حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا برخی پلتفرم های فروش بلیت تعامل بیشتری در شبکه‌های اجتماعی دارند؟

نوشته

13 ساعت قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در سال‌های اخیر، با گسترش فعالیت‌های فرهنگی نظیر کنسرت و سینما، پلتفرم های فروش بلیت نقش مهمی در تجربه کاربران ایفا کرده‌اند. تحلیل محتوای منتشرشده در فضای مجازی (بسترهای ایکس، اینستاگرام و تلگرام) در سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که این پلتفرم‌ها، به طور گسترده در معرض توجه کاربران قرار گرفته‌اند. در این گزارش، لایف وب همچنین به بررسی حجم محتوای منتشرشده، میزان بازدید و محبوبیت برندها و همچنین تحلیل مضمون محتوای انتقادی و مشکلات کاربران پرداخته است.

تحلیل حضور پلتفرم‌های فروش بلیت در شبکه‌های اجتماعی

در این اسلاید، حجم محتوای منتشرشده درباره هر پلتفرم در سه شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و ایکس مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد پلتفرم تیوال بیشترین حجم محتوا را در این بسترها به خود اختصاص داده و پس از آن هنرتیکت، ایران‌ کنسرت و سینما تیکت قرار دارند. بیشترین تولید محتوا در شبکه تلگرام متعلق به برند هنرتیکت و در بسترهای ایکس و اینستاگرام مربوط به تیوال بوده است.

این داده‌ها نشان می‌دهند تیوال توانسته حضور رسانه‌ای پررنگ‌تری نسبت به سایر رقبا داشته باشد. تنوع محتوای تولید شده و جذابیت موضوعات فرهنگی منتشرشده در تیوال می‌تواند دلیل این برتری باشد. همچنین، ایران‌کنسرت و سینماتیکت نیز در بسترهای تلگرام و اینستاگرام عملکرد قابل‌ توجهی داشته‌اند که از ارتباط این دو برند با رویدادهای پرمخاطب نشأت می‌گیرد.

تحلیل بازخورد کاربران نسبت به محتوای پلتفرم‌های فروش بلیت

بازخورد کاربران نسبت به پلتفرم‌های فروش بلیت

در این نمودار دایره‌ای، میزان بازدید و لایک محتوای مربوط به پلتفرم‌ها نمایش داده شده است. داده‌ها نشان می‌دهند سینماتیکت با اختلاف قابل توجهی در میزان بازدید جلوتر از سایر رقباست، در حالی که تیوال در تعداد لایک‌ها و میزان تعامل کاربران محبوب‌ترین پلتفرم محسوب می‌شود.

این تفاوت میان بازدید و لایک نشان می‌دهد که هر پلتفرم نقاط قوت متفاوتی دارد؛ سینماتیکت به‌خاطر حضور در موضوعات پرمخاطب مانند فیلم‌های پرفروش و فروش بلیت‌های فیلم‌های جشنواره ‌فجر بیشتر دیده شده، در حالی که محتوای تیوال از لحاظ کیفیت و تعامل‌پذیری توانسته توجه کاربران را به خود جلب کند. این موضوع می‌تواند به استراتژی‌های متفاوت محتوا و هدف‌گذاری‌های گوناگون پلتفرم های فروش بلیت بازگردد.

بررسی انتقادات کاربران نسبت به پلتفرم‌های فروش بلیت آنلاین

انتقادات کاربران نسبت به پلتفرم‌های فروش بلیت

در این نمودار، لایف وب تمرکز ویژه‌ای بر مشکلات و انتقادات کاربران نسبت به پلتفرم‌ها دارد. بررسی نظرات منفی منتشرشده در شبکه ایکس نشان می‌دهد مهم‌ترین دغدغه کاربران مشکلات فنی سایت، ناتوانی در تهیه بلیت و ضعف عملکرد کلی پلتفرم‌هاست. بیش از ۷۰٪ از انتقادات به سه موضوع عملکرد فنی، رابط کاربری و روند خرید بلیت مربوط می‌شود.

این داده‌ها نشان می‌دهد که در کنار تلاش برای افزایش محتوای رسانه‌ای و جلب توجه مخاطبان، بهبود زیرساخت‌های فنی و تجربه کاربری نباید نادیده گرفته شود. کاربران انتظار دارند که فرآیند خرید بلیت سریع، شفاف و بدون خطا باشد، در غیر این‌صورت با واکنش منفی در فضای مجازی مواجه خواهد شد که می‌تواند به برند آسیب برساند.

بدیهی است شناخت هرچه بیشتر دغدغه‌های کاربران منجر به افزایش کارایی و خدمات بهتر به مشتری و باعث افزایش سرعت پیشرفت کسب و کار میگردد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات