حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم‌عامل‌های OS X 10.11 و iOS 9 در برقراری ارتباط IP ورژن ۶ را به ۴ ترجیح می‌دهند

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

چند روز پیش اپل اولین Beta Public نهمین سیستم عامل آیفون و OS X 10.11 را برای کاربران مشتاق عرضه کرد و ویژگی های جدیدی را به آی‌دیوایس ها بخشید. یکی از ویژگی های آن اولویت بخشیدن به IPv6 نسبت به IPv4 است که علاوه بر فاکتور های مهمی چون سرعت، امنیت بیشتری در اینترنت را برای کاربران ارمغان می‌آورد. اما IPv6 چیست و چه فرقی با IPv4 دارد؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آخرین نسخه iOS و OS X پشیبانی ۹۹ درصدی از IPv6 دارد که نسبت به نسل های قبلی تا ۵۰ پیشرفت داشته است. اما این همه گفتیم IPv6؛ چیست و به چه درد می‌خورد؟

IPv4 که حالا رایج ترین سیستم صدور IP است، ترکیبی از ۴ بخش است. برای مثال ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۲ که برای اینترنت نیز چنین است. درحال حاضر مودمی که به وسیله آن شما به اینترنت متصل شده اید، یک IP به خود اختصاص داده که در کل دنیا همتایی ندارد و فقط شمایید که با این کد شناخته می‌شوید.

اما با این ترکیب چند عدد می‌توان ساخت؟ ۳ میلیارد؟ یا نه کمی بیشتر ۴ میلیارد. چیزی تا دستیابی به این رقم ها نمانده و اگر تمام شود، در واقع سرویس دهی به نسل های آینده غیر ممکن می‌شود. این جاست که IPv6 وارد عمل شده و با ترکیبی از عدد و حروف تقریباً بی نهایت عدد ساخته خواهد شد.

اپل نیز به خوبی چنین موضوعی را درک کرده و با الگوریتمی خاص، به طور خودکار سریعترین پروتکل را انتخاب می‌کند. این روش حتی می‌تواند هر دو پروتکل را در یک زمان فراهم کند که باز هم به سود کاربران است.

البته هنوز iOS 9 بتا است و هیچ تضمینی وجود ندارد که تا نسخه نهایی نیز، این روند ادامه یابد اما با توجه به تمرکز ویژه بر الگوریتم استفاده شده به نظر نمی‌رسد اپل قصد خاتمه دادن به استفاده از این پروتکل را داشته باشد.

نظر شما چیست؟

[su_button url=”http://thenextweb.com/apple/2015/07/11/os-x-10-11-and-ios-9-now-prefer-ipv6-for-connections/” target=”blank” background=”#377431″]thenextweb[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عليرضا

من نصب کردم باگ خاصی نداره رو آیپد ایر به کم روون نیست فقط اون ورژن بتاس هنوز اما در مقابل آی او اس های بتای قبلی ده سر و گردن بالا تره که جای شکر داره تا حالا تو برنامه ای هم کارش یا ارور ندیدم

Samsong...DIE

:negative:

md4956

اپل همیشه آینده نگری خوبی داشته و داره .. مثل چیپ ۶۴ بیت گوشی، یو اس بی پورت C ، تاچ آیدی و …
عالیه این سیاستش 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....