حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

از هفتم مرداد توسعه دهندگان اجازه دسترسی به فروشگاه ویندوز ۱۰ را دارند

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

تنها و تنها هفت روز تا کنفرانس تاریخی مایکروسافت مانده است و همگان در انتظار این واقعه‌ی مهم تاریخ فناوری و تکنولوژی هستند. ویندوز جدید به صورت رسمی در این تاریخ عرضه خواهد شد و در‌های جدیدی را به سمت کاربران خواهد گشود. اما تکلیف فروشگاه ویندوز ۱۰ چه می‌شود؟ همان‌طور که مطلع هستید توسعه‌دهندگان تاکنون اجازه قراردادن نرم‌افزار بر روی فروشگاه ویندوز ۱۰ را نداشته‌اند و مایکروسافت تنها جامعه‌ی نرم افزاری ویندوز ۸٫۱ را تحت قالبی جدید و با سرور‌های اختصاصی ویندوز ۱۰ تحت عنوان فروشگاه نرم‌افزاری ویندوز ۱۰ عرضه کرده بود. اما وقت آن است تا شاهد عرضه‌ی نرم‌افزار‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ باشیم و چه جایی بهتر از ویندوز استور برای عرضه‌ی آن؟

با ترنجی همراه باشید…

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های نرم افزاری که در آینده بسیار نزدیک به صورت رسمی در ویندوز ۱۰ شروع به کار خواهد کرد٬ فروشگاه نرم‌افزاری آن خواهد بود که نگاه‌های زیادی را به خود جلب می‌کند. این فروشگاه نرم‌افزاری به صورت مشترک بر روی ویندوز ۱۰ موبایل٬ کامپیوتر٬ ایکس‌باکس٬ هولولنز و تمامی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ در دسرس خواهد بود.

11-windows-10-220115

فروشگاه نرم‌افزاری ویندوز ۱۰ در حال حاضر تنها برای کسانی قابل دسترسی است که عضو طرح اینسایدر باشند و در حال استفاده از نسخه‌های آزمایشی ویندوز ۱۰ هستند. اما این وضعیت پایدار نخواهد ماند و با عرضه‌ی رسمی ویندوز ۱۰ برای عموم مردم٬ تعداد کاربران استور ویندوز ۱۰ چند برابر خواهد شد. اما استور یک رکن و اساس بسیار مهم دارد و آن چیزی نیست جز فعالیت مستمر توسعه‌دهندگان و عرضه‌ی بازی و برنامه‌های خود در فروشگاه نرم‌افزاری. استور خالی برای هیچ‌کس جذاب نیست و در صورتی که توسعه‌‌دهندگان توجهی به استور یک پلتفرم نداشته باشند موفقیت آن سیستم بسیار بسیار سخت خواهد بود.

windowsphone_app_store_0_1

با توجه به عرضه‌ی ویژوال استودیو ۲۰۱۵ برنامه‌نویسان به راحتی می‌توانند برنامه‌هایی که نوشته‌اند را با کد‌های ویندوز ۱۰ همسان سازی کنند٬ برنامه‌های جدیدی بسازند و برنامه‌های ساخته شده را آزمایش کنند. تاکنون توسعه‌دهندگان اجازه دسترسی به پنل فروشگاه ویندوز ۱۰ را نداشتند و نمی‌توانستند برنامه‌های خود را در این محیط بسنجند. اما بعد از کنفرانس هفتم مرداد ۱۳۹۴ مایکروسافت (بیست و نهم جولای ۲۰۱۵) این امکان فراهم می‌شود.

This-Is-the-New-Windows-10-App-Store-471361-15

از جمله مواردی که می‌تواند توسعه‌دهندگان را برای ساخت اپیکیشن تحت ساختار ویندوز ۱۰ تشویق کند می‌توان به: امکان ساخت نرم افزار برای یک محیط‌ (برای مثال تحت محیط دستکاپ) و اجرای آن بر روی ویندوز ۱۰ موبایل٬ ایکس باکس٬ هولولنز و دیگر دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ – امکان پورت نرم‌افزار‌های سیستم‌عامل های اندروید و iOS به راحتی هر چه تمام تر برای ویندوز ۱۰ – محیط راحت و آسان برای برنامه نویسی و وجود سیستمی همانند ویژوال استودیو ۲۰۱۵ اشاره کرد. استفاده از دات نت جدید نیز می‌تواند در اجرای هرچه سریع‌تر نرم‌افزار‌های شما و بهینه‌بودن آن کمک کند.

[su_button url=”http://www.winbeta.org/news/developers-be-given-access-new-windows-10-unified-app-store-july-29″ background=”#0fc5b7″]WinBeta[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

من که بشخصه خیلی به ویندوز ۱۰ امیدوارم. و بیشتر منتظر نسخه نهایی موبایلشم.

amir_h

:yahoo: اگه به درستی انجام بشه بازار موبایل دگرگون میشه….بازار کامپیوترم که باقدرت دست مایکروه.این یکپارچه سازی فوقالعادس

آرش اردیبهشت

وای….
روی ایکس باکس چه میکنه این مایکروسافت…
خیلی دوست دارم ببینم دایرکت ایکس ۱۲ روی ایکس باکس چیکار میکنه…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com