حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم ۸ درصدی ویندوز ۱۰ از بازار سیستم‌عامل پی‌سی

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

حدود سه ماه از عرضه‌ی ویندوز ۱۰ می‌گذرد و در این مدت، سهم آن از بازار سیستم‌عامل پی‌سی افزایش یافته است. ماه گذشته، مایکروسافت در کنفرانس خود اعلام کرد که ویندوز ۱۰ هم‌اکنون بر روی ۱۱۰ میلیون دستگاه درحال اجرا است. اخیرا خبر رسیده که ویندوز ۱۰ تاکنون بر روی ۱۲۰ میلیون دستگاه نصب شده است و سهم ۸ درصدی از بازار سیستم‌عامل پی‌سی را در اختیار دارد. در ادامه همراه ترنجی باشید.

gsmarena_002

ارتقاء به ویندوز ۱۰ برای کاربران ویندوز ۷ و ۸٫۱ رایگان است و مایکروسافت نیز به کاربران پیشنهاد می‌کند تا به جدیدترین سیستم‌عامل مهاجرت کنند. Netmarketshare گفته است که ویندوز ۱۰ هم‌اکنون، سهم ۷٫۹۴ درصدی از سیستم‌عامل پی‌سی را در اختیار دارد. دست‌یابی به این مقدار سهم در این بازه زمانی، خوب به نظر می‌رسد اما هنوز هم ویندوز ۷ با سهم ۵۵٫۷۱ درصدی، پرطرفدارترین سیستم‌عامل پی‌سی است. به دنبال آن، ویندوز XP با سهم ۱۱٫۶۸ درصدی و ویندوز ۸٫۱ با سهم ۱۰٫۶۸ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

gsmarena_003

سهم این سیستم‌عامل جدید، هنوز هم درحال بالا رفتن است اما سرعت بالا رفتن آن از زمان عرضه‌ی به‌روزرسانی اولیه پایین آمده است. جالب است بدانید که سهم ویندوز ۸٫۱ تغییری نکرده است و این بدان معناست که کاربران کمتری از ویندوز ۸٫۱ به ویندوز ۱۰ مهاجرت کرده‎اند. با این حال، ویندوز ۱۰ هنوز راه زیادی برای رسیدن به موفقیت‌های ویندوز ۷ در پیش دارد. گفته می‌شود به‌روزرسانی بزرگ بعدی این سیستم‌عامل با نام Windows Redstone در سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد.

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/windows_10_now_boasts_8_market_share_but_adoption_rates_are_slowing_down-blog-14786.php” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]GSMARENA[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی