حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری اگزینوس ۷۵۷۰ را برای دستگاه‌های پایین‌رده عرضه کرد

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

سامسونگ به‌تازگی، چیپست جدید اگزینوس ۷۵۷۰ را عرضه کرده که برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های پایین‌رده و همچنین دستگاه‌های اینترنت اشیاء ساخته شده است. این چیپست بر پایه‌ی فناوری ساخت ۱۴ نانومتری FinFET برای اندازه‌ی کوچک‌تر و بهره‌وری انرژی بهتر است. این غول فناوری کره‌ای، اولین شرکتی بود که SoC مخصوص گوشی‌هوشمند را بر پایه‌ی فناوری ۱۴ نانومتری FinFET (اگزینوس ۷۴۲۰) عرضه کرد. در ادامه همراه ترنجی باشید.

شرکت سامسونگ بعد از آن، SoC های ۱۴ نانومتری بیشتری را با اگزینوس ۷۵۷۰ برای دستگاه‌های میان‌رده و اگزینوس ۸۸۹۰ برای دستگاه‌های بالارده معرفی کرد. اکنون سامسونگ، پردازنده‌ی ۷۵۷۰ را که بر پایه‌ی فناوری ساخت ۱۴ نانومتری FinFET است، برای دستگاه‌های پایین‌رده، مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های اینترنت اشیاء معرفی کرده است.

اگزینوس ۷۵۷۰ از یک سی‌پی‌یو چهار هسته‌ای Cortex-A53 استفاده می‌کند که گفته می‌شود در مقایسه با نسل قبلی ۲۸ نانومتری، عملکرد آن ۳۰ درصد بهبود یافته و بهره‌وری نیروی آن، ۳۰ درصد افزایش یافته است. همچنین این SoC به‌طور کامل با مودم Wi-Fi ،Cat. 4 LTE، بلوتوث، FM Radio و GPS یکپارچه شده است.

Ben K. Hur، معاون رییس سیستم LSI بازاریابی در سامسونگ الکترونیک گفت: «‌با اگزینوس۷۵۷۰، مشتریان بیشتری قادر خواهند بود تا عملکرد مزایای فرایند ۱۴ نانومتری FinFET را در دستگاه‌های ارزان‌تر و مقرون به‌‌صرفه تجربه کنند. با موفقیت راه‌حل‌های اتصال مختلف یکپارچه‌سازی، سامسونگ مشغول تقویت رقابت‌پذیری خود در بازار این تراشه‌ها است.»

اگزینوس ۷۵۷۰ همچنین با یک پردازنده‌ی سیگنال بهبود یافته با پشتیبانی از دوربین ‌های‌ عقب ۱۳ مگاپیکسلی و جلوی ۸ مگاپیکسلی و ضبط ویدیوی ۱۰۸۰p پشتیبانی می‌کند. اطلاعاتی از پردازنده‌ی گرافیکی این SoC منتشر نشده اما به گفته‌ی سامسونگ، می‌تواند از وضوح‌های صفحه‌نمایش تا ۱۲۸۰×۸۰۰ پیکسل پشتیبانی کند.

این SoC با PMIC (تراشه‌ی مدیریت نیروی یکپارچه) و RF (فرکانس رادیویی) طراحی شده بهتر ادغام شده است تا حجم فیزیکی آن تا ۲۰ درصد در مقایسه با نسل قبلی آن کاهش یابد؛ به‌همین دلیل، گوشی‌های هوشمند باریک‌تری می‌توان طراحی کرد. انتظار می‌رود که گوشی‌های هوشمند جدیدی از سوی سامسونگ با چیپست اگزینوس ۷۵۷۰ معرفی شوند.

نظر شما درباره‌ی اگزینوس ۷۵۷۰ سامسونگ چیست؟

[su_button url=”http://www.sammobile.com/2016/08/30/samsung-launches-14nm-exynos-7570-processor-for-entry-level-devices/” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]SamMobile[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAMSUNG _ The Best Brand

بسیار هم خوب B-)

سامی جون حسابی به فکره باتریه ایول ایول :heart:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی