حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ اولین حسگر تصویر با اندازه پیکسل های ۱٫۰ میکرومتر را تولید کرد

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

حتما می دانید که سامسونگ در تولید حسگر تصویر هم دستی دارد و حسگر تصویرهای خوب و قابل رقابت با بهترین های بازار (که ساخت سونی است) شناخته شده است. حتی در مواردی سامسونگ بدون اطلاع قبلی اقدام به استفاده از دو نوع حسگر در یک مدل کرد و بعد ها تفاوت این دو حسگر تصویر مشخص شد، تفاوتی که بیشتر از تفاوت کیفیت، نشأت گرفته از برنامه های اعلام مشخصات سخت افزاری بوده است. حالا سامسونگ یک گام دیگر در صنعت ساخت حسگر تصویر برداشته است که نوید دستگاه های باریک تر را به ما می دهد، اما آیا با همان کیفیت؟ در ادامه با ترنجی باشید تا ببینیم باید خوشحال باشیم یا کمی سردرگم؟

HTC-One-M8-Review-Hero-0061

ابتدا با شنیدن اندازه پیکسل باید به یاد حسگر تصویر UltraPixel استفاده شده در دستگاه های HTC خواهید افتاد. فلسفه این استفاده هر چند ناموفق اچ تی سی چه بود؟ اندازه پیکسل بزرگتر باعث می شود نور بیشتری جذب کنید و این یعنی تصاویر روشن تر، مات شدگی کمتر تصویر در اثر لرزش دست و خب البته بزرگتر شدن اندازه حسگر تصویر. چرا که مثلا در وان ام ۸، شما ۴ میلیون پیکسل (مگاپیکسل) در اندازه ۲ میکرومتر دارید و این یعنی اندازه حسگر تصویر ۱/۳ اینچ.

camera comparison

اپل هم همین اندازه حسگر تصویر، یعنی ۱/۳ اینچی را انتخاب کرده است اما با رزلوشن ۸ مگاپیکسلی در نتیجه خروجی می شود اندازه هر پیکسل برابر ۱٫۵ میکرومتر. سامسونگ و الجی برای پرچمداران خود حسگر تصویر ۱/۲٫۵ اینچی با رزلوشن ۱۶ مگاپیکسل انتخاب کرده اند و سونی حسگر خیلی بزرگ ۱/۲٫۳ اینچی اما با رزلوشن ۲۰٫۷ مگاپیکسلی که اندازه هر پیکسل این ۳ دستگاه هم برابر ۱٫۱۲ میکرومتر است.

حالا سامسونگ حسگر تصویر جدید S5K3P3 با اندازه پیکسل های ۱ میکرومتر معرفی کرده است. مزیت این حسگر این است که ارتفاق آن ۵ میلی متر است و این یعنی تولیدکننده های دستگاه هایی با دوربین خیلی برجسته نخواهند داشت و ارتفاع دوربین کم می شود. هنوز تایید نشده است اما بعید نیست از فناوری شبیه به این در گلکسی A8 استفاده شده باشد که در دستگاه ۵٫۹ میلی متری، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با f/1.9 با کمترین بیرون زدگی حضور دارد. این حسگر تصویر در مقایسه با ۱۶ مگاپیکسلی های عرف بازار، ۲۰٪ مساحت کمتری را اشغال می کند و این خیلی خوب است.

samsung Galaxy A8 (1)

با توجه به توضیحات بالا، با کم شدن اندازه هر پیکسل، نور کمتری دریافت می شود و تمام خروجی تحت تاثیر قرار می گیرد که خب شاید با گشودگی دیافراگم بیشتر، جبران شود اما اگر دیافراگم معمولی باشد شاید افت کیفیت را شاهد باشیم. بسیار خوب، باید بگوییم که سامسونگ مدعی است این کاهش اندازه تاثیری در خروجی تصویر ندارد و اگر اینطور باشد، خبر خوشحال کننده ای خواهد بود اما در غیر این صورت، خیر!

در حال حاضر حسگر تصویر S5K3P3 سامسونگ در دست تولید انبوه است و هیچ بعید نیست این حسگر تصویر در گلکسی نوت ۵ و به منظور کاهش بیرون زدگی دوربین استفاده شود. اما نظر شما چیست؟ این حرکت سامسونگ یک پیشرفت بزرگ است؟

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/samsung_outs_the_first_smartphone_image_sensor_with_10_956m_pixels-news-13288.php” background=”#06a570″]gsmarena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین

بزار بیاد این نوت ۵ بعد می بینیم !!! چیزی که مسلمه سامسونگ همیشه دوربین گوشی هاش جزو بهترین ها بوده ، اگه نگیم که بهترین هست !!! بی صبرانه منتظر نوت ۵ هستم.

monarch

پیشرفت همیشه خوبه حالا توسط هر شرکتی میخواد باشه چه سامسونگ چه سونی چه ال جی یا هرشب کت دیگه
این پیشرفت باعث رقابت بیشتر و در نتیجه به نفع ما مصرف کننده ها میشه
امیدوارم از این نوع سنسور تو نوت ۵ استفاده بشه و البته افت کیفیت نداشته باشه

Mr pixel

یکم متوجه نشدم.

راستش دقیق ابعاد یادم نیست ولی بیشتر از یک میکرو داشتیما.
احتمال سامسونگ تونسته اولین چیپ .یک میکرو خودشو بده.
نشون به اون نشون که فول فریم ۱۸ مگا پیکسلی ابعاد هر پیکسل بیشتر از یک میشه.البته چون نظرم قطعی نیست میگردم دنبال لینکش همینجا لینک میدم.اگرم اشتباه کردم میگم اشتب کردم

Mr pixel

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EOS-6D-Digital-SLR-Camera-Review.aspx
به جدول رفرنس توجه کنین.
راستش یه سری وبکمهای نجومی هستن اونا ۲ .۱ مگا پیکسل و سنسور فول فریم یا حتی بزرگتر دارن.که مساحتش از اینم بیشتره.

raminrx7

فک نکنم واسه نوت ۵ ازین استفاده کنن چون میشه گفت طراحی وبقیه چیزاش تموم شده مونده معرفی و توضیع
البته ممکنه استفاده کرده باشه از قبل و روز معرفی لو بده !از سامسونگ بعید نیست!(البته در این صورت باید این سنسور ها خیلی وقت پیش تولید و تست شده باشند)

Navid

سنورهای سامسونگ تو نور مطلوب تصاویر حیرت اوری ثبت میکنن اما تو نور کم نویز زیادی دارن هرچند که تو محیط کم نور هم خیلی بدعمل نمیکنن من s5و نوت ۴داشتم و دارم وقتی عکسهارو به همکارا نشون میدم فکر میکنن با یه slrگرفته شده

SAMSUNG 2015

این یک پیشرفت بی نظیره. درود بر سامسونگ کبیر. B-)

Ari khan

البته دوستان توجه کنین این سنسور یه سنسور میانرده هست چون سایز پیکسلاش کوچیکه کیفیت کمتری نسبت به نوت۴ واس۶ داره و تنها مزیتش سایز کمشه!!!یکی از دلایل ضخامت کم A8هم استفاده از همین سنسوره!! 😉

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)