حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی کوالکام در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۵ ؛ درآمدی ۵٫۷ میلیاردی در کنار سود خالص ۱٫۶ میلیارد دلاری

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

شرکت کوالکام که امسال چوب گرم شدن بیش از حد پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ را خورد، گزارش مالی خود را منتشر کرد و در این گزارش به وضوح افت موقعیت آنها را می‌توان در بازار نفس‌گیر تولید پردازنده‌ها مشاهده کرد. در ادامه با ما بمانید.

این شرکت گزارش مالی ۳ ماهه‌ی سوم خود که منطبق بر سه‌ ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ است را منتشر کرد و در آن از درآمدی ۵٫۷ میلیاردی، سود خالص ۱٫۶ میلیاد دلاری عاید این شرکت شده است که این ارقام نسبت به مدت مشابه سال از قبل به ترتیب ۳۵ و ۱۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد که نشان از اوضاع نه چندان رضایت‌بخش این شرکت دارد.

کاهش تقاضا برای پردازنده‌های سطح بالای این شرکت که در پی بروز مشکلاتی برای مدل ۸۱۰ رخ داد، باعث وارد شدن فشار زیادی به آنها شد و این امر یکی از بزرگترین دلایل تعدیل نیروی گسترده‌ی این شرکت است که اعلام کرده ۱۵ درصد از ۳۰۰۰۰ کارمند خود را بزودی اخراج خواهد کرد.

گزارشات قبلی حاکی از اخراج ۱۰ درصد از نیروها بود اما ظاهرا اوضاع مالی نه چندان جالب این شرکت باعث که ۵ درصد دیگر بر این میزان افزوده شود. این شرکت باید تمامی توان خود را بکار گیرد تا بتواند مجدد اعتماد خریداران بزرگش را بدست آورد و توجهات را مجدد معطوف پرچمدارهای خود کند. شرایط بازار آنقدر بی رحم است که فارغ از سابقه‌ی چندین ساله و درخشان این شرکت، بروز مشکلاتی که در اسنپدراگون ۸۱۰ شاهد آن بودیم خود به تنهایی ضربه‌ی بزرگی به آنها زده است.

کوالکام در سال ۲۰۱۵، سامسونگ را به عنوان یکی از بزرگترین مشتریان خود از دست داد و این شرکت در آخرین کهکشانی خود با یار دیرینه‌اش غزل جدایی سر داد و اکسینوس ۷۴۲۰ به خوبی از پس توقعات بالای کاربران برآمد. پس از اینکه سامسونگ از لیست مشتریان کوالکام حذف شد، اکنون نکته‌ی جالب آن است که کولکام از سال آینده خود رسما به لیست مشتریان سامسونگ اضافه خواهد شد و این خود یکی از بزرگترین نشانه‌ها برای آن است که سرعت پیشرفت سامسونگ برای کوالکام زنگ خطری جدی به حساب می‌آید.

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/qualcomm_announces_q3_2015_earnings_confirms_upcoming_job_cuts-blog-13200.php” background=”#0fc5b7″]gsmarena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

خودش کرد که لعنت بر خودش باد.
خب عزیزه من همون چهار هسته ای میزدی خوب بود که.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...