حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شما به زودی قادر به مکالمه با ربات هوش مصنوعی گوگل خواهید بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل، هوش مصنوعی

در حالی که مایکروسافت توانسته اولین موج‌سوار بزرگ روی موج ربات هوش مصنوعی باشد اما بالای ۹۰ درصد بازار موتورهای جستجو در اختیار گوگل است. در نتیجه حتی اگر این نام شناخته شده دیرتر هم وارد بازارا شود، آنقدرها ضرر نخواهد کرد. به تازگی و در مصاحبه رسمی ساندار پیچای گفته شده که شما به زودی قادر به مکالمه با ربات هوش مصنوعی گوگل خواهید بود.

ربات هوش مصنوعی گوگل

پس از اینکه مایکروسافت مجموعه‌ای از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در موتور جستجوی Bing رونمایی کرد، گوگل تلاش می‌کند تا با از رقابت عقب نماند. این شرکت اخیراً نمونه ChatGPT خود را با نام نام Google Bard رونمایی کرده است. این یک عرضه بدون مشکل نبود اما به گفته ساندار پیچای (مدیرعامل گوگل) این وضعیت به سرعت در حال بهبود است.

گفته می‌شود که تیم موتور جستجو روی یک ویژگی مکالمه‌محور مانند ChatGPT کار می کند. پیچای در مصاحبه‌ای توضیح داد که کاربران به‌زودی می‌توانند با یک ربات مجهز به LLM (مدل زبان بزرگ) وارد گفتگو شوند.

رئیس گوگل این را یک فرصت بزرگ می داند تا یک تهدید. با توجه به اینکه این شرکت بیش از 93 درصد از کل بازار موتورهای جستجو را در اختیار دارد، ویژگی جدید احتمالاً تأثیرگذارتر از ترکیب ChatGPT + Bing خواهد بود، البته در صورتی که به درستی اجرا شود.

متاسفانه ساندار پیچای هیچ چارچوب زمانی برای ارائه این قابلیت جدید گوگل ارائه نکرد، اما ما گمان می‌کنیم چون شرکت تحت فشار است، زمان زیادی طول نخواهد کشید تا عرضه عمومی این ویژگی را ببینیم. به احتمال زیاد تا مدت قابل توجهی هم در فاز آزمایشی خواهد بود.

نظر شما چیست؟ منتظر این قابلیت در موتور جستجوی محبوب Google هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)