حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انویدیا خود را برای عرضه‌ی کارت گرافیک GTX 950Ti آماده می‌کند

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

انویدیا به همراه شرکای سخت افزاری خود این روز ها مشغول طراحی و ساخت کارت گرافیکی میان‌رده به نام GeForce GTX 950Ti است؛ انویدیا این کارت گرافیک را برای محدوده‌ی قیمتی کمتر از ۱۵۰ دلار در نظر گرفته است و به نوعی این کارت گرافیک را می‌توان رقیب مستقیم AMD R7 370 فرض کرد.

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

تراشه کارت گرافیک جدید انویدیا یعنی GeForce GTX 950Ti از تراشه GTX 960 الهام گرفته است و با کد GM206-250 در حال ساخت است، تراشه جدید با کد GM206-250 در لیتوگرافی ۲۸ نانومتری تولید می‌شود و معماری آن مکسول انویدیا است.

انویدیا برای تولید این تراشه نسخه‌ ضعیف‌تر شده‌ تراشه به‌کار رفته در GTX 960 یعنی GM206-300 را به‌کار گرفته‌است و با روش‌هایی مانند کم کردن تعداد هسته های CUDA، کاهش سرعت هسته و یا ترکیبی از این دو راهکار در حال تولید تراشه مورد نظر است.

در حال حاضر تراشه کارت گرافیک GTX 960 مجهز به ۱۰۲۴ هسته CUDA و یک رابط حافظه ۱۲۸ بیتی GDDR5 است که در مقایسه با کارت گرافیک R7 370، این مقادیر به ۱۲۸۰ هسته Stream و یک رابط حافظه ۲۵۶ بیتی افزایش پیدا می‌کند.

نظر شما چیست؟ آیا انویدیا می‌تواند رقیب شایسته‌ای را برای کارت گرافیک R7 370 تولید کند؟

بخش نظرات با شما!

منبع: [button url=”http://videocardz.com/56984/nvidia-preparing-geforce-gtx-950-ti” postid=”” style=”btn-primary” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]VideocardZ[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com