس بیشتر نبوده!پس سامسونگ باید یا یه کاری کنه نوت۵ پرفروش تر بشه یا اس۷! :yes:

Dontbon

هیچ گوشی توان رقابت با سری نوت رو نداره :scratch: عــــــجــــــــــب

ahmadM2

عجب نداره میشه یکی از رقیبای سری نوت رو معرفی کنید؟؟
منظورم گوشی های بزرگ نیستا منظورم فبلته … اصلا رقیب براش داریم؟؟

Amir Sepehr Ghasedi

سلام دوستان. دوستان سامسونگی پیج اینستاگرام خودشونو فالو کنن.
Samsung_fans_of_iran

SAMSUNG 2015

پیشرفت های درآمدی عالی صورت گرفته.

یکی از موارد جالب توجهی که در جریان کنفرانس مالی سامسونگ تاکید شد کاهش قیمت گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج هست.

به نظر می‌رسه سامسونگ میخواد با عرضه‌ ی پرچمداران جدید و کاهش قیمت دو پرچمدار عرضه شده در نیمه‌ی اول سال ، به استقبال آیفون‌های جدید اپل بره که این باعث میشه خیلی ها که تا الان به علت قیمت بالا نتونستن اس۶ ها رو بخرن بتونن بخرن و در نیمه ی دوم سال سود سامسونگ موبایل پیشرفت بسیار بهتری رو تجربه کنه.

همچنین فکر میکنم یکی از موارد مهمی که میتونه افت سود بخش تلویزیون ها رو تا حد زیادی جبران کنه عرضه ی بیشتر SUHD TV ها به بازارهای بزرگ و در کنار اون کاهش قیمتشون (حدودا ده درصد به نسبت قیمت اولیه) باشه.

مابقی بخش ها عملکردشون عالی بوده و پیشرفت هاشون به نسبت سه ماهه ی گذشته بسیار خوب ارزیابی میشه.

Ari khan

واقعا حیفه تو رو سامسونگ استخدام نکنه!!!! :yes:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....