حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی یا سامسونگ؟ بهترین انتخاب کدام است؟

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

تا چند سال پیش برندهای برتری موبایل در بازار جهانی، تنها سامسونگ و آیفون بودند. در آن زمان کاربران تکلیف خود را به خوبی می‌ دانستند. زیرا تفاوت زیاد گوشی های این دو برند از سیستم عامل گرفته تا دیگر موارد موجب انتخاب راحت‌ تر شده بود. اما در حال حاضر اینطور نیست. این روزها علاوه بر سامسونگ می‌توانیم برندهایی مثل شیائومی و هوآوی را ببینم که پرقدرت فعالیت می کنند. برند شیائومی تنها در چند سال کوتاه به خوبی در میان کاربران جا باز کرده است. در این زمان سوالی که پیش می آید این است که بالاخره کدام؟  شیائومی یا سامسونگ؟

احتمالا اگر شما هم قصد خرید گوشی اندروید داشته باشید، با این سوال مواجه شده اید. حقیقت این است در این بازار، انتخاب بین سامسونگ یا شیائومی کار راحتی نیست! به همین دلیل در این مطلب قصد داریم محصولات این دو برند را از لحاظ فنی و قطعات آن : تاچ ال سی دی سامسونگ، تاچ ال سی دی شیائومی دوربین سامسونگ و شیائومی و.. با یکدیگر مقایسه کنیم.

تاریخچه شروع موفقیت های برند سامسونگ و شیائومی در دنیا

احتمالا خودتان بهتر می دانید که در سال های گذشته استفاده از گوشی های هوشمند متداول نبود. برای مثال تا سال 2010 برند سامسونگ تنها 5 درصد از بازار را در دست داشت. در آن سال ها هیچ کس نمی دانست بعدها علم تا چه حد پیشرفت می کند و فروش گوشی های هوشمند تا چه حد متداول می شود! با این حال سامسونگ به راه خود ادامه داد.

با سقوط برند نوکیا وقت آن رسیده بود که سامسونگ به اهداف بالا و بلند خود دست پیدا کند. جالب است بدانید همین هم شد، فروش 5 درصدی برند سامسونگ در سال 2014 مرز 33 درصدی را هم رد کرد! باور این موضوع سخت است. اما سامسونگ توانست سهم بزرگی از بازار را به دست بگیرد.

در این میان شیائومی اولین محصولات خود را در سال 2013 ارائه کرد. شیائومی در مسیری قدم گذاشته بود که بسیار سخت و طاقت فرسا بود. رقابت آنقدر شدید بود که هیچ کس، جز خود کمپانی شیائومی به موفقیت این برند اطمینان نداشت! اما حالا در سال 2022 یکی از بزرگترین رقیب های برند سامسونگ شیائومی، است. بالاخره در سال 2020، اعتقاد و ایمان مسئولان این برند به توانایی ها و  قابلیت هایشان جواب داد!

استراتژی مهم دو برند

در سال های 2012 تا 2014 که زمان به اوج رسیدن برند سامسونگ است، استراتژی مهم این برند برای رقابت با برند اپل، ارائه محصولاتی با کیفیت بالا و مقرون به صرفه بود. نکته قابل توجه این است که شیائومی نیز برای رقابت با سامسونگ همین استراتژی را در پیش گرفت و جالب تر اینکه توانست به موفقیت عظیمی برسد.

رقابت بزرگ شیائومی و سامسونگ

از سال 2020 تا 2022 تغییرات زیادی در بازار جهانی تلفن هوشمند ایجاد شد. همزمان با شروع کرونا و تحریم های برند هواوی، دو برند سامسونگ و هواوی مشکلات زیادی را از سر گذراندند.

درست در زمانی که سامسونگ به دلیل عدم توانایی خود برای تامین قطعات گوشی های پرتقاضایش، بازار اروپا را تا بخش زیادی از دست داد. همچنین هواوی به  تحریم های آمریکا با مشکلات زیادی رو به رو شد، شیائومی به خوبی توانست از محدودیت ها فرصت بسازد! در این زمان شیائومی سهم بزرگی را از بازار را به دست گرفت. حالا درست زمانی بود که مردم دائما از خود می پرسیدند شیائومی یا سامسونگ؟

رقابت اصلی سامسونگ و شیائومی بر سر چیست؟

همانطور که پیش از این گفتیم کمپانی شیائومی برای پیروزی در رقابت جهانی موبایل از استراتژی کیفیت بالا و قیمت مناسب استفاده کرد. در واقع عمده تمرکز شیائومی برای تولید گوشی های میان رده است. اگر قرار باشد بین پرچمداران سامسونگ و شیائومی یک انتخاب داشته باشید، به طور قطع پیشنهاد اول ما به شما سامسونگ است. اما حقیقت این است رقابت اصلی این دو برند در جای دیگری است.

تا پیش از این سامسونگ برای محصولات میان رده خود وقت و هزینه زیادی صرف نمی کرد. اما با ورود برند قدری چون شیائومی که تمام تمرکز خود را در تولید محصولات میان رده گذاشته، چاره ای برای سامسونگ باقی نمی ماند! در این زمان سامسونگ گوشی هایی مانند Galaxy M51 و Galaxy A51 را به بازار وارد کرد و توانست سهم بازاری که در رقابت با شیائومی از دست داده بود را دوباره به دست بیاورد.

سامسونگ یا شیائومی کدام طراحی بهتری دارند؟

منظور از طراحی محصولات شیائومی و سامسونگ دو موضوع است.

  • • کیفیت ساخت
  • • زیبایی و جذابیت

شیائومی در این سال ها سعی کرده محصولاتی کاملا ساده و در عین حال جذاب را به بازار وارد کند. از طرفی تا جای ممکن کیفیت ساخت گوشی ها را بالا برده تا کاربران را راضی کند. سامسونگ نیز زمان زیادی برای طراحی زیبای محصولات خود صرف کرده است. با این حال کیفیت ساخت محصولات میان رده سامسونگ به خوبی شیائومی نیست.

حال انتخاب با شماست؛ زیبایی برایتان مهم است یا کیفیت ساخت؟ با پاسخ دادن به این سوالات می توانید راحت تر انتخاب کنید.

 

کیفیت و قیمت دوربین گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

برای پاسخ به این سوال نمی توان کلی گویی کرد. یعنی مقایسه کلی دو برند شیائومی و سامسونگ از نظر دوربین کار درستی نیست. زیرا این موضوع برای محصولات مختلف، متفاوت است. با این حال موضوعی که وجود دارد این است که شیائومی برای تولید دوربین گوشی هایش زمان زیادی صرف کرده است. کیفیت دوربین اصلیِ اغلب محصولات شیائومی بالا است. البته این موضوع فقط برای دوربین پشتی اصلی می کند. برند شیائومی تا به اینجا اهمیت زیادی برای دوربین سلفی قائل نبوده است.

به طور کلی پیشنهاد ما به شما این است که اگر بودجه محدودی دارید و انتخاب شما یک گوشی میان رده است، گوشی های شیائومی را خرید کنید. به همین دلیل قیمت دوربین گوشی شیائومی بسیار مناسب تر از گوشی سامسونگ است؛ همچنین کیفیت آن نیز بهتر است.

بالاخره کدام را انتخاب کنیم؟ شیائومی یا سامسونگ

حقیقت این است که این سوال پاسخ قطعی ندارد! برای پاسخ به این سوال باید به خودتان رجوع کنید. مهم ترین معیار شما برای خرید گوشی چیست؟ دوربین گوشی برایتان مهم تر است یا طراحی ظاهری آن؟ اهداف شما از خرید یک گوشی چیست؟ آیا آن را برای استفاده روزمره می خرید یا قرار است در حرفه و شغل خود نیز از آن استفاده کنید؟ بودجه شما برای خرید گوشی چقدر است؟ آیا توان خرید گوشی های پرچمدار را دارید یا تنها بودجه ای محدود در اختیار دارید؟

بعد از پاسخ به این سوالات می توانید از بین شیائومی یا سامسونگ بهترین انتخاب را داشته باشید. . اما به طور کلی کمپانی شیائومی در بخش ارائه محصولات میان رده بهتر از سامسونگ عمل کرده است. بهتر است قبل از خرید هر محصولی درباره ویژگی ها و قابلیت های آن تحقیق کنید تا با اطمینان و اطلاعات کافی محصول مورد نظر خود را خرید کنید. شما می توانید برای خرید قطعات موبایل محصولات و لوازم یدکی گوشی های مختلف به سایت مکس فون به آدرس اینترنتی Maxphone.ir مراجعه کنید. تنها با خرید یکی از محصولات این فروشگاه مانند خرید باتری اصلی سامسونگ مکس فون، به کیفیت محصولات این فروشگاه ایمان می آورید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

بنظرم اگه فقط و فقط
گیم میخاید برید سراغ شیائومی
اگع با بودجه کم میخاید شروع کنید بیشتر شیائومی گزینه خوب داره
در غیر این صورت برید سمت سامسونگ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات