حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس ۷ و گلکسی نوت ۵ را چگونه می‌خواهیم؟

نوشته

8 سال قبل | 15 دیدگاه | ترنجی

عنوان مطلب کاملاً واضح است؛ نه عکسی از گوشی لو رفته و نه مشخصاتی فاش شده است. امروز می‌خواهیم به این موضوع بپردازیدم که انتظارات ما از گلکسی اس ۷ چیست؟ این گوشی باید چگونه باشد که به یک تلفن هوشمند تمام‌عیار تبدیل شود؟ پس نوت ۵ چطور؟ فقط اضافه کردن قلم جدید کافی است؟ شاید کمی برای این مطلب زود باشد اما از یاد نبر‌ید که به معرفی گلکسی نوت ۵ بسیار نزدیکیم و به‌زودی در اوایل شهریورماه و یا در اواخر این ماه در کنفرانس IFAباید منتظر تحفه جدید سامسونگ باشیم.

در ادامه با انتظارات ترنجی از سوگلی‌های سامسونگ همراه باشید…


طراحی

در این قسمت زیاد اظهار نظر نمی کنیم زیرا واقعاً زود است و ممکن است سامسونگ به فکر ساختن تلفن هایی واقعاً انقلابی بیافتد. ترجیح میدهم در این قسمت فقط به عکس های لو رفته از نوت ۵ بسنده کنم.

Samsung-Galaxy-Note-5-S6-Edge-Plus

samsung-galaxy-note-5

Samsung-Galaxy-Note5-Schema-06


 صفحه نمایش

به سراغ صفحه نمایش می رویم، جایی که سامسونگ همیشه عالی عمل کرده و جای انتقادی برای ایراد گیران افراطی نگذاشته است. برای این دوگوشی صفحه‌نمایشی از نوع AMOLED و برای هردو کیفیتی مانند آن چیزی که در اس ۶ دیدیم انتظار داریم. به‌منظور دقیق‌تر صفحه‌نمایشی که دوباره تحسین شود و باز دوباره به‌عنوان بهترین صفحه‌نمایش موبایل شناخته شود. ازاین‌جهت مطمئنیم چون این رویه‌ای است که سامسونگ در چند پرچم‌دار گذشته خود به کار گرفته و تغییر عقیده در این مورد کمی بعید به نظر می‌رسد. بعد از نوع پنل نوبت به رزولوشن تصویر می‌رسد که انتظاری بیش از QHD نداریم چون این رزولوشن در پرچم‌داران به موردی استاندارد تبدیل‌شده و استفاده از دقت بالاتر موجب کاهش عمر باطری و افت سرعت در رابط کاربری شود. از لحاظ اندازه هم گلکسی اس ۷ به صفحه ای با اندازه ۵ الی ۵٫۲ اینچ عرضه می شود که اگر ۵ اینچ باشد بهتر و لذت بخش تر است زیرا این اندازه برای کار کردن با یک دست راحت تر است. درباره نوت ۵ هم می توان گفت که به احتمال زیاد مانند ۲ سال گذشته با اندازه ۵٫۷ اینچ عرضه می شود البته شایعه هایی در این باره به گوش می رسد که ممکن است این گوشی به صفحه نمایشی به اندازه ۵٫۹ اینچ مجهز شود که کمی دور تخیلات است زیرا تا آنجایی که سن من قد می دهد به جز دو گوشی مطرح که عبارت‌اند از HTC ONE MAX و LG G PRO 2 هیچ شرکتی از این اندازه عجیب استفاده نکرده است.


سخت افزار

بعد از صفحه‌نمایش نوبت پردازنده است که از این جهت نه تنها سامسونگ کم ندارد بلکه حتی پردازنده های اپل را نیز تأمین می‌کند. به احتمال زیاد از پردازنده ی معروف اگزینوس با هشت هسته پردازشی با معماری BIG.little استفاده میشه که هم اکنون در اس ۶ و اس ۶ اج شاهد استفاده از این نوع پردازنده هستیم. با توجه به جان گرفتن دوباره رابطه سامسونگ با کوالکام امکان ارائه نسخه دیگری با پردازنده اسنپ دراگون نیز وجود دارد. چه اگزینوس و چه اسنپ دراگون فرق چندانی ندارد زیرا هر دو این پردازنده از بهترین ها هستند و در طول زمان عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است. از لحاظ حافظه رم هم انتظار داریم اس ۷ با رمی ۳ و ۴ گیگی عرضه شود که مورد ۴ گیگ بیشتر برای نوت ۵ قابل پیش بینی است. هرچند که گوشی هایی با رم ۲ گیگ نیز همچنان عملکرد قابل قبولی را ارائه می کنند اما این مسابقه شرکت ها بر سر اعداد است و نمی توانن جلوی آن را گرفت پس در همین جهت ما هم به استقبال رم ۴ گیگ برای نوت ۵ می روییم. از جنبه ی حافظه داخلی هم طبق معمول حافظه ۳۲ گیگ الی ۱۲۸ گیگ در دسترس است که اگر امکان افزودن رم و افزایش حافظه دستگاه مانند گذشته اضافه شود بسیار خرسند می شویم.


دوربین

برای این قسمت انتظار دوربین ۱۶ و یا ۲۰ مگا پیکسلی داریم که مانند گلکسی های کنونی کیفیت قابل تقدیری داشته باشند و به سادگی در تست ها امتیاز بالاتری از گوشی های هم رده به دست آورند. دوربین ۱۶ مگا پیکسل از زمان گلکسی اس ۵ در سری اس و نوت استفاده شده و اگر به ۲۰ مگا پیکسل ارتقا یابد بسیار خوشحال می شویم اما همیشه به یاد داشته باشید که مگا پیکسل بالاتر نشانه بهتر بودن عکس ها ثبت شده نیست و ممکن است حتی با اندازه ۲۰ مگا پیکسل کیفیتی افتضاح را تحویل ما دهد. به هر حال ما به سامسونگ اعتماد داریم و ریش و قیچی را به دست خودش می سپاریم. برای دوربین جلو هم کیفیتی بیشتر از ۵ و یا ۸ مگا پیکسل انتظار نمی رود مگر اینکه سامسونگ بخواهد باز هم در جنگ اعداد افتخار جدیدی کسب کند.


باطری و اسپیکر و …

این زمینه یکی از مواردی است که از سامسونگ توقع توجه ویژه داریم. اشتباه برداشت نکنید باطری های کنونی گلکسی ها بد نیست و به سرعت شارژ می شوند اما اگر اندازه این باطری ها چند میلی آمپر بیشتر شود بسیار بهتر می شود تا بتوانید در یک روز کامل بدون نیاز به شارژ که هر چند کوتاه باشد از گوشی خود بدون وقفه استفاده کنید. امیدواریم سامسونگ باطری بزرگتر را فدای طراحی نازکتر نکند و به فکر بیش تر کاربردی تر بودن نیز باشد. مورد مهمی که از اس ۶ حذف شد امکان تعویض باطری توسط خود کاربر بود که بسیار دوست داشتنی بود و به احتمال زیاد در نوت ۵ شاهد آن نخواهیم بود. شاید در اس ۷ سامسونگ راه درست را پیش بگیرد. در مورد صدا و اسپیکر ها هم انتظار اسپیکر های استریو دو تایی در جلوی گوشی را داریم که به احتمال زیاد در نوت ۵ شاهد آن نخواهیم بود زیرا این گوشی کاملاً بر اساس زبان طراحی اس ۶ تولید و عرضه می شود. به عنوان قابلیت های جانبی هم همراه داشتن گواهی IPXX برای این دو گوشی بسیار عالی خواهد بود زیرا دوست داران گوشی های ضد آب کم نیستند. ارائه نسخه ای از این دو گوشی با صفحه نمایش خمیده هم تفاوت سامسونگ است اما نه لزوماً بهتر بودن آن.


این بود انتظارات ما از این دو گوشی سامسونگی. اگر شما هم انتظارات مشابهی دارید و یا چیز بیشتری از این دو گلکسی می خواهید با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mist

خدا شما رو هم رحمت کنه.

XperiaDev

به نظر من باید معقولانه برخورد کرد و نباید توقع کولاک داشت اگه توقعمون بالا باشه و اون گوشی طبق انتظارمون نباشه دیگه اون گوشی به چشممون نمیاد.

Blue Tech

hmm
طراحی: در نمای کلی به ظاهری که تو A8 بود برسه و کلا نازک بودن هم در نظر بگیره اما مهمتر از طراحی بدنه محیط تاچ ویز هنوز در برابر رقباش زیبایی لازم رو نداره با اینکه پیشرفت خوبی در اس۶ داشت
صفحه نمایش: نور دهی رو بیشتر کنه مخصوصا نور سفید درست کنه البته مطمعنم که چنین کاری رو انجام میده
سخت افزارم خودش میدونه ولی حداقلش رم رو یکاریش بکنه که کم نیاد
دوربینم همونجور فوق العاده بمونه اگه خودکفاتر بشه که بهتر
باطریم که از نسل جدید باطریش استفاده کنه
صدا هم به سمت استریو بره
همین :unsure:

آقا وضع سایت خیلی بد شده
مدیریت محترم سایت نمیتونه برای مدت کوتاهی از عضویت جلو گیری کنه!؟
نمیدونم والا ولی کلهم وضع جنگیه
قبلا درگیری داشتیم ولی الان واقعا بیخود شده دعواها 🙁

babak note

این قاب قرمز واسه نوت ۴ هست؟

Samsung--Electronics

احسنت :rose: :rose:

Samsung--Electronics

آقا نظر من برای یه چیز دیگه بود اومد اینجا ببخشید :rose:

adamak

به نظرم زبان طراحی سامسونگ تکراری و خسته کنندست. نمیشه صرفا با تغییر دادن جنس بدنه گفت که سامسونگ ایده آل شده.
یه چیزی تو طراحی باید داشته که از بقیه متمایز بشه. مثل حالت اج ( به نظرم اج صرفا به منظور لوکس بودنه و در دراز مدت تو ذوق میزنه). باید راه خودشو تو طراحی پیدا کنه.
مساله بعدی اینه که ضخامت گوشی نباید فدای عمر باطری بشه و طراحی ظاهر رو به هم بریزه (دوربین برجسته). حالا انقد گوشی نازک باشه چه فایده داره؟ ارزشش رو داره گوشی از باطری قابل تعویض و درگاه مموری محروم باشه؟
ایراد های دیگه هم هست. من خواستم از لحاظ شکل و شمایل بررسی کرده باشم…

حسام

با سلام…اس ۷ چون فاصله معرفیش زیاده حرفی ندارم ولی نوت ۵٫٫٫امممم…به شخصه دوست دارم صفحه بزرگتر بشه دقیقا ۵٫۹ 🙂 ضخامت کمتر نسبت به نوت ۴٫٫٫باتری حتما بالای ۴۰۰۰ باشه که شواهد نشون میده قطعا هست…نکته مهم گرافیک عالی باشه حالا یا مالی یا آدرنو…رزولوشن ۲K کافی هست…دوربین ۲۰ مگا با f کمتر…دوربین جلو حداقل ۵٫٫٫شارژ سریع سریعتر و بهتر از قبل+شارژ بی سیم :mail: دیگه همین :rose:

mahdi rahmani

همین که مشکل مولتی تسکینگ( آلزایمر ) حل بشه و مشکل جدید نداشته باشه شاهکار کرده

Mehdi_tr74

مرسی از ترنجی بابت این پست. باید توقعات بیجا رو کنار بذاریم واقعا.
هیچ وقت زمان اس ۵رو فراموش نمیکنم. چنان جوی توسایتا ایجاد شده بود که انگارقرار بود هیولا بیاد بیرون و دقیقا همین توقعات بیجا باعث شد خیلی بخوره تو سر این گوشی
باور کنید اون زمان چون نوت۳ رم ۳ داشت از اس۵ رم ۴ هم بعضیا انتظار داشتن. چیزی که تو اس۶هم انتظار نمیرفت
یا مثلا سنسور تشخیص قرنیه چشم از اس۵ انتظار داشتن.
گوشی تمام فلزی انتطار داشتن
کلا مشخصات فضایی اون موقع از اس۵ انتطار داشتن که با اون چیزی که بیرون اومد خیلی فرق داشت.
واسه این پست ممنون که توقع بیجایی از این گوشی نداشت.

Ari khan

من فقط انتظار دارم اشکالات نسل قبل رو بهبود ببخشه و مهمتر از همه تاچ ویز رو تا حد امکان بهینه ترش بکنه و سریعتر البته!!هرچند الانم خیلی سریعه اما جا واسه کار داره
تو سیاستهای اپدیت دهیش هم باید یه تکون اساسی بده

اميد

من از سامسونگ انتظار دارم که وقت برنامه رو زیادتر کنه، کارتون هم بیشتر پخش کنه

Samsong...DIE

چرا کامت های من رو پاک کردین؟
مگه بد گفتم چرا دامدونگ از برندایی که این همه زحمت میکشن و یه محصول میدن بیرون اسکی میره؟
مگه به ایرانی هو توهین نکرد؟ چرا همیشه ایران جز آپدیت های ota نیست تو لیستش اگر هم باشه چرا آخر از همه
مگه برندایی دیگه اینطورین ؟چرا محصولاتش از ثبات قیمتی برخوردار نیستن؟ و….

Different_boy

چیزهایی که توی متن آورده شده که بدیهیه.داشتن بهترین صفحه و باتری خوب و سیل نرم افزارهای کاربردی مخصوصا توی نوت۵ چیزیه که همه انتظارشو دارن و همیشه هم سامسونگ به بهترین نحو بهشون عمل کرده.اصلا جدا شدن سامسونگ از دیگر اندرویدیها همین نکات بوده.ولی چیزی که منتظرشم توی نوت۵ به بعد که شامل اس۷ هم میشه داشتن اسپیکر استریو هست.نه مثل زد۳ یا ام۹ که باعث داشتن حاشیه میشن.ی چیزی مثل نوت ۳ که پایین بود در بالا هم همین اسپیکر باشه.بنظرم دوران اسپیکر مونو به سر اومده باشه.دوم اینکه داشتن ی تراشه اختصاصی صدا برای هدفون که بهترین خروجی رو بده.نداشتن مشکلات رم که توی اس۶ دیدیم البته چ رفع شده باشه چ رفع نشده باشه ضربه خودشو به اس۶ ها زد.
داشتن میکرو اس دی هم باید توی اولویت باشه.خیلیها هیچ جوره توو کتشون نمیره این قضیه رو!!!باتری جدا نشدنی هم مهم نیست.چون پاوربانک های زیادی هست واسه این کار.دوربین بیرون زده و نزده هم برای من یکی مهم نیست.فقط کیفیتش مهمه که این معقوله هم سامی همیشه عالی بوده.

far_zad

من به شخصه منتظر ابتکارهای تازه هستم.
مخصوصا تو نوت۵. مثل این:
http://www.sammobile.com/2015/07/13/samsung-mobile-devices-may-have-near-invisible-controls-in-the-future/

ظاهرا رم ۴ گیگ برا نوت۵ هم تایید شده
http://www.sammobile.com/2015/07/13/exclusive-samsung-galaxy-note-5-confirmed-with-4gb-ram/

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....