حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نیم‌نگاه ترنجی بر سومین بتای iOS 9؛ تغییرات چه بوده است؟

نوشته

8 سال قبل | 9 دیدگاه | ترنجی

دیشب،حوالی این ساعت ها اپل سومین بتای iOS 9 را برای برنامه نویسان منتشر کرد اما با دو تغییر بزرگ؛ یکی اپل موزیک که پیش از این در ۸٫۴ شاهد آن بودیم و دیگری وجود اپلیکیشن News که قبلا در WWDC به طور کامل توسط اپل معرفی شد. حالا ترنجی اینجاست که این نسخه را برروی آیفون ۶ تست کند و شمارا از تغییرات “بزرگ” این نسخه مطلع سازد. البته به یاد داشته باشید که شما قادر به نصب این نسخه نیستید. اما با ثبت UDID خودتان می‌توانید این کار را انجام داده و پیشرو باشید. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

Apple Music

IMG_0974

پیش از این در ترنجی اپل موزیک را به شما معرفی کردیم و آن را یک رقیب سرسخت برای Spotify خواندیم. هفته ی گذشته اپل با عرضه رسمی iOS 8.4 برای کاربران به آن ها این امکان را داد که از این سرویس به مدت ۳ ماه به طور رایگان استفاده کنند؛ در آن روز انتظار می‌رفت شاهد عرضه iOS 9 Beta 3 نیز باشیم تا برنامه نویسان هم بتوانند از این سرویس بهره ببرند اما اینگونه نشد و بر خلاق سنت های پیشین اپل در روز چهارشنبه این نسخه عرضه شد که شاید بتوان گفت مهم ترین تغییر آن، همراه داشتن سرویس استریم موسیقی اپل است.

IMG_0972

زمانی که برای اولین بار این برنامه را باز کردیم، پس از درخواست ورود اطلاعات حساب کاربری و اقدامات مربوط به پرداخت هزینه آن، نیاز بود که سبک های موسیقی مورد علاقه خود را وارد کنیم و کار تمام بود. نکته جالب وجود آخرین آلبوم ها و تک آهنگ های هنرمندان میهن عزیزمان بود. برای مثال با وارد کردن واژه Good mistake ( اشتباه خوب) در کمال تعجب شاهد صحنه بالا بودیم. سپس دیگر خوانندگان را آزمودیم و متوجه شدیم که سرور های این برنامه گنجینه ای از آهنگ های ایرانی نیز، است.

در قسمت Radio، فعلا شاهد Beats 1 هستیم که به طور ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته اقدام به پخش انواع سبک های موسیفی می‌کند. شاید جالب باشد که بدانید این برنامه سلایق شما را تشخیص داده و برای شما پیشنهاداتی ارائه می‌کند.

IMG_0970

شاید تهیه اکانت این برنامه برای برخی از ایرانیان کمی مشکل باشد؛ چراکه با وجود اینکه ۳ ماه اکانت ویژه رایگان در اختیار خواهید داشت، اما نیاز به انتخاب و پیش‌خرید ماه های آتی دارید که فراهم کردن این هزینه شاید با وضع موجود کمی سخت به نظر بیاید. این برنامه دارای پلی ارتباطی میان خواننده و مخاطب دارد و برای هنرمندان همانند یک شبکه اجتماعی عمل می‌کند. شما کافیست نام خواننده مورد علاقه خود را وارد و جسجو نمایید و درصورتی که در بخش connect اکانتی داشت، مطالب او را دنبال کنید. در غیراینصورت هم شما قادر به دنبال کردن کار های شخص مورد نظر هستید.

Apple news

IMG_0982

پیش از این در کنفرانس WWDC 15 با این برنامه به طور کل آشنا شده بودیم. برنامه ای که تمام اخبار هارا بر طبق سلیقه شما در اختیارتان می‌گذارد و ساعت ها شمارا سرگرم می‌کند. در این برنامه پایگاه های خبری قابل دنبال کردن هستند و در ابتدا تنها چند بخش پیشفرض قابل مشاهده است. در نوار اصلی برنامه گزینه جستجو به چشم می‌خورد که توسط آن می‌توانید اخبار مورد علاقه خود را جستجو و سپس، دریافت کنید.

IMG_0968

نکته منفی حداقل برای ما ایرانی ها، کشور های پشتیبانی شده از این برنامه هستند. طبق اعلام اپل این سرویس تنها در آمریکا و انگلستان در دسترس است که البته فعلا اینگونه نبود و ما در ایران توانستیم این برنامه را امتحان کنیم و بخش های مورد نظر را دنبال نماییم.

IMG_0996

نکته دیگری که باید گفته شود، عدم پشتیبانی از زبان فارسی (حداقل تا حالا)‌ در این برنامه است. اپل اجازه ورود سایت های پارسی زبان را به این برنامه نمی‌دهد اما اخبار مربوط به ایران و پارسی زبان ها موجود بود و توانستیم سرخط آن هارا مشاهده کنیم. برای این کار تنها نیاز بود که در بخش جستجو Persian را وارد کنیم.(در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که Los Angeles Time اخباری مربوط به تعارف در بین ما قرار داده است)

۴x4 Folders 

ipad_4_4

شاید این تغییر خیلی به چشم نیاید اما در اصل بسیار کاربردی است. در این نسخه کاربران آیپد قادر به ایجاد فولدر هایی که در عرض ۴ برنامه و در طول نیز ۴ برنامه قرار دارد ( همانند تصویر ) هستند. این ویژگی کمک می‌کند که برنامه های بیشتری در هر پوشه قرار گیرد و در نهایت باعث خلوت شدن صفحه برنامه ها می‌شود.

تغییرات کوچک اما کاربردی

در بخش های بالا، شما شاهد تغییرات بزرگی بودید که در همان ابتدا به چشم می‌آمد. اما این نسخه دارای ویژگی های ریز اما بسیار کاربردی نیز، هست. برای مثال در برنامه Photos اسکرین شات ها و سلفی های شما به طور اتوماتیک در فولدر مخصوص جای میگیرند (‌مطابق تصویر) و دیگر نیازی نیست برای مشاهده تصاویری که از صفحه نمایش گرفته اید کل گالری را زیر و رو کنید.

Screen Shot 2015-07-09 at 5.07.06 PM

از طرف دیگر کاربران در iOS 9 می‌توانند به خواست خودشان در اپل موزیک کیفیت بهتری را هنگام اتصال به شبکه اینترنت همراه داشته باشند. البته توجه داشته باشید که فعال کردن این مورد باعث مصرف بیشتر حجم می‌شود. این قابلیت پیش از این در iOS 8.4 قرار نداشت. قسمت spotlight نیز در این نسخه دستخوش تغییرات و بهبود هایی شده است که اگر با نسخه های قبلی کار کرده باشید، متوجه آن خواهید شد. تنظیمات باتری دستگاه هم پیشرفت های گرافیکی داشته است.

siriappsuggestions stream_hq_cellular

batteryicons

البته همراه این نسخه، پیش نمایش جدید OS X El capitan با سومین بتای watchOS عرضه شد که آن ها تنها بهبود هایی در عملکرد داشتند و ویژگی جدیدی را شاهد نبودیم. اما هر سه سیستم عامل بهبود هایی را در جهت رفع باگ ها و سرعت بیشتر داشته اند.

IMG_1003

نظراتتان را با تریبون ترنجی در میان بگذارید و به یاد داشته باشید که شما قادر به نصب این نسخه نیستید و ورژن های آزمایشی مختص برنامه نویسان است.اما می‌توانید با خرید یک اکانت ثبت UDID  از اینجا این نسخه را امتحان کنید.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
md4956

خیلی هم عالی، مخصوصا البوم های اسکرینشات و سلفی، که نیاز بود بهشون

اقای جمشیدی یه پیشنهاد .. دیافراگم دوربینی رو که باهاش از صفحه ی گوشی ها عکس میگیرین رو، به اندازه ی یک الی دو استپ ببندید .. این پیشنهادم بود.

Moji

اتفاقن همین الان دارم آلبومو گوش میدم، رو عکس متن دیدم خیلی حال کردم.
بهرام نورایی :good:

احمد

تقریبا سیستم عامل اپل دیگه ایرادی نداره کامله

emprazol

مهم ترین ایرادش مولتی تسکینگه که نداره

shahab_m

ترنجی جان تا اونجایی اطلاع دارم این نسخه نیاز به ثبت udid نداره و برای اولین بار برای عموم معرفی شده! اگه صحت داره لطفا اطلاع رسانی کنید :rose:

saber133

من یک نکته ای رو نمیفهمم الان باید ۱۰ دلار بدیم درسته که یک ماه استفاده کنیم بعدشم ۳ ماه رایگان بگیریم؟ بعد حالا یعنی اگه بهش تضمین صد در صد ندیم که ماه های بعد نمیخواهم استفاده کنیم یعنی بعد از این ۴ ماه نمیگذاره ؟ یعنی حتما باید همش بخریم ؟

میشه نمونه های موزیک های ایرانی رو بگید ….. مثلا رپ یا پاپ هایی که داخل ایران مجاز نیستن رو داره ؟ برای مثال
یاس.یاسر بینام.تیک تاک.زد بازی.آرش و این ور آدم ها و گروه ها

Salvatore

Ios 9 خیلی خوب شده دوسش میدارم :rose:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....