حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازگشت فولگس واگن با تیگوان به ایران

نوشته

8 سال قبل | 11 دیدگاه | ترنجی

همراهی مدیر روابط بین الملل شرکت فولکس واگن با وزیر اقتصاد آلمان در سفرش به ایران، امیدهای زیادی برای شروع به کار دوباره و گسترده این شرکت در ایران را پر رنگ کرده است.

گفته می شود این شرکت با دو بازوی خود یعنی شعبه فولکس واگن برزیل و اشکودا که به دنبال شریک جدید در ایران برای تولید است در بازار ایران حضور خواهد داشت.

اولین محصول فولکس واگن در ایران هم خودرو شاسی بلند تیگوان است . این خودرو از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ و یک جعبه دنده جدید ۶ سرعته اتوماتیک برای تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت سود می برد. این خودرو در اندازه نزدیک به نیسان قشقایی قرار دارد و در بازار جهانی حدود ۲۶ هزار دلار قیمت دارد .

در صورت واردات با در نظر گرفتن هزینه واردات شامل سود، هزینه حمل و مالیات و تعرفه های مختلف اگر سود زیادی برای واردات این خودرو در نظر گرفته نشود، قیمت این خودرو چیزی در حدود ۱۴۰ میلیون تومان خواهد بود . این خودرو در صورتی که در ایران تولید شود می تواند قیمتش در حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان باشد.

ارزان ترین مدل فولکس واگن مدل آپ است که در اروپا ۸ هزار ۹۰۰ یورو قیمت دارد این خودرو که هم اندازه پژو ۲۰۶ است در صورت واردات، قیمتی بیش از ۵۴ میلیون تومان خواهد داشت البته در صورت مونتاژ این خودرو می تواند قیمتش به حدود ۴۰ میلیون تومان برسد و به رقیبی برای پژو ۲۰۶ تبدیل شود .

موتور ارزان ترین مدل آپ ۶۰ اسب بخار قدرت دارد و همچنان برای رقابت با پژو ۲۰۶ موتور ضعیف تری بنظر می رسد . با این همه این موتور مدرن تر بوده و مصرف سوخت کمتری دارد .

دیگر محصولی که می تواند در ایران موفق باشد محصولی از تولیدات فولکس واگن در برزیل است که voyage نام دارد . این خودرو که هم اندازه تیبا است از موتور ۱۶۰۰ سی سی با قدرت موتور ۱۰۴ اسب بخار بهره می برد .

این خودرو در صورت تولید در ایران می تواند بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون قیمت داشته باشد که با این قیمت این خودرو می تواند رقیب خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ صندوقدار و تندر ۹۰ باشد .

محصول مهم دیگری که میتواند در صورت تولید با استقبال در بازار ایران مواجه شود خودرو جتا است .

این خودرو که در کلاس رنو مگان قرار دارد و  در بازار جهانی ۱۷ هزار دلار قیمت دارد و در صورت تولید در ایران میتوان آن را با قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان به دست مشتریان رساند . این خودرو دارای موتور دو لیتری با قدرت ۱۱۵ اسب بخار است .

در گذشته هم بم خودرو و فولکس واگن برنامه های جدی را برای بازار ایران مطرح کرده بودند. این برنامه شامل تولید ۲۰۰ هزار خودرو فولکس واگن در ایران بود که هیچ گاه به سرانجامی نرسید و تنها در تولید نه چندان انبوه فولکس گل طی چند سال در ایران خلاصه شد پس از تغییر دولت در ایران و روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد به تندی رابطه فولکس واگن با ایران رو به تیرگی گذاشت و در نهایت این رابطه قطع شد.

[button url=”http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=6610″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]machinemag[/button]

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr.Zed

لعنت به کسی که باعث و بانی این دوری فولکس واگن شد:|
م.الف:|

BLACK box

اصن اومد گند زد تو کل مملکت رفت

Moazez

خداکنه روز بروز به این برندها اضافه بشه. تویوتا، نیسان،هوندا،میتسوبیشی،دایهاتسو،فولکس،آئودی،جگوار،همه باید بیان پرقدرت

Mist

چه فرقی برای مصرف کننده ایرانی داره دوست عزیز؟
مشکل ایران کمبود برند نیست بی ارزش بودن پول ملی هست که زندگی رو برای ایرانی جماعت به کابوس بدل کرده. همین الان هم از هر برندی داخل ایران ماشین پیدا میشه ولی ۸۰ درصذ خریدارن باید برن سراغ خودرو سازهای ایرانی.
تا وقتی ایران زیر نظر سازمان تجارت جهانی نباشه اوضاع همینه که هست. یه بلایی سرمون اومده دلار ۱۰۰ تومنی شده رویا.
همه فراموش کردن زمانی ۷ تومن هم برابر با یه چیز دیگه بود…..
جالب قضیه هم اینه که الان هم هم دنبال وارد شدن برند و خرید کردن هستند .
میگن سرنوشت هیچ ملتی تغییر نمیکنه مگر اونکه خودشان بخواهند.

Moazez

داداش وقتی ماشینای ارزون ژاپنی و آلمانی بیان خودروساز داخلی مجبور میشه بکشه پایین قیمتو. اونموقع چاکرشم هستم خودم میرم ماشین ایرانی میخرم. مثلا پراید باید بشه ۶ تومن یا مثلا پرشیا بشه ۱۰ تومن. قیمت اصلیشونم بیشتر از این نیست

Mist

معزز عزیز وقتی گمرکی اینقدر بالاست. وقتی ورود اتوموبیل بالای ۲۴۰۰ سی سی مجاز نیست. میشه بگید چطور باید قیمت خودرو وارداتی بیاد پایین؟ خودر ارزون قیمت زاپنی الان ۱۱ هزار دلاره به پول ما میشه ۳۳ تومن با کمرگی ۶۰ تومن حداقل.

Moazez

خدا لعنت کنه باعث و بانیشو.

Jahandar

شما از همین جمله‌ت پیداست علامهٔ دهری ! : (تا وقتی ایران زیر نظر سازمان تجارت جهانی نباشه اوضاع همینه که هست.)
حضرت آیت الله علامهٔ دهر ، گلاب به روت اگه با عضو WTO شدن همه مشکلات حل میشه ، میشه بفرمایید چرا یونان که عضو سازمان تجارت جهانیه تبدیل شده به یک کشور ورشکسته ؟ واسه یونان معجزهٔ WTO اتفاق نیفتاده ؟!!!
ضمنا اونموقع که دلار هفت تومن بود حقوق ملت هم دور و بر دو سه هزار تومن میگشت. الان حقوقا شده میلیونی در عوضش دلار هم شده چند هزار تومن . قدرت خرید غالب مردم بدون شک همین الان هم با وجود گندی که اون یارو به اقتصاد ایران زد و رشد اقتصادیمونو منفی کرد ، بیشتر از دورهٔ دلار هفت تومنیه . همون موقع خیلی ها دوچرخه هم نمیتونستن بخرن چه برسه به موتور و ماشین .
اما الان بسیاری خونواده ها حداقل یک ماشین توی خونه شون هست .
اینها هم به این معنی نیست که خیلی وضعمون خوبه ، اما هر عقل سالم و برخوردار از یک نیمچه سوادی میفهمه که وضع کلی مردم بهتر از دوران دلار هفت تومنیه!

Navid

خدا لعنت کنه اونایی رو که باعث شدن یه جوون ۳سال کار و پس انداز کنه تا شااااید بتونه به اشغال تولید خر سازان داخلی رو به قیمت خون پدرشون بخره

riofarina

این مدلا چیه نوشتین! محبوبترین مدل فولکس تو ایران گلف هست. عاشق گلفم
ارزش پولمون کم باشه بهتره، تصور کن چه کارخونه هایی به خاطر ارزان بودن کارگر که به خاطر ارزش کم پول ما در مقابل دلار هست نمیان ایران.
مثلا با ۵۰۰ دلار که میشه بالای یک و نیم راحت کارگر استخدام میکنن، بیکاری از بین میره، مردمم به پول میرسن. به تجارت جهانی وصل میشیم! گمرک از بین میره! قیمتها آزاد میشه!
چی میشه اگه بشه

ایمان

این جالب ترین توصیفی بود ک شنیدم!
اما برادر کوتاه بگم اصلا به این راحتی ک فک میکنی نیس!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....