حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رابط کاربری EMUI 13 هوآوی همراه با سیستم عامل اندروید 12 عرضه خواهد شد؟!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، شایعات، هواوی

احتمالاً می‌دانید که هوآوی سیستم عامل جدید خود HarmonyOS 3 را در تاریخ 5 مرداد ماه 1401 معرفی خواهد کرد اما از رابط کاربری EMUI 13 چه خبر؟ در حال حاضر این شرکت رابط کاربری EMUI 12 برای دارندگان گوشی‌ های هوشمند واجد شرایط ارسال می‌کند و دستگاه‌ های زیادی قبلاً آخرین نسخه EMUI را دانلود و نصب کرده‌اند. با این حال، بحث در مورد EMUI 13 از جمله سیستم عامل پایه اندروید آن هنوز در حاشیه است. امروز در ترنجی از رابط EMUI 13 برای شما کاربران عزیز خبر های بیشتری داریم.

تاریخ معرفی HarmonyOS 3 هواوی در چین مشخص شد: 5 مرداد 1401

در حال حاضر، جزئیات بنچمارک و نرم افزار نشان داده است که EMUI 12 مبتنی بر اندروید 10 است که یک نسخه قدیمی اندروید است. با این حال، از آنجایی که آخرین نسخه اندروید ممکن است بر دسترسی دستگاه‌ هایی مانند Huawei P30 و سری Mate 20 به سرویس‌های Google Mobile (GMS) تأثیر بگذارد، این شرکت حتی اگر بتواند پروژه AOSP را داشته باشد، از ارائه نسخه جدید اندروید خودداری کرده است.

از آنجایی که هوآوی فعلاً تصمیم گرفته است که HarmonyOS را برای مدل های چینی گوشی های هوشمند خود منحصر به فرد نگه دارد، کاربران جهانی به سمت سیستم عامل اندروید و EMUI هدایت می‌شوند. این بدان معناست که نسخه بعدی رابط کاربری جهانی هوآوی، یعنی EMUI 13، همچنان اندروید را اجرا می‌کند و در صورت امکان می‌تواند اندروید 12 را ارائه دهد.

هواوی HarmonyOS 3

سیستم عامل HarmonyOS 3 نیز بر پایه اندروید 12 است

همانطور که در گزارش های قبلی مشخص شد‌، هواوی در حال آزمایش با پشتیبانی از Android 12 برای HarmonyOS 3.0 بوده است و نسخه بتا توسعه دهنده آن کاملاً این حرف را تایید می‌کند. بنابراین، این سازنده فناوری چینی از پروژه منبع باز اندرویدی پایدار اندروید 12 استفاده می‌کند. در نتیجه ویژگی های خود را از طریق این سیستم عامل در هارمونی او اس 3.0 قرار می‌دهد.

رابط کاربری EMUI 13 هوآوی همراه با سیستم عامل اندروید 12 عرضه خواهد شد؟!

چرا هوآوی در رابط کاربری EMUI 13 از اندروید 13 استفاده نمی‌کند؟

توسعه HarmonyOS 3.0 از سال گذشته آغاز شده است و هواوی این پیشرفت را در کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021 تایید کرد. پس از آن این شرکت آزمایش آن را بر روی تلفن های هوشمند خود آغاز کرد. بنابراین عرضه آن برای گوشی های هوشمند در 5 مرداد ماه انجام خواهد شد.

در همین حال، اندروید 13 هنوز منتشر نشده است و پروژه منبع باز پایدار آن هنوز در حال اجرا است. از این رو، هواوی تصمیم گرفت تا در این بین از اندروید 12 استفاده کند.

علاوه بر این، هواوی به طور رسمی توسط اندروید پشتیبانی نمی‌شود و باید پروژه متن باز اندروید را واکشی کند. این می‌تواند به این معنا باشد که آنها ریشه های جدید سیستم عامل اندروید را دیرتر از سایر شرکت ها دریافت می‌کنند. به همین دلیل است که اگر هواوی تصمیم بگیرد نسخه جدیدی از اندروید را برای EMUI 13 انتخاب کند، این نسخه اندروید 12 خواهد بود. اما بر اساس زمان توسعه این نرم افزار می‌تواند با اندروید 13 همزمان نیز باشد.

 

منبع می‌گوید در حال حاضر، هواوی چیزی در مورد EMUI 13 فاش نکرده است. اما شما کاربران عزیز ترنجی را در صورت انتشار اخبار جدید، حتماً مطلع خواهیم کرد. نظر شما درباره این تصمیم هوآوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری