حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی سامسونگ با ۶٫۱ میلیاد دلار سود خالص در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵؛ هفتمین افت پیاپی

نوشته

8 سال قبل | 59 دیدگاه | ترنجی

ظاهرا شیشه و آلومینیوم سهل است حتی اگر از طلا و الماس هم در بدنه اس۶ استفاده می‌کرد باز نتیجه‌ای بهتر از این حاصل نمی‌شد! سامسونگ در کهکشانی ششم خود تمامی تلاشش را بکار گرفت تا شکست‌های نسل پنجم را جبران کند و آن را تبدیل به پرفروش‌ترین گوشی تاریخ خود کند اما ظاهرا باز هم شکست خورده است و گلکسی اس۶ و اس۶ اج هیچگاه نتوانستند یادآور خاطرات شیرین نسل چهارم این شرکت باشند. گزارش مالی سامسونگ در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر شده و اوضاع اصلا آنطوری نیست که انتظارش را داشتند. در ادامه با ما باشید.

حال و روز چشم‌بادامی‌ها اصلا خوب نیست و نسبت به دوره‌ی مشابه سال ۲۰۱۴ افتی ۴ درصدی را در سودآوری خود تجربه کردند و درحالیکه چشم امید این شرکت به گلکسی اس۶ دوخته شده بود ظاهرا آنها را ناامید کرده و این ۲ برادر تازه وارد اصلا نتوانسته‌اند ذره‌ای از موفقیت‌های رقیب اصلیشان یعنی آیفون۶ و آیفون۶ پلاس اپل را تکرار کنند و رسما بازنده‌ی بزرگ این دوئل نفس‌گیر بوده‌اند.

فروش نه چندان جالب نسل ششم گلکسی باعث شده که رقم سودآوری این شرکت از پیش‌بینی‌های رویترز که توسط ۳۹ محقق مختلف گردآوری شده بود پایینتر بوده و میزان ۶٫۱۳ میلیارد دلار را نشان دهد. این میزان سودآوری نسبت به مدت مشابه سال از قبل از خود برای هفتمین بار پیاپی روندی نزولی را نشان می‌دهد و باید ببینیم که این روند تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

گزارش حال حاضر فقط کلیاتی از میزان سودآوری این شرکت را نشان می‌دهد اما برای درک بیشتر جزییات لازم است تا اواخر ماه جاری میلادی صبر کنیم تا گزارش مفصل این شرکت منتشر گردد و رسما آمار فروش گلکسی اس۶ مشخص شود. بدون شک گزارش مالی این شرکت آب سردی را بر پیکره‌ی سهام‌دارانشان ریخته و تا حدودی موجی از ناامیدی نسبت به میزان فروش گلکسی اس۶ که امیدهای بسیاری به آن وجود داشت در میان آنها ایجاد شده است.

۲ پرچمدار تازه وارد سامسونگ از بسیاری از جهات پیشرفت‌های قابل قبولی را نسبت به نسل‌های قبل از خود نشان دادند و در بخش‌های مختلف می‌توان این موضوع را به وضوح مشاهده کرد اما ظاهرا در بازار فروش اوضاع آنطوری که انتظارش را داشتیم پیش نرفته است. اکنون چشم امید شرکت و دوستدارانش به گلکسی نوت۵ دوخته شده که در اواخر ماه سپتامبر پیش و رو (شهریور) همزمان با آیفون‌های جدید شرکت اپل معرفی خواهند شد و باید ببینیم که سامسونگ باز هم در برابر اپل زانو خواهد زد و یا اینکه شرایط به نحو دیگری رقم خواهد خورد.

احتمالا مدیران چشم‌بادامی خود را بابت اشتباهاتی که در گلکسی اس۶ مرتکب شدند سرزنش می‌کنند و خودشان هم بخوبی می‌دانند که این گوشی می‌توانست بهتر از این نیز باشد هرچند که بازار اشباع شده‌ی سال ۲۰۱۵ تا حدودی این قدرت مانور را از سامسونگ گرفت و مسلما تکرار رکوردهای دوران گلکسی اس۴ شاید مقداری دشوار باشد.

گلکسی اس۶ طراحی به مراتب بهتر از گلکسی‌های قبل از خود را داشته و توانسته صرف نظر از بخش‌هایی مانند برآمدگی دوربین نظر مثبت بسیاری از دوستداران خود را جلب کند اما این کافی نیست و ظاهرا مواردی مانند برداشتن اسلات افزایش حافظه، ضد آب نبودن، برجستگی دوربین و مشکل مدیریت حافظه در درصد موفقیت این محصول تاثیر بسزایی را داشته است.

زمانی که فروش گلکسی اس۶ پایین‌تر از حد انتظارات بود از سامسونگ شایعاتی پیرامون احتمال رونمایی از مدل بزرگتر از گلکسی اس۶ اج با نام اس۶ اج پلاس منتشر شد و ظاهرا این شرکت برای بازگشت به دوران اوج تمامی تلاش خود را بکار خواهد گرفت.

Capture

حدود یک ماه قبل در ترنجی یک نظرسنجی را تقدیم حضورتان کردیم که در آن به ذکر دلایل شکست نسبی گلکسی اس۶ در برآورده کردن سطح انتظارات سامسونگ پرداختیم و گزینه اشباع شدن بازار از پرچمدارها و مخصوصا گوشی‌های چینی بیشترین میزان رای را کسب کرد. به نظر شما واقعا دلیل فروش نسبتا پایین گلکسی اس۶ که به وضوح می‌توان آن را در میزان سودآوری شرکت در سه‌ماهه‌ی مرتبط با آن مشاهده کرد به همین عامل مربوط است؟

نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما و سایر دوستان در میان بگذارید.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Samsungs-quarterly-profits-decline-for-the-seventh-time-in-a-row_id71248″ target=”blank” background=”#377431″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
59 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
T/O-reza

فکر کنم که سامسونگ زیاد هم تقصیری نداره و چینیها دارند مثل نهنگ گشنه سهم شرکتهای بزرگی مثل سونی الجی اچ تی سی و حالا هم سامسونگ میخورند
هدف بعدی چینیها اپل است . شاید باور کردنش سخت باشه ولی هیچی بعید هم نیست .
————-
ولی بازهم از هر چی بگذریم سود ۶ میلیارد دولار تو این فشار و رقابت سخت از یک طرف چینیها و از طرف دیگه اپل واقعا جای تحسین داره که نشون میده که سامسونگ واقعا تا آخرین نفس میجنگه .و دستبردار نیست

Apple the Best

موافقم دوست عزیز ، این خیلی خوبه ، البته ناکامی سامسونگ نه ، اینکه کمپانی ها صرفا به فکر سود نباشن و محتاطانه به ارتقاء همه جانبه محصولاتشون اقدام کنن .

mohsen

ببخشید که پاسخ را زدم.
مگه همین تحلیلگر ها نگفتند سودش بالای ۶ میلیارد میشه و این نسبت به سه ماهه قبل ۲۰ درصد افزایش داشته؟!
پس چرا همش تو خیر گفتید شکست؟ شکست؟
این سود برای سامسونگ که سال پیش ۶۰ درصد کاهش سود داشت عالیه. … روند کاملا رو به رشده.
هنوز میان رده های ۲۰۱۵ معرفی نشدن هنوز نوت ۵ نیومده…این سودشه….

لحن خبر متاسفانه با اطلاعاتی که میده یکی نیست.
پست قبلیتون…یعنی پیش بینی سود قوی سامسونگ تایید شد و به حقیقت پیوست.
پس چرا یهووو شد شکست؟

احمد

قبلا هم گفتم تا زمانی که سامی دست به تقلید بزنه همینه با اینکه اس۶ عالی بود ولی خیلی از اپل تقلید شده بود که تو سایت ترنجی هم اشاره شد .دلیلش همینه و بس

monarch

البته اینو باید در نظر گرفت که مقایسه بازار انحصاری اپل با بازار رقابت کامل اندروید کمی نادرسته ( از کمی بیشتر تو علم اقتصاد شرایط بازار رقابت کامل رو به هیچ عنوان با بازار انحصار کامل مقایسه نمیکنن )
فروش اپل جدای از نرم افزار خیلی خوبش والبته سخت افزار نسبتا مناسبش بیشتر به دلیل انحصار در سیستم عامل صورت میگیره
شک نکنید اگر اپل سیستم عاملش رو برای دیگر شرکت ها آزاد میکرد روی فروشش بی نهایت تاثیر میگذاشت
البته کپی کاری هم متاسفانه تو این افت تاثیر داره

Mohsen Alamgir

سامسونگ خیلی از اپل تقلید کرد؟؟

توی کدوم قسمت منظورتونه؟؟

احمد

واقعا نمیدونی؟

سعید

دوستا این عرق گیر هست یه ضد خش که چسپوندن پشت اس ۶ برام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
http://uupload.ir/files/076u_lg_g4_vs_samsung_galaxy_s6_-_ultimate_comparison_33;_115500.jpg

رضا (z best)

سعید جان این فک کنم برچشب فیبر کربن هستش که بسیار مقاومه .فوق العادس
چند؟

سعید

آقا من نخریدم اما میخوام بخرم نمیدونم چیه رضا تو میدونی دیجی کالا از اینا داره یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Rabbit

این یک نوع برچسبه دوست عزیز از این مدل ما نو مغازه برای آیفون ۵ و ۵ اس داشتیم برچسب ضخیم و از طرفی ضد لک هم هست اینا چیزایه خوبیه طرحهای مختلف و رنگ بندی های متنوعی هم داره اینها رو ما تو مغازه برای ۵ و ۵ اس برای مشتری ۳۰ تومن میزدیم چون بر چسبش سه تیکه بود ولی واسه این چون یک تیکه اس فک کنم دورو بر ۲۵ تومن باشه
http://www.digikala.com/Product/DKP-80712/Samsung-Galaxy-S6-Nillkin-Amazing-CP-Plus-Glass-Screen-Protector/%D9%85%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B4-%D8%B4%D9%8A%D8%B4%D9%87-%D8%A7%D9%8A-%D9%86%D9%8A%D9%84%DA%A9%D9%8A%D9%86-%D9%85%D8%AF%D9%84-Amazing-CP-Plus-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D9%8A-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%8A%D9%84-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%D9%8A-S6
این مدل مال نمایشگره ولی من پیشنهادم به شما محافظ گلسه واسه پشتش تو دیجی کالا چیزی نیافتم

✰ BARDIYA ✰

سلام اقای رحمانی عزیز خسته نباشید نماز و روزه هاتون قبول
لطفا این لینک رو حتما پوشش بدید ممنون میشم
http://www.xperiablog.net/2015/07/06/sony-mobile-ceo-we-will-never-ever-sell-or-exit-our-smartphone-business/
این لینک کامل مصاحبه هست که توی سایت phonarena ناقص نوشته شده ممنون میشم پوشش بدید
با تشکر از شما این نظر رو هم تایید نکنید صرفا جهت لینک دادن بود :rose: :rose:

✰ BARDIYA ✰

ممنون اقای رحمانی عزیز چشمتون بی بلا فقط اگه این نظر رو تایید نمیکردید بهتر بود که دوستان سامسونگی ناراحت نشن زیر پستشون نظر بی ربط نوشتم اگه حذف کنید بهتره سپاس از شما :rose:

K.m

همون دلیلی که تو نظر سنجی بیشترین رای رو اورد دقیقترین دلیله.سالی که اس۴ اونقدر فروخت یا اس۳ برندهای چینی اینقدر قوی نشده بودن،هواوی و شیا،اول اوجگیریشون بود اونموقع.بازاری مثل چین دستت بیفته مثل اینه که یک ششم بازار دستته.بنده الان حضور ندارم اما حداقل یک صفحه کامل میشه اسم اورد برند چینی که تو کشور خودش داره فروش میلیونی میکنه.

K.m

حضور ذهن :whistle:

رضا (z best)

s6عالیه ولی بعضی دوستان متعصب زیادی دربارش اغراق می کنند این موبایل هم مشکلاتی داره
دوم این که ثبت پتنت الکی برای سامسونگ زیان باره باید عملی بشه

َarsenal

منتظر بیانیه ی رسمی سامسونگ از زبان Samsung 2015 هستم 🙂

فرشاد بندری

واقعا مشکل رم اس شیش تاثیر به سزایی میتونه رو فروشش داشته باشه. من گوشیه قبلیم سونی سی بود و به خاطر کمبود رم رفتم پرچمدار سامسونگ خریدم ولی حالا میبینم از شانس من اس شیش مشکل رم داره یعنی کارایی رمش با گوشی قبلیم یکیه. کافیه با مرورگر یه سایت رو باز کنید و بعد از ۵دقیقه بیاید مرورگر رو از مولتی تسک اجرا کنید میبینید که سایت رو از اول لود میکنه که واقعا خیلی خیلی رو اعصابه. تو بقیه نرم افزارا هم همینطوریه. دلمون خوشه ۲تومن پول گوشی دادیم ولی عملکرد مولتی تسکش در حد همون گوشی ۵۰۰ تومنیه. واقعا متاسفم برای سامسونگ، هیچوقت دیگه سمت این برند نمیرم. احتمالا گوشیمو بفروشم و یه ایفون بخرم. حداقل ایفون مولتی تسکش مثل ادم کار میکنه و ادم حین سویچ بین اپلیکیشنا اعصابش خورد نمیشه. به نظرم مهمترین قابلیت یه پرچمدار همین مولتی تسک و بارگذاری سریع برنامه ها از رم هست

K.m

خدمت برادر محترم، من هر روز دارم با مرورگر کروم کار میکنم،جدا متوجه منظور شما نمیشم.شما حتما با یکی دوتا دیگه گوشی مقایسه کن.اگر گارانتی داره نشون بدید.شاید شانس بد شما باشه.اگر امکان ملاقات بود حتما یه نشست اضطراری برگزارمیکردیم با هم.در مورد ios باهاتون کامل موافقم،چون همین ۵s که دارم ایمان دارم حداقل تا دوسال آینده هیچ گوشی اندرویدی بهش نمیرسه از نظر مولتی تسکینگ و پشتیبانی و غنای نرم افزار و روون بودن.مطلقا دلم نمیاد بفروشمش.

Moazez

فرشاد جان سلطان مولتی تسکینگ سونیه. هنوز رو دست سونی از لحاظ مولتی تسکینک نیومده. آیفونم مولتی تسکینگ درست و حسابی نداره بخاطر کمبود رم مگر اینکه رو ۶s بیاد رم۲ بندازه.

Mehdi69

در واقع ایفون اصلا مولتی تسکینگ نداره

parhamclay

ادم چه چیزهای میشنوه اخه سود کمتر نسبت به سال قبل چه ربطی به بیرون زدگی دوربین اس۶داره اس۶بهترین گوشی بازاره در حال حاضر و سود کمتر نسبت به سال قبل ربطی به خوب و بد بودن اس۶نداره.همین سود هم نسبت به سه ماه قبل رشد داشته یعنی اس ۶تونسته تاثیری زیاد رو رشد سود سامسونگ داشته باشه.۶میلیارد سود برا خیلی شرکت ها ارزوست.

Heisenberg

۶ میلیارد سود اره زیاده ولی این ۶ میلیارد فقط بخاطر فروش گوشی بدست نیومده!فروش کلی محصولاتش نظیر یخچال و اینا بوده!

Ari khan

فکر میکنم این فقط سود سامسونگ موبایله نه کل سامسونگ :scratch:

tech lover

سود بخش موبایل فقط این شده

ahmadM2

اقا خبر رو کامل بخون
این فقط و فقط سود بخش موبایلشه
سود کلی شرکت سامسونگ حرف از چند ده میلیارد دلار میزنه

Amir Sepehr Ghasedi

به نظرم راه های بازگشت سامسونگ به اوج اینا هستن:
۱٫ توسعه ی هرچه سریعتر تایزن
۲٫ کم کردن تنوع مدل ها(J,A,S,Note,tab کافیه)
۳٫ پشتیبانی بهتر از محصولات قبلی
۴٫ نوآوری های جالب مثل صفحه نمایش خمیده
۵٫ طراحی های بهتر و بومی
۶٫ از بین بردن این باور غلط که “گوشیای سامسونگ بعد ۱ سال هنگ می کنند” که این طور نیست.

Note Family

دوست گرامی مسائل رو مطرح کردید که باید جهت آگاه سازستون عرض کنم:

۱- سامسونگ پروژه توسعه نایزن رو در کشورهایی فقیر پیش گرفته اما این پلت‌فرم فعلا توان مقابله با سه سیستم عامل غالب رو نداری
در واقع پروژه نایین بسیار هوشمندانه بود
۲- اتفاقآ در رقابت بین گوشهایم اندرویدی استراتژی صحیح عرضه سریع مدلهای مختلف هست در واقع عامل موفقیت هوای و سامسونگ همین امر بوده و ناکامی سونی یا HTC تا حد زیادی فقدان تنوع و تامین سلیقه های مختلف بوده
۳- سامسونگ کاملآ به وعده خود مبنی بر ساپورت دوساله پایبند بوده و مشکلات رخ داده بخاطر تحریم های موجود هست
ولی در مجموع حرف شما صحیح هست و شخص سیاست سامسونگ در این زمینه کمی ناهماهنگ و بد هست
۴- دوست من سامسونگ اوج نوآوری رو در نسخه اج پرچمدار خود نشان داده براستی باید چکار کنه؟ سونی با عرضه یک آجر مستطیلی تو هر سال نوآوری کرده؟ یا اج ای سی و … میشه معیارتون رو از نوآوری بدونم؟
۵- این من قبول دارم و حرفتان رو صحیح و هوشمندانه میدون
۶- دوست من باور اینکه گوشهایم آندرویدیک بعد از مدتی دارایی هنگ و لگ و تاخیر میشن مختص چند دسته هست

آدمهایی آس و پاس و بی سوادی که بهترین اسمارت فون زندگیون شاید چیزی در حد گالری اس ۲ بوده
آدمهایی که بخاطر نا آگاهی و عدم تجربه با نصب استوره بیگانه اجازه ورد آهای مایکل رو دادن
افرادی که بخاطر رفتن چند میلیون اپل بی خاصیت رفتن تو پاپیون میخواند خریدشان رو توجیه کنند و همه جا جار میزنن گوشی آندروید هنگ میکنم

آندروید اکوسیستم کاربراتور حرفه ای هست و مثل اپل نیست که هر بچه ۶ ساله ای بتونه باهش کار کنه
اینروز ها سایتی اینچنینی دادن چهار نعل بر ضد آندروید میتازند شما توجه نکن از کلمات استفاده شده درک کن نویسنده و کمبودهایی درونیش رو

معرفی نویسنده مقاله رو بخون
خودش داره میکه مایکروسافتی دو آتیش هستم انتظار داری بیاد حقایق رو بگه؟

Blue Tech

هی سامسونگ حالا حالا ها کار داره تا برگرده سر جای قبلیش من بیشتر ریشه ی این مشکل رو در اس۵ میبینم و احساس میکنم این بود که باعث شد اعتماد خیلی ها از سامی سلب شه و برن سمت آیفون با اینکه آیفون ۶ هم از نظر بنده اشکالاتش نسبت به نسل های قبی زیاد بود ولی زیر سایه ی ضعف های اس۵ نادیده گرفته شد و کلهم یک جو زدگی عظیم پیش اوم یعنی انصافا آیفون ۶ گوشیی سد که اسمش رو بیشتر از هر گوشیه دیگه ای شنیدیم از مردم مردم کوچه و بازار کسایی که از یه ۱۱۰۰ نمیتونستن به طور کامل استفاده کنن هر روز وقتی کنار هم جمع میشن یه توصیفاتی از فوق العاده بودن آیفون ۶ میکنن به عینه دیدم که آیفون ۶ حتی تو زمینه هایی که از همون اولش هم برترین نبود مثله دوربین صفحه نمایش و حتی صدا و مقاومت چه طور برای گروه زیادی تبدیل به یک افسانه ی دست نیافتنی شده بود در زمینه ی موبایل…
حتی از این جو بگذریم که در میان مردم عامه پیدا شده بین دوست داران تکنولوجی هم همیشه یه علاقه و کشش نسبت اپل وجود داره که آدم میره تو فازش دیگه دوست نداره در بیاد
این جو کلهم دردسر سازه
طولم میکشه تا در بیاد وضعیت از این جو
سامسونگ هم کار سختی داره چون امسال نوبت سری اس آیفونه که قطعا ایراداتش بسیار کمه و پیشرفت قابل توجه ای نسبت به نسل قبل داره سری اس سری نوآوری های اپل بوده معمولا…
امیدوارم سامسونگ با ارتقا عملکرد خوبش و همچنین برتریهاش بتونه به جایگاه قبلیش برگرده

فقط یه چیزی ته دلم مونده الان میترسم بگم برادران دالتون بریزن اینجارو شلوغ کنن
میگم اگه تاچ ویز با این همه حذفیاتی که داشت تو اس۶ هنوز اینقدر سنگیه بهتر نبود سامی از اول ۱گیگ رم اضافه تر میزد ما بیخود اینقدر حرف نخوریم از لولک و پولک!؟

K.m

منهدم شدم از خنده :yahoo:

Blue Tech

چرا برادر!؟ :scratch:

K.m

قسمت آخره پیامت و درخواستت از سامسونگ رو باحال گفتی عززیززززز

Vahid2

تصاویر رندر جدیدی از نوت ۵ اومده. لطفاً پوشش بدید. هم فون آرنا و هم جی اس ام کار کردند. این تصاویر هم نکات مثبتی دارند و هم نکاتی منفی!!!

Ehsan.YZ

خدا لعنت کنه برندهای چینی رو
دارن به همه ضرر میزنن 😥

Heisenberg

همیشه گفتم و بازم میگم معمولا سامسونگ سری اسش یه جای کارش میلنگه و من فقط سری نوتش رو قبول دارم!

اپدیت ندادن یا با هزار منت اپدیت دادن(که همونم نمیده) هم میتونه دلیل افت فروشش باشه چون من به همین دلیل از سامسونگ کوچ کردم به اپل!
سامسونگ بفهم که فقط در زمینه جنس بدنه و طراحی نیست که باید بپاخیزی
در کل خیلی چیزا میتونه رو فروش تاثیر منفی بذاره،مثلا بی اصالتی(الهام بیش از حد از محصولات اپل یا مثلا حتی کپی کردن کیبورد ایفون،اصلا همین کپی از ایفون یه تبلیغ بدون خرج برای ایفونه)
مدیریت رم S6 هم که قربونش برم خیلی رو اعصابه و ادم رو پیر و چروک میکنه!
حالا الجی G4 رو هنوز کار نکردم باهاش و بی انصافیه ندونسته دربارش نظر بدم ولی امسال یه پرچمدار بدون عیب رو ندیدم تا به امروز!

the next big thing

والا این آمار خیلی خوبه
خود شما چند وقت پیش خبرشو گذاشتین که محققان سال پر سودی برای سامسونگ پیش بینی میکنن و اگه ۶٫۱ میلیارد دلار سودش باشه عالیه بعد چطور یهو شد شکست سامسونگ؟

Ari khan

منم تو همین موندم :wacko:
اخرش امسال سال خوبیه واسه سامسونگ یانه؟؟

the next big thing

تا اونجایی که من میدونم این سود خیلی خوبه و احتمال اینکه این سود از سود مایکروسافت و گول بیشتر باشه هم هست.درسته این آمار نسبت به پارسال افت ۴ درصدی داشته ولی نسبت به سه ماهه قبل رشد ۲۰ درصدی داشته که خیلی خوبه

the next big thing

بله آقای رحمانی ولی من فکر کنم همین مقدار سود پیش بینی شده بود.ولب در کل این آمار نسبت به فصل قبل ۲۰ درصد افزایش داشته و این یعنی رشد.البته همین مقدار سود هم خیلی خیلی عالیه و کم نیس

pulp_152

سود چگونه بدست میاد ؟ !

درآمد – هزینه = سود

نویسنده ی این مقاله چه داخلی چه خارجی مهم نیست مهم اینه که درکی از این فرمول نداره، و نمیدونه که کم شدن سود به معنای افت نیست . برخی اوقات مثلا یک شرکت هزینه هاش رو افزایش میده، مثلا ۱۰ تا شرکت قطعه سازی میزنه که این ساخت و ساز و خرید اجناس یا شرکت های کوچک تر جزئی از هزینه های متغیر و نه ثابت محسوب میشه در چنین موقعی سود هم کاهش پیدا میکنه ! حتی اگر سامسونگ ضرر هم میداشت ! باز هم دلیلی بر این نبود که افت داشته ! چرا که ممکنه بدلیل هزینه های متغییر بوجود آمده باشد مثل همین ساخت قطعه سازی و …

به هر حال تحلیل ضعیفی بود .

در ضمن لطف کنید نظراتمو از انتظار تایید بردارید.

SAMSUNG 2015

دقیقا با گفته ی شما دوست عزیز موافقم. :yes:

سامسونگ در حال تنظیم برنامه تولید کارخانجات این شرکت در ویتنام پس از گسترش ظرفیت تولید آن‌ها در سه ماه اول سال ۲۰۱۵ است. با توجه به کاهش تدریجی گلکسی اس ۶ در سه ماه دوم سال ۲۰۱۵ سامسونگ خرید ماشین‌های CNC‌ بیشتر را که جزو تجهیزات اصلی برای تولید قاب‌های فلزی برای گوشی‌های هوشمند است، متوقف کرده است.

سال گذشته قبل از تولید انبوه گلکسی اس ۶، سامسونگ هزینه زیادی برای خرید ماشین‌های CNC پرداخت کرد بطوری که تحلیل‌گران معتقدند هزاران دستگاه CNC‌ در کارخانه این شرکت در ویتنام نصب شد. ماشین‌هایی که قیمت هر کدام بین ۸۸ هزار تا ۱۷۷ هزار دلار تخمین زده می‌شود.

طبق شایعات سامسونگ برخی از تسهیلات تولید قطعات خود را در ویتنام و کره جنوبی به دیگر بخش‌های تولیدی خود خواهد فروخت. از این رو احتمالا تجارت ماژول دوربین Fiber Optics‌ به Samsung Electro-Mechanics‌ واگذار می‌شود.

تحلیل‌گران معتقدند که تغییرات سامسونگ در طرفیت تولید احتمالا در ادامه تلاش‌های این شرکت برای بررسی دقیق ساختار سازمان‌دهی شده شرکت‌های الکترونیکی فرعی وابسته به سامسونگ است.

منبع : http://www.sammobile.com/

این همون اتفاقی هست که میتونه در کاهش سود سامسونگ تاثیرگذار باشه.

android.not.m

کارشناسان سایت ترنجی و مقاله نویسان شما واقعا نمیدونین دلیل اینکه فروش s6 پایین بوده چیه؟!یا خودتون رو به ندونستن میزنید؟ !!چیرو میخواین ثابت کنید؟ !!اگه واقعا فکرتون اینقدر کوچیکه پس بشنوید از کسی که یه فرد عامه هست که خیلیهم مثل شما وارد بکار نیست تنها و تنها دلیل فروش تغریبا پایین سری s فقط و فقط ۱ چیز هست اونهم سری نوت سامسونگ.همیشه سری نوت باعث میشه سری s آنطور که باید نفروشه. چون سری نوت همیشه تکامل یافته سری s هست و خیلی ها منتظر هستن که نوت۵ بیاد .مثلا خودم اگه نوت۵ در کار نبود همین الان s6 میخریدم ولی منتظر نوت۵ که تکامل یافته s6 هست بخرم.این دلیل اصلیشه پسر خوب .دیگه این حرفهای بچه گانه رو نداره که اگه از طلا بزنه بازم…. نخیر نیازی به طلا نیست کافیه همین بدنه رو نوت باشه

android.not.m

من این صحبت شمارو قبول ندارم و قانع نشدم من این اولین پیامی بود که گذاشتم زیاد اهل پیام گذاشتن نیستم.بله درست هست هست که بعد نوت ۵ هم اس ۷ میاد ولی خوبیها ی تمام سری های نوت آنقدر زیاده که واقعا سری اس نمیتونه اختلالی براش ایجاد کنه مخصوصا صفحه نمایش نوت رو نمیتونه سری اس داشته ولی واقعا سری نوت آنقدر کارایی بالا ی داره و به نوعی تکامل یافته اس هست که به راحتی سری اس رو به چالش میکشه.چون همیشه تمام خوبیهای سری اس و خیلی امکانات بیشتر در نوت بعدی گرد هم میان .این نظر بنده هست امثال با همه سالها فرق میکنه و فروش واقعی سامسونگ در نوت۵ رقم میخوره .این نظر بنده هست حالا ۳ ماه دیگه شما هم هستی منم که نه کارشناسم نه حرفه ای هستم

Ari khan

دوست عزیز اگه اخبار وامار رو دنبال کرده باشی همیشه سری اس سامسونگ پرفروشتر از نوت بودن و بخش اصلی سود سامسونگ از فروش سری اس هستش :yes:

SAMSUNG 2015

به نظرم این آمار فوق العادست چرا که سود خالص سامسونگ به نسبت سه ماهه قبل ۲۰درصد رشد داشته!! B-)

اس۶ ها قطعا بهترین سوپراسمارت فون های حال حاضر بازار موبایل جهان هستن اما نکته ی مهم اینجاست که برای دیدن تاثیر اصلی اس۶ ها در درآمد مالی و سود خالص سامسونگ چندان منطقی نیست که اگر بخوایم به این زودی ها (حتی با وجود اینکه در سه ماهه ی دوم میشه تا حدودی تاثیر اس۶ ها رو در بازار و سود خالص سامسونگ دید) انتظار معجزه ای از اس۶ ها برای بهبود وضعیت سامسونگ داشته باشیم.

استراتژی سامسونگ در اس۶ کاملا تغییر کرده که مهم ترین این تغییرات هم در طراحی و کیفیت ساخت هست و سبک سازیهای به خصوص متناسب با انتقادهای مشتری در تاچ ویز (که از نوت۴ شروع شد و در اس۶ به اوج خودش رسید و به همین ترتیب در دیگر دستگاه ها ادامه پیدا میکنه) .
بازار در حال حاضر سامسونگ رو همون سامسونگ زمان اس۴ و اس۳ و اس۵ میشناسه چرا که در یک بازه ی سه چهار ماهه نمیشه بازخورد یک استراتژی جدید رو در بازار به خوبی متوجه شد و عملکردش رو مورد قضاوت تام قرار داد و باید بیشتر صبر کرد که این استراتژی جدید که با اس۶ ها شروع شد مدت زمان خیلی بیشتری در بازار قرار داده بشه که کاهش ۴درصدی سود خالص به نسبت بازه ی مشابه در سال پیش هم تا حد بسیاری ریشه در این مهم داره.
از این رو سود سه ماهه ی دوم سامسونگ که به نسبت سه ماهه ی قبل ۲۰درصد افزایش پیدا کرده میتونه نشان دهنده ی این باشه که بازار به خوبی شروع بسیار خوبی رو از استقبال از اس۶ ها کرده و با ادامه ی این روند و جا افتادن بیشتر اس۶ ها (محصولاتی که آغازکننده ی شروع تحول در استراتژی بخش موبایل سامسونگ هست) و دیگر دستگاه هایی که در ادامه با همین سیاست ساخته میشن (سیاستی مبنی بر ساخت محصولاتی که این بار به جای اولویت قرار دادن امکانات نرم افزاری فراوان و و متنوع که کم و بیش اکثریتشون هم میتونه جنبه ی تبلیغاتی و ناکارآمدی رو داشته باشن و جز ناکارآمد کردن رابط کاربری در بعضی از مواقع مزیت چندان دیگه ای رو برای کاربر به همراه ندارن ، و در بعد توجه بسیار به وجود سخت افزاری بسیار قدرتمند که شامل دوربین _ چیپست و موارد دیگه میشه ، در نهایت به عامل طراحی و کیفیت ساخت توجه بشه این بار در اولویت به طراحی و کیفیت ساخت و زیبایی دستگاه توجه بشه و در بعد ادامه ی روند وجود رابط کابری بسیار متنوع از کارکردهای نرم افزاری مختلف که این بار به جای سنگین شدن در جهت وجود نرم افزارهایی اکثرا ناکارآمد و کم کاربرد در جهت وجود کارکردهای نرم افزاری کارآمد سنگین میشه و در بعد همچنان توجه بسیار به سخت افزاری بسیار قدرتمند از هر لحاظ و مهندسی بسیار خوب اون ها) میشه تا حد بسیاری مطمئن بود که تا چارک پایانی سال و با ورود نسل هفتم سری اس به بازار ، بازار به خوبی خودش رو با استراتژی جدید سامسونگ (استراتژی که همونطور که در بالا گفتم به چه ترتیب هست نتیجه ی بازخورد بازار به محصولات سامسونگ در نسل های قبلتر هست) در ساخت محصولاتش وفق داده باشه که این دقیقا میتونه نقطه ای باشه که سامسونگ از اون به دوران اوج خودش برگرده. :yes:

البته برندهای چینی هم بسیار خوب دارن کار میکنن اما در کل برای سامسونگ که قدرت بازاریابی و خطوط تولید بی نظیر و مراکز تحقیق و توسعه ی بسیار زیاد و قدرتمندی در جهت خلق راهکارهای متنوع و خلاقانه برای تغییر نیاز بازار و در بعد نیاز بازار به اون تغییر داره (برای مثال سری نوت و به زودی هم با سری اج) و اپلی که اکوسیستم محبوب و انحصاری خودش رو داره و با برندینگ بسیار قدرتمندش به خوبی تونسته خودش رو بازار نشون بده ، چندان نمیتونن خطرساز باشن اما برای برندهای دیگه ی اندرویدی قطعا بسیار خطرساز خواهند بود. :yes:

به هر صورت منتظریم تا سامسونگ گزارش مالی خودش رو در اواخر ماه جاری میلادی منتشر کنه تا بتونیم بیشتر از کم و کیف عملکرد مالی سامسونگ در سه ماهه ای که گذشت مطلع بشیم. 🙂

android.not.m

بله اون زمان هنوز سری نوت آنقدر پخته نشده بود که پرچمدار شماره ۱ سامسونگ باشه و فروش اصلی و قطعی سامسونگ سری اس بود ولی الان خیلی اوضاع فرق کرده با ۲ سال قبل الان سری اس سامسونگ شده موش آزمایشگاهی سری نوت یعنی در اس شروع میشه و در نوت تکامل پیدا میکنه و سری نوت در حقیقت شده پرچمدار اصلی سامسونگ هرچند فبلت هست ولی الان اکثرا پرچمدار اصلی میدوننش چون نقششو بعنوان گوشی عالی بازی کرده و هم بعنوان فبلت (گوشیه بزرگ )

SAMSUNG 2015

دوست عزیزم ممنون از پاسخ شما.

من عرضم این بود که به این زودی ها نباید با یک سه ماهه همه چی رو زیر سوال برد و علمکرد سامسونگ در اس۶ ها رو منفی دونست چرا که اس۶ ها استراتژی جدید سامسونگ در محصولات موبایلش هست و تا بازار بخواد بهش عادت کنه و خودش رو باهاش وفق بده مقداری زمان میبره و همین زمانبر بودن هم باعث میشه که سود کم کم بیشتر بشه نه به یک باره یک معجزه اتفاق بیفته.

همچنین تاثیر سری نوت هم همیشه مطرح بوده به این ترتیب که خیلی ها از اونجاییک ه سری نو ترو تکامل یافته ی سری اس میدونن دست از خرید اس۶ میکشن و در کنار اون عده ی بسیاری هم هستن که به خاطر علاقه ی بسیار به فبلت دست از خرید اس۶ میکشن و این همون مهمی هست که شما در پاسخ به دوست عزیزمون در بالاتر سعی کردی تکذیبش کنی که خب کاملا غلط بود.

در کنار این باید اضافه کنم یکی از مواردی که ممکنه در کاهش سود سامسونگ تاثیر گذار باشه تغییراتی در تولیدات اون کمپانی و کاهش یا افزایش هزینه ها و موارد مربوطه هست که در بالاتر در پاسخ به دوستمون گفتم.

بحث اپل هم کاملا اشتباه هست که شما مدام اون رو با سامسونگ مقایسه میکنید از نظر سود. اپل در انحصار قرار داره و در یک اکوسیستم میفروشه که تنها رقیبش خودشه همین باعث میشه که همواره بتونه فروشش رو بالا نگه داره و در حد انتظاراتش عمل کنه در حالی که شرایط سامسونگ کاملا فرق میکنه. تصور کنید سامسونگ و اپل در یک اکوسستم به رقابت میپرداختن اون موقع سود اپل از نصف هم میتونست کمتر باشه حتی! اگر بحث قدرت در فروش و سودآوری باشه با شرایط فوق العاده دشواری که سامسونگ داره، این سامسونگ هست که برنده ی اصلیه نه اپل.

Ari khan

Samsung 2015 عزیز،هر وقت نظر میذاری احساس میکنم یکی از اتاق بغلی دفتر مدیرعامل سامسونگ موبایل اومده ترنجی اعلانیه صادر کرده…. آفرین به کارت ادامه بده فقط اعتدال رو در نظراتت فراموش نکن
:rose:

SAMSUNG 2015

مطمعئنا رعایت اعتدال در نظرات من همواره
در اولویت قرار داشته و داره. :good:

Mehdi_tr74

من نمیدونم چرا انقد کلمه شکست رو تکرار کردید :/
یه نفر بیاد این خبرو بخونه فکر میکنه سامسنونگ در حال ضرر دهی و ورشکست شدن هست
در مورد این خبر هم من دلیل اصلی و عمده رو شرکت های چینی میدونم
وقتی ژیائومی تو ۶ ماه ۳۵ میلیون گوشی میفروشه و برند های چینی دیگه هم تو همین حدود فروش دارن انتظار جز این هم نمیره
اتفاقا به نظرم سامسونگ تو این اشفته بازار خوب عمل کرده چون یه نگاه کنیم میبینیم که برنده های چینی جای اچ تی سی و سونی و … رو ( متاسفانه ) گرفتن در صورتی که سامسونگ تونسته هنوز پرفروش ترین برند اسمارت فون ها باقی بمونه. اونم تو این سیستم عاملی که سازنده هاش از انگشت شمار خارج شدن.
به نظر من فروش اس ۴ رو دیگه باید فراموش کرد. اون زمان تازه سونی سری زد رو شروع کرد چه برسه برند های چینی که اصلا خبری ازشون نبود.
در ضمن اصلا دوست ندارم برند های چینی جای برند های با ارزش رو بگیرن چون دیگه چیز جدیدی نخواهیم دید. فقط گوشی رو با سخت افزار بهتر میدن بیرون.

MEGA08

همش مگاه میردم ببینم moazez چرا نی.
الان دیدم تا جایی اسم سامسونگ یا سونی . اصن هر برندی بیاد . میاد از سونی تعریف میکنه و توهین میکنه به سامسونگ.
فقط تو قسمت ماشین نیومده نظر بده

alex

مدیریت رم می تونست بهتر باشه
اسلات کارت حافظه می تونست باشه
قدرت گرافیکیش می تونست بیشتر باشه
دوربین می تونست هم سطح با بدنه باشه.البته دوربینش بازم جای پیشرفت داشت تا اینکه الکی مگاپیکسل بیشتر شه مثل آیفون ۶ باید میشد
باتری می تونست بزرگتر باشه
اصلا می تونست طراحی تقریبا شبیه سری وان اچ تی سی رو داشت البته پشت دستگاه یا موتورولا یا الجی یا سونی
حسگر اثر انگشت می تونست بزرگتر و شبیه به مکعب باشه یا اصلا شبیه حسگر اثر انگشت اپل باشه تا اپل ازش شکایت کنه تا اینجور حال به هم زن و غیر ارگونومیک نباشه و به دل کاربر بیفته.ههه
ضد آب می تونست باشه
اسپیکر می تونست استریو باشه
نرم افزارش هنوز خیلی جای کار داره و می تونه نرم افزارش با سخت افزارش مچ باشه مثل آیفون ۶ و ال جی جی ۴
و…..
وقتی اینا کنار هم باشن اپل که هیچ کل شرکت های چینی هم به گردش نمی رسن.البته همه چیز سخت افزار بهتر و قوی تر نمیشه.پشتیبانی خوب هم باید کنارش باشه و یک نکته مهم یک دستگاه واحد باشه و تمام خدمات و امکانات چه برای ایران و چه برای آمریکا یکی باشه که فکر کنم این مورد آخر برای آخر و الزمانه.گیگلی

در مورد اپل:شرکت اپل هیچ وقت سهمش از بازار کم نمیشه حتی اگر شرکت های چینی تولید کننده اسمارت فون و کامپیوتر تعدادشون نه رقمی یا بیشتر بشه.هههههه. چون غیر آیفونش که سخت افزار و نرم افزارش با هم مچن کل شرکت با هم مچن و شرکتیه که داره با کمترین هزینه ممکن بیشترین سود رو به جیب میزنه

البته همه اینا بی تعصب نوشته شده و طرفدار شرکت خاصی نیستم این فقط یک نظره.بس.البته همه شرکت ها یا اسمارت فون ها یه نقطه ضعف دارن حتی اپل و مایکروسافت با اون کلوز سورس مسخرشون

chalton

👏👏👏👏👍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...