حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پنچ ویژگی جدید گوگل کروم برای آیفون و آیپد توسط گوگل معرفی شد

گوگل کروم بی شک یکی از محبوب‌ترین نام‌هایی است که همه ما در طول روز حداقل یک یا چند بار آن را می‌شنویم. این مرورگر حتی در سیستم عامل‌های اپل نیز محبوب است. به تازگی نیز پنچ ویژگی جدید گوگل کروم برای آیفون و آیپد توسط گوگل معرفی شده است. با ترنجی همراه باشید.

پنچ ویژگی جدید گوگل کروم برای آیفون و آیپد؛ از قابلیت مرور پیشرفته تا Chrome Actions

اگر آیفون دارید و از مرورگر Safari چندان خوشتان نمی‌آید، به احتمال زیاد از مرورگر اینترنت گوگل یعنی Google Chrome استفاده می‌کنید. اگر این موضوع درباره شما نیز صدق می‌کند، از شنیدن اینکه آخرین آپدیت Google Chrome برای iOS چه ویژگی‌های مفید و کاربردی خاصی را به ارمغان آورده است، خوشحال خواهید شد.

این موارد جدید شامل امنیت بهبود یافته، صفحه اصلی بازطراحی شده، اقدامات کروم و موارد دیگری است که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم. گوگل اخیرا به‌روزرسانی‌های زیادی را برای مرورگر کروم عرضه کرده است. اکنون، تعداد از این به‌روزرسانی‌ها به نسخه iOS این برنامه اختصاص یافته و گوگل نیز چندین ویژگی جدید را برای آن معرفی کرده است. بیایید ببینیم این قابلیت‌ها چه چیزهایی هستند.

اول از همه، باید به ویژگی بهبود یافته مرور ایمن گوگل توجه کرد. این یکی از ویژگی‌های امنیتی محور است که به طور فعال در مورد وب سایت‌های خطرناکی که می‌خواهید از آن‌ها بازدید کنید به شما هشدار می‌دهد. مرور ایمن پیشرفته یا همان Enhanced Safe Browsing، ماه‌ها است که در اندروید و دسکتاپ در دسترس بوده و سرانجام حالا راه خود را به دستگاه‌های آیفون نیز پیدا کرده است.

پنچ ویژگی جدید گوگل کروم برای آیفون و آیپد

این ویژگی با ارسال داده‌های لحظه‌ای به Google Safe Browsing جهت بررسی بدافزار، موارد فیشینگ و سایر مخاطرات امنیتی که در گوشه‌های تاریک اینترنت کمین کرده‌اند، کار می‌کند. به این ترتیب، در صورت مواجهه با یک وب سایت خطرناک، هشداری دریافت خواهید کرد. در مورد امنیت، گوگل کروم برای iOS همچنین یک ویژگی مفید دیگر نیز دریافت می‌کند و آن هم هشدار درباره اعتبارنامه‌های به خطر افتاده است.

البته در این مورد، سرویس گذرواژه خود iOS به شما در مورد آن‌ها هشدار می‌دهد، اما دریافت دو اخطار با یک مضمون هرگز بد نیست. اگر رمز عبور شما به خطر افتاده باشد، می‌دانید که هکرها می‌توانند از آن برای دسترسی به برخی از حساب‌های شما استفاده کنند، بنابراین بهتر است مراقب آن باشید. برای فعال کردن قابلیت مرور ایمن پیشرفته، برنامه کروم خود را آپدیت کنید و سپس به Chrome > More > Settings > Enhanced Safe Browsing بروید (این کار را می‌توانید در آیفون یا آیپد نیز انجام دهید).

ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل کروم به زودی به این مرورگر خواهند آمد

در ادامه، یکی دیگر از ویژگی‌های مفیدی که به نسخه iOS برنامه Chrome می‌آید، قابلیت Chrome Actions نام دارد. این مورد نیز یک ویژگی در جهت افزایش کیفیت تعامل کاربران است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به فرو رفتن عمیق در تنظیمات برنامه برای یافتن آن، وظایف خاصی را به راحتی انجام دهید. برای استفاده از Chrome Actions، کافی است آنچه را که می‌خواهید انجام دهید در نوار آدرس Chrome تایپ کنید. برای مثال می‌توان به تایپ کردن «Clear Browsing Data» یا «Open Incognito Tab» و حتی «Set Chrome as Default Browser» اشاره کرد.

علاوه بر این، Chrome همچنین می‌تواند با کلماتی که در نوار آدرس تایپ می‌کنید، زمان نیاز به Chrome Action را پیش‌بینی کند، بنابراین برای بهره‌مندی از این ویژگی، نیازی به حفظ تمام دستورات ندارید. از سال ۲۰۲۰، نسخه دسکتاپ کروم، این قابلیت را دارد و کاربران اندروید آن را در آوریل ۲۰۲۲ دریافت کردند و اما در iOS، باید گفت که هرگز برای دریافت چنین قابلیت مفیدی دیر نیست.

پنچ ویژگی جدید گوگل کروم برای آیفون و آیپد

اما این همه ماجرا نیست. این آپدیت جدید به شما امکان می‌دهد که بتوانید Google Password Manager را به عنوان ارائه‌دهنده تکمیل رمز خودکار خود تنظیم کنید. این قابلیت به عنوان جایگزینی برای سرویس رمز عبور خود اپل و همچنین ابزارهای شخص ثالث مانند 1Password یا Dashlane است. صفحه اصلی برنامه نیز اکنون با این به‌روزرسانی اخیر، ظاهر جدیدی پیدا کرده است.

به گفته PhoneArena، حالا صفحه اصلی، مواردی بیش از برگه‌های اخیر شما را شامل می‌شود و دسترسی به فید Discover شما را نیر در دسترس قرار می‌دهد. برخلاف ویژگی‌های قبلی، این چیزی است که نسخه اندروید کروم هنوز دریافت نکرده است و گوگل اعلام کرده است که در آینده در دسترس خواهد بود. این آپدیت همچنین تغییرات جزئی خاصی را نیز به همراه دارد. مانند بهبودهایی در ویژگی ترنسلیت گوگل. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت‌ها را به زبان دلخواه خود ببینید.

این ویژگی از طریق سیستم یادگیری ماشینی روی دستگاه کار کرده و اکنون یک مدل شناسایی زبان آپدیت شده را دریافت می‌کند. تقریبا این بدان معناست که برنامه می‌تواند زبان یک صفحه وب را با دقت بیشتری تشخیص دهد و اینکه آیا باید برای شما ترجمه شود یا خیر نیز از قابلیت‌های آن است. سایر تغییرات جزئی شامل توانایی مدیریت مجوزهای دوربین و میکروفن برای سایت‌های خاص و امکان دانلود و افزودن فایل های iCalendar به تقویم شما است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان