حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلایل افت ۵۰ درصدی واردات خودرو چیست؟

نوشته

8 سال قبل | 9 دیدگاه | ترنجی

آمارهای رسمی گمرک، نشان از افت چشمگیر واردات خودرو در ۴ ماه نخست سال ۹۴ نسبت به تعداد ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو وارد شده در سال ۹۳ را می دهد. 

دراین خصوص مسیح فرزانه کارشناس صنعت و بازار خودرو درپاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری «مجله ماشین» می گوید: سال گذشته با وجود این که بازار خودرو یکی از کم رونق ترین سال های خود را تجربه می کرد، اما عددی در حدود ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو به ارزش یک و دو دهم میلیارد دلار به کشور وارد شد. شرایط اقتصادی حاکم  بر کشور و انتظار مصرف کنندگان جهت روشن شدن نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای کشورمان، سبب شد که تا این لحظه نیز بازار خودروهای وارداتی با وجود افت مقطعی و قطره چکانی قیمت ها، به رکود برود و هم این که به دلیل دپو شدن خودروهای وارد شده درسال گذشته، عملا وارد کنندگان همانند سال گذشته اشتیاقی به واردات نشان ندهد. چون عملا بازار عرضه و تقاضا و بازگشت سریع سرمایه که در بازار خودرویی کشور در سال های گذشته در بازه زمانی ۷ تا ۱۴ روزه صورت می گرفت، هم اکنون به بیش از چندین ماه رسیده است. درحقیقت تا پایان خرداد ماه حدود ۱۰ هزار و سیصد و شصت و یک دستگاه خودرو به کشور وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افت نشان می دهد.

البته با وضع قوانین مدون شده تر و نظارت بیشتر انجمن واردکنندگان و وزارت صنعت و معدن و تجارت، بازار واردات تاحدودی سر و سامان و نظم گرفت و عملا دیگر هرشخصی صرفا بدلیل داشتن سرمایه های خرد وارد بازار نشده است. همچنین بحث بررسی اهلیت و اصلیت خودروها، دراختیار داشتن کارت بازرگانی شخصی، ثبت سفارش ها و مشخص شدن شرایط خدمات پس از فروش از دیگر فاکتورهایی بودند که درکنار عدم میل بازار بر خرید تاثیر مستقیمی بر افت چشمگیر واردات خودرو در ۳ ماه نخست امسال داشته است؛ که عملا ارتباط مستقیمی با کاهش چشمگیر فعالییت واردکنندگان غیرشرکتی و غیررسمی دارد.

[button url=”http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=6352″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]machinemag[/button]

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad007

ما با گمرکی و از این دست ….بازیا کنار اومدیم!
ولی دلیل اینکه مثل نقل و نبات ماشین کره ای وارد ایران میکنن چیه!!!! بازار شده هیوندا و کیا!!!
البته ماشین کره ای از محصولات ایرانی و چینی خیلی بهتره اما خواهشمندیم مردم شریف این مرز و بوم پس از مشاهده یا سوار شدن این خودروهای کره ای فکر نکنن یه ماشینه شاخ سوار شدن.
اینها بازارشون فقط تو کشورهایی مثل ایرانه و کشورهای خودشونه.
هیوندا و کیا دارن از پراید هم بیشتر میشن!

milad rostami

داداش خیلی ببخشیداا
همین اول بگم من نه ماشین کره ای دارم نه تا حالا تونستم سوار بشم ولی ماشینای کره ای هم پیشرفت خیلی خوبی دارن و اگه امار فروش اونها رو ببینید جزو پر فروش ها هستند.
فقط تو ایران اینجور نیست
اگرم تو ایران بیشتر بشه خیلی بهتر از خودروهای بی کیفیت چینیه

mehrdad007

میلاد جان
شک نکن کیفیتشون از چینی ها بهتره و من حاضرم اینا وارد بشن تا چینیا.
ولی اینکه بعضیا با دیدن یا سوار شدنشون به وجد میان و خیال میکنن خدای ماشینو(!) دیدن یا سوار شدند، اینش شده جوک!!!
جالب اینجاس تک و توک دیدم آدمهایی که متعصبانه ازشون حمایت میکنن یا حتی به خودشون اجازه میدن با بزرگان مقایسه!!!! اونا دیگه اعجوبه اند!!

Mohamad G (MGA7000)

حرف دل منا زدی
امروز تو یکی از سایتهای محبوب ماشین یه بنده خدایی داشت مرسدس جی کلاسا با سانتافه مقایسه میکرد و آخرشم سانتافه برنده شد:|
تا زه میگفت بی ام و و تویوتا و بنز هم از کره تقلید میکنن :wacko:

Mr pixel

دادا فکر چه چیزایی رو میکنی من از خودمو مثال میزنم . به خدا به هر فلز متحرکی رازی هستم.ولی پولشو ندارم.به خدا خودرو فرسوده هم باشه رازیم.

OoAmirHosseinoO

آقا در کمال احترام
شما پولشو دارید بفرمایید بنز و بی ام دبلیو سوار شید نوش جانتون 😐
به نسبت خودرو های موجود در بازار ایران به نظرم جز بهترین انتخاب ها هستن همین هیوندای و کیا برای خانواده های معمولی 😐

Danial.G

علت رکود بازار برمیگرده به سرمایه ای بودن خودرو تو ایرانه ! طرف ماشین میخره ۳ سال سوار میشه با همون قیمت که خریده بود میفروشه ولی الان یکم اوضا فرق کرده خیلیا چون دستشون خالیه طرف ماشین گرون نمیرن اون یه عده هم که از ماشین به عنوان یه پس انداز و کالای سرمایه ای استفاده میکردن به خاطر نوسان شدید و بی برنامه بودن وضعیت واردات و گمرک و راهنمایی رانندگی طرفش نمیرن .

من یکی رو میشناختم برا سود L90 اتوماتیک تعداد بالا ثبت نام میکرد و با قیمت بالا میفروخت تو این چند روز قیمت L90 اتوماتیک از ۵۶ رسید به ۴۹ طرف سکته کرده رفته تو کما خیلی ها سر این بی ثباتی و گتره ای بودن تعیین قیمت خودرو همین بلا ها سرشون میاد تجربه میشه از این بازار میکشن بیرون …

1003

من خودم تو اسکله شهید رجایی بندرعباسم ٩ساله که دارم با همین خط هیوندای کار میکنم اینجا ماشینارو وارد میکنن چه چینیش چه کره ایش الحق که ماشینای کره ای خیلی سرتر از چینیا هستن از هر کشتی ماشینی که میاد حداقل دوهزار یا سه هزارتاش ماله ایرانه بقیشم ترانزیته واسه ترکمنستان و اذربایجان

HEDAYAT

ببخشید نظرم بی ربطه
آقای پورخواجه شما خودرو دنا رو خریداری کردید؟
خودرو نرمی بود؟ مدل گیربکس اوتوماتیک این خودرو هم موجود هست؟
کمی پول لازم هستم! قصد دارم خودرو خودم رو بفروشم از نظر شما این خودرو با صرفه هست یا خودرویی با امکانات خود در قیمت های پایین تر هم هست؟

مچکر از پاسخ شما

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....