حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دولت ژاپن قله‌ی فوجی را به اینترنت wifi مجهز کرد

نوشته

8 سال قبل | 9 دیدگاه | ترنجی

نظرات با یک وبگردی در دل کوهستان چطور است؟ اشتباه نکنید منظور ما استفاده از دیتای سیمکارت نیست! کوهنوردان قله‌ی فوجی در ژاپن از این پس می‌توانند با روش کردن وای فای گوشی خود از اینترنت پرسرعت در دامن طبیعت لذت ببرند. در ادامه با ما باشید.

برای جذب بیشتر توریست و رفاه حال آنها، دولت ژاپن بزودی کوه محبوب فوجی که سالیانه میزبان هزاران کوهنورد از سراسر جهان است را مجهز به اینترنت رایگان wifi خواهد کرد. از روز جمعه ۸ نقطه از کوهستان فوجی رسما مجهز به اینترنت خواهند شد که در قالب نقاط گردشگری و کمپ‌های کوهنوردان این اینترنت در دسترس آنها قرار خواهد گرفت.

یکی از مدیران دولتی در این رابطه اینگونه می‌گوید :

امیدواریم که کوهنوردان علاوه بر لذت بردن از اینترنت پرسرعت و به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و خاطراتشان از کوه جذاب فوجی، از اینترنت مهیا شده برای آنها به عنوان یاری کمکی در جهت کسب اطلاعاتی در رابطه با وضعیت آب و هوا و امنیت کوه استفاده کنند که مسلما در ارتقای ضریب امنیتشان تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.

این کار بنابه درخواست جمعی از کوهنوردان آمریکایی و اروپایی انجام شده است و ظاهرا مناظر این کوه آنچنان دلرباست که دل هر بازدیدکننده‌ای را می‌برد و برای به اشتراک گذاری عکس‌ها و خاطراتشان بی تابی می‌کنند!

در سال ۲۰۱۴ حدود ۴۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ توریست از کشورهای خارج از ژاپن برای بازدید از این کوه زیبا وارد این کشور شدند و ظاهرا تمهیدات ویژه‌ی دولت این کشور برای آنها آنچنان هم بی ارتباط با این موضوع نیست.

این برای اولین بار نیست که یک جاذبه طبیعی به اینترنت پرسرعت wifi مجهز می‌شود و پارک‌های طبیعی فراوانی در کشورهای حوزه‌ی شمال قاره‌ی آمریکا از جمله کشور آمریکا و کانادا به چنین قابلیتی مجهز شده‌اند. کشور کانادا در سال ۲۰۱۴ تعداد ۲۰ عدد از جاذبه‌های طبیعی خود را به اینترنت وای فای مجهز کرد.

نکته‌ی ناراحت‌کننده برای بازدیدکنندگان از فوجی آن است که دولت این کشور به هر کوهنوردی اجازه می‌دهد که فقط ۷۲ ساعت به ازای Login اول از اینترنت استفاده کند و احتمالا شمار بالای بازدیدکنندگان از این کوه باعث ایجاد چنین محدودیتی شده است! لازم بذکر است که ارتفاع این قله ۱۲۰۰۰ فوت(۳۷۰۰ متر) از سطح دریا است.

به نظر شما می‌توان امیدوار بود که روزی در کشور ما نیز جاذبه‌های طبیعی گردشگری به اینترنت رایگان wifi مجهز شوند؟

[su_button url=”http://mashable.com/2015/07/09/japan-mount-fuji-wifi/?utm_source=feedly&utm_medium=webfeeds” target=”blank” background=”#377431″]mashable[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ho3in

آدم میاد کوهنوردی باید از طبیعت لذت ببره وای فای رو باید فراموش کنه و گرنه چه فرقی داره تو خونه باشه یا بیرون. مگر موارد کاری و ضروری مثل همین آب و هوا. اشتراک گذاری عکس هم اصلا کار سری وحیاتی نیست. توخونه وقت واسه این کارا هست. خسته نشدن از بس مردم سرشون تو این چیزاس؟ تازه هی تشویق هم میکنن.

M413d

اتفاقا بهترین کارو کرده…دنیا دنیای تکنولوژی و ما خواسته و ناخواسته درگیریشیم
خوبه هر سال میبینیم چقد کوهنورد توو سرما و خطراتش میمیرن
آفرین به ژاپنی ها

Moazez

لامصب این ژاپن.

mohammadh hossein

الان جوونای ایرانی پا میشن میرن اونجا یکی اون وای فای رو قطع کنه خخخخ

Armin.Technology

http:uupload.ir/files/Screenshot_2019-12-30-20-50-44-253_com.google.android.googlequicksearchbox.png

m.b

آرمین جان میخوای بهت یاد بدم؟ 😅

Armin.Technology

نه داداش دارم امتحان میکنم ببینم کار میکنه یا نه اخه یه بنده خدا فرستاده بالا نمیاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...