حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرفروش ترین اسپیکر هوشمند دنیا هوم پاد مینی اپل است

اسپیکرهای هوشمند قطعا محصولاتی جذاب و کاربردی هستند. شاید مورد استفاده آن‌ها برای هرکسی مناسب نباشد، اما قطعا می‌توانند تاثیرات بسزایی در لایف استایل شخص شما داشه باشند. بر اساس اخبار دریافتی، گویا اینطور که پیداست، پرفروش ترین اسپیکر هوشمند دنیا هوم پاد مینی اپل است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بازهم برتری با اپل، این بار در پرفروش ترین اسپیکر هوشمند دنیا

در حالی که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در مراحل اولیه همه‌گیری ویروس کرونا مشکلات زیادی را متحمل شد، اما بخش‌های نوپاتر و کمتر اشباع‌ شده صنعت فناوری به طرز چشمگیری توانستند سطوح رشد خود را در طی چند سال اخیر حفظ کنند. به عنوان مثال، فروش بلندگوهای هوشمند تا سه ماه اول سال ۲۰۲۲، تنها یک کاهش سه ماهه نسبت به سال گذشته در تاریخ بازار خود ثبت کرد.

لازم به ذکر است که سه ماهه اول امسال برای این صنعت تحت سلطه آمازون عالی نبوده است، و به طور شگفت انگیزی، ۴.۵ درصد نسبت به سه ماهه اول ۲۰۲۱ کاهش داشته است. اما حالا باید پرسید که چه اتفاقی افتاد و چه شرکتی برنده رقابت شده است؟ وقتی متوجه می‌شوید که علی‌بابا، بایدو و شیائومی سه فروشنده از شش فروشنده برتر جهانی هستند، این انقباض به ظاهر تکان‌ دهنده آن‌ها چندان غافلگیر کننده نیست.

این شرکت‌ها تقریبا به طور کامل به تولید داخلی و فروش داخلی خود متکی هستند که هر دوی آن‌ها بین ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ (سه ماه اول سال)، به دلیل رشد بی‌سابقه کرونا که زندگی روزمره بسیاری از چینی‌ها را تعطیل کرد، مشکل‌ ساز شد.

پرفروش ترین اسپیکر هوشمند دنیا

کاهش دو رقمی این سه شرکت تا حد زیادی به صعود اپل به جایگاه فروشندگان برتر کمک کرد، اگرچه آمازون و گوگل همچنان به ترتیب در جایگاه‌های اول و دوم که تقریبا دست نیافتنی است، قرار دارند، اما به طور طبیعی، بسیار ناعادلانه خواهد بود که افزایش فروش هوم پاد مینی را به تعطیلی مجدد چین و سایر اختلال‌های بازار (ناشی از حمله روسیه به اوکراین) نسبت دهیم.

به ویژه با توجه به دستاورد قابل توجه دیگری که توسط بلندگوی کوچک و فعال Siri محور اول به دست آمده است. برای اولین بار، اپل حالا دارای پرفروش‌ترین مدل بلندگوی هوشمند در سراسر جهان است که نسل چهارم اکو دات آمازون و نست مینی گوگل را پشت سر می‌گذارد. این در حالی است که هر دوی این اسپیکرهای هوشمند ذکر شده، به طور قابل توجهی مقرون به‌صرفه‌تر از هوم پاد مینی اپل هستند.

در مجموع، ۴.۵ میلیون نسخه مینی هوم پاد در سه ماهه اول ۲۰۲۲ به فروش رسیده است که برای یک قطعه ۱۲.۷ درصدی از یک سهم ۳۵.۳ میلیون واحدی کافی است. زیرا موفقیتی باورنکردنی برای این سازنده است که تنها یک بلندگوی هوشمند، پس از قدیمی شدن  هوم پاد استاندارد دارد. با این وضعیت، اکنون عملا همه شرکت‌ها در مشکل هستند. آمازون و گوگل پس از رشد نسبتا کم تک رقمی در مقایسه با سه ماهه ابتدایی سال گذشته، با تعداد مدل‌های بیشتری که در اختیار دارند، به ترتیب با ۲۸.۲ و ۱۷.۲ درصد از سهام این بخش بازار را در دست دارند.

با نگاهی به آینده، انتظار می‌رود که سه بازیگر برتر چین در اواسط سال ۲۰۲۳ دوباره رشد کنند. در حالی که سه فروشنده برتر جهانی باید به نوعی بر چالش‌های بزرگ خود غلبه کنند. به طور خاص، بازار ایالات متحده شروع به نشان دادن نشانه‌های واضحی از اشباع فروش کرده است که وضعیت را برای آمازون، گوگل و اپل بسیار دشوار می‌کند.  گوگل نیز البته باید نگران فرصت‌های حتمی فروش هوم پاد به پایگاه مشتریان آیفون اپل باشد.

نمایشگر هوشمند آمازون

به عبارت دیگر، داستان موفقیت شگفت انگیز و تا حدودی غیرمنتظره HomePod mini اپل ممکن است کوتاه مدت باشد و رشد آن احتمالا در سال ۲۲۰۲۳ به میزان قابل توجهی کاهش یابد. باید دید که آیا اپل تلاش خواهد کرد تا از این موج محبوبیت جهانی استفاده کند یا خیر؟ یعنی به نوعی، تا آن زمان یک اسپیکر هوشمند جدید معرفی و عرضه کند. اگرچه بدون هیچ شایعه‌ای در این زمینه، اما بسیار دور از انتظار است که چنین دستگاهی نهایتا توسط اپل معرفی گردد.

به گفته PhoneArena، در همین حال، انتظار می‌رود تمرکز اصلی آمازون و گوگل در آینده بر روی افزایش فروش دستگاه‌ها به مصرف‌کنندگان یا تشویق آن‌ها برای خرید مدل‌های جدیدتر باشد. زیرا بعید است پایگاه کاربران موجود بیشتر از این گسترش یابد. به عنوان مثال، نمایشگر هوشمند مرموز نسل بعدی Nest Hub با عملکرد تبلت مانند مستقل، می‌تواند یک رقیب قدرتمند برای سایرین باشد، در حالی که آمازون ممکن است به دنبال افزایش تبلیغات محصول غول پیکر خود یعنی Echo Show 15 باشد.

درباره نمایشگرهای هوشمند، گویا نسل دوم نسخه ارزان قیمت Echo Show 5 در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بر آن زیرمجموعه تسلط داشت و به دنبال آن Nest Hub هفت اینچی گوگل و Echo Show 8 نسل دوم قرار گرفتند تا اساسا ثابت کنند که بازار آماده فروش این محصولات نیست، چه برسد به اینکه مدل‌های گران‌تر با صفحه‌نمایش لمسی بزرگ را عرضه کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان