حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خرید استارتاپ هوش مصنوعی Granulate توسط اینتل به مبلغ ۶۵۰ میلیون دلار

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اینتل، تجاری، عملکرد تجاری شرکت ها

اینتل یکی از بزرگ‌تری شرکت‌های جهان است که در زمینه تولید پردازنده‌های کامپیوتری به شدت فعال است. اخیرا خبر خرید استارتاپ هوش مصنوعی Granulate توسط اینتل به مبلغ ۶۵۰ میلیون دلار منتشر شده است. با ترنجی همراه باشید.

خرید استارتاپ هوش مصنوعی Granulate توسط اینتل به چه معناست؟

سال گذشته، وقتی در مورد سرمایه‌گذاری جدید اینتل برای خرید استارت‌آپ Granulate (که هوش مصنوعی را برای بارهای کاری محاسباتی با اولویت بالا اعمال می‌کند تا نحوه توزیع آن‌ها را در شبکه‌های ابری و داخلی مشتریان بهینه کند) خبرهای منتشر شد، متوجه شدیم که فضای مدیریت شبکه در حال عبور از برخی جاهای خاص است. تثبیت، با راه حل‌های نقطه‌ای که توسط بازیکنان این پلتفرم شناسایی می‌شوند. خوب امروز، این روند، خود استارتاپ را نیز تحت تاثیر قرار داده است. غول حوزه تولید تراشه یعنی اینتل اعلام کرده است که شرکت فناوری Granulate را خریداری می‌کند تا به گسترش عملیات خود در ابزارهایی که اینتل برای مدیریت بهتر ترافیک و کیت‌های مجهز اینتل که در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، ادامه دهد.

این خرید یک راز در بازار خانگی Granulate بود و تعدادی از نشریات گزارش دادند که در حال حاضر حدود یک هفته در دست بررسی است. منابع معتبر به ما می‌گویند که این خرید با قراردادی ۶۵۰ میلیون دلاری انجام شده است. اگرچه اینتل و گرانولیت در بیانیه مطبوعاتی امروز خود برای تایید این خبر، رقم واقعی را اعلام نکرده‌اند. انتظار می‌رود این قرارداد در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲بسته شود و همچنین انتظار می‌رود تمام ۱۲۰ کارمند Granulate به اینتل بپیوندند.

خرید استارتاپ هوش مصنوعی Granulate توسط اینتل

ساندرا ریورا، معاون اجرایی و مدیر کل مرکز داده و گروه هوش مصنوعی در اینتل، در بیانیه‌ای گفت که مشتریان امروزی حوزه ابری و مراکز داده، نرم‌افزاری مقیاس‌پذیر و با کارایی بالا را برای استفاده حداکثری از استقرار سخت‌افزار خود می‌خواهند. نرم‌افزار بهینه‌سازی خودکار پیشرفته Granulate را می‌توان برای بارهای کاری تولید بدون نیاز به مشتری برای ایجاد تغییرات در کد آن اعمال نمود و ارزش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بهینه‌شده را برای هر مشتری ابری و مرکز داده ایجاد کرد.

گرگ لاوندر، مدیر ارشد فناوری، معاون ارشد و مدیر کل نرم‌افزار و پیشرفته این شرکت هم افزود که ما در حال ساخت مجموعه ابزارهای بهینه‌ سازی نرم‌افزاری هستیم که قابلیت‌های انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیری را ارائه می‌دهند که به ما امکان می‌دهد تقاضای رو به رشد عصر محاسباتی فراگیر را برآورده کنیم. این گروه فناوری در اینتل، رویکرد نوآورانه Granulate برای این نرم‌افزار بهینه‌سازی را با کمک به مشتریان در درک دستاوردهای و عملکرد آن، کاهش هزینه‌های ابری و یادگیری مداوم حجم کار و همچنین قابلیت‌های موجود اینتل را تکمیل می‌کند.

احتمالا اینتل با پردازنده های نسل پانزدهم Arrow Lake به رقابت با M1 اپل بپردازد

بر اساس گزارش خبرگزاری PitchBook، شرکت Granulate با سرمایه گذاران قبلی از جمله Insight Partners، Red Dot Capital و Dawn حدود ۴۵.۶ میلیون دلار با ارزش متوسط ۱۱۰ میلیون دلار جمع آوری کرده است. آخرین بار فقط بیش از یک سال پیش، در یک جلسه اخبار آن منتشر شد، حدود ۳۰ میلیون دلار پول جمع آوری کرده بود. بنابراین بر اساس آن زمان، به نظر می‌رسد این معامله ممکن است از طرف شرکتی که با شرکت‌ها برای سرمایه گذاری صحبت می‌کند، انجام شده باشد.

این خرید بخشی از یک تلاش بزرگ‌تر  اینتل در چند سطح است

اول از همه، این نشان می‌دهد که چگونه اینتل به ساخت ابزارها و خدمات بیشتر برای کمک به مشتریان خود جهت مدیریت بهتر شبکه‌های مجهز به اینتل ادامه می‌دهد و تا حدی برای رقابت مستقیم‌تر با شرکت‌هایی مانند Nvidia که شرکت‌های کوچک‌تری را نیز برای ساخت و توسعه‌ی بالا جذب کرده، مفید است. قابلیت‌های محاسباتی و عملکرد مدیریتی آن‌ها نیز بسیار مهم است.

استارت آپ Granulate در چندین محیط ابری و داخلی کار می‌کند. جایی که ادعا می‌کند نرم‌افزارش می‌تواند زمان پاسخ‌دهی را تا ۴۰درصد و توان عملیاتی را تا پنج برابر بهبود بخشد و حتی هزینه‌ها را تا ۶۰ درصد در کار سازمانی و شرکتی کاهش دهد. همانطور که قبلا اشاره شد، شرکت‌های فناوری بزرگ‌تر مانند نتفلیکس، گوگل و آمازون معمولا مبالغ هنگفتی را برای ایجاد فناوری بهینه‌سازی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما سازمان‌های کوچک‌تر به چنین چیزی دسترسی نخواهند داشت.

خرید استارتاپ هوش مصنوعی Granulate توسط اینتل

اساف ازرا، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Granulate، سال گذشته گفت که ما از چیزهای مشابهی که در داخل نتفلیکس با آنچه ساخته‌ایم آگاه هستیم. اما برای ما، این گواهی چیزی است که شما باید چقدر بزرگ باشید تا به این موضوع رسیدگی کنید و همچنین استعدادهایی را باید استخدام کنید تا به مشکلات سطح پایین رسیدگی کنند.

شرکت Granulate از یک نظر به راحتی قابل استفاده است: این دو قبلا همکاری نزدیکی داشتند و راه‌حل‌هایی را طراحی کردند که مدیریت بهینه منابع را برای مشتریانی که از معماری محاسباتی مبتنی بر اینتل استفاده می‌کنند، طراحی کنند. دیگر شرکای Granulate شامل مایکروسافت، IBM، Google، DataDog و بسیاری از شرکت‌های دیگر است.

Granulate می‌گوید که به‌اصطلاح Intel-Agent آن، که به‌طور خاص روی سرورهایی با استفاده از پردازنده‌های اینتل کار می‌کند، از ترجمه باینری مجموعه دستورات AVX اینتل (چیزی که اینتل می‌گوید عملکرد آن بهبود یافته و مشکل کمتری ایجاد کرده است) را در خود جای داده است.

مدیرعامل اینتل: کمبود تراشه حداقل تا سال 2023 پایان نخواهد یافت

Granulate که روی یک بار کاری معین نصب شده است (فرآیندی ۱۵ دقیقه‌ای که ادعا می‌شود)، اشاره می‌کند که این عامل از هوش مصنوعی برای یادگیری نحوه رفتار یک حجم کاری استفاده می‌کند و سپس برنامه‌ ریزی منابع CPU در سطح هسته و بهینه‌ سازی اولویت‌ بندی را برای بهبود پاسخ‌دهی ارائه می‌کند.

همچنین همکاری متقابلی بین این دو شرکت از نظر کشف استعداد وجود داشته است. سال گذشته، ران ویتفیلد، مدیر فروش قدیمی اینتل، رهبری توسعه تجارت در Granulate را بر عهده گرفت تا پایگاه مشتریان خود را در سطح بین‌المللی و به بخش‌های بیشتری از بازار بسازد. هرچه Granulate بزرگ‌تر شود، احتمال بیشتری وجود دارد که به یک هدف خرید برای بزرگترین رقبای اینتل، از جمله Nvidia تبدیل شود. تصاحب این شرکت کمک می‌کند تا کسب و کار خود را به گونه ای گسترش دهد که دستیابی به آن به تنهایی چالش برانگیزتر باشد.

خرید استارتاپ هوش مصنوعی Granulate توسط اینتل

Ezra امروز در بیانیه‌ای گفت ما معتقدیم که همراه با اینتل می‌توانیم به مشتریان کمک کنیم تا هزینه‌های قابل توجهی را کاهش دهند و پنج برابر بیشتر از حجم کاری خود را کاهش دهند. به عنوان بخشی از اینتل، Granulate می‌تواند قابلیت‌های بهینه‌سازی مستقل را به مشتریان بیشتری در سطح جهان ارائه دهد و با کمک ۱۹۰۰۰ مهندس نرم‌افزاری اینتل، به سرعت عرضه‌های خود را گسترش دهد.

در دومین مورد، به نظر می‌رسد که این معامله بخشی از تلاش بزرگ‌تر اینتل برای ادامه گسترش حضور خود در اروپا و به ویژه خاورمیانه باشد. در اوایل این ماه، این شرکت سرمایه گذاری عظیم ۳۳ میلیارد یورویی در بخش تحقیق، توسعه و تولید را در اروپا اعلام کرد که اولین بخش از سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد یورویی آن طی چندین سال در تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، لهستان و اسپانیا می‌باشد.

تلاش‌های اینتل با Granulate بسیار مکمل هم بوده است و احتمالا پیشتاز این موضوع بوده است که اینتل در این سمت از جهان آن را انجام می‌دهد. بخش Mobileye این شرکت که در حال آماده شدن برای تبدیل شدن به یک نهاد مستقل از اینتل است و سهم بزرگی را در اختیار دارد، در مرکز تعهدی بود که اینتل در سال گذشته برای سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری در عملیات تحقیق و توسعه خود در خاورمیانه انجام داد. همچنین چندین فعالیت M&A دیگر برای گسترش حضور خود در آنجا انجام داده است.

اخیرا، در ماه فوریه اعلام شد که این شرکت قصد دارد Tower Semiconductor را به مبلغ ۵.۴ میلیارد دلار خریداری کند تا عملیات تولید سفارشی خود را گسترش دهد. سایر معاملات شامل معامله Cnvrg.io برای انتخاب قابلیت‌های یادگیری ماشین خودکار است. و آزمایشگاه هابانا که سازنده تراشه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است نیز جوز این موارد است. قابل ذکر است که این شرکت، چند خرید کلیدی را نیز از دست داده است.

خرید استارتاپ هوش مصنوعی Granulate توسط اینتل

شایعه شده است که اینتل به خرید به Mellanox علاقه مند بوده، اما انویدیا در نهایت تجارت تراشه‌های مبتنی بر داده‌های بزرگ را به دست آورده است. به گفته TechCrunch، اینتل سال‌هاست که به نوآوری اعتقاد دارد تا به آن کمک کند در بخش‌های مختلف بازارها جلوتر از رقبا بماند. Avihai Michaeli که به سرمایه گذاران و استارت آپ‌ها در معاملات مشاوره می‌دهد، گفت: اینتل ۱۲۰۰۰ کارمند و چهار مرکز تحقیق، توسعه و تولید در فلسطین اشغالی دارد.

دو مورد از مهم‌ترین خریدهای آن، Mobileye و Tower Semiconductor بوده از جمله شرکت‌های مهم این کشور است. ما درک می‌کنیم که استراتژی اینتل برای سال ۲۰۲۲، خرید شرکت‌های نرم افزاری بیشتری در این جا خواهد بود. نظر شما در مورد خرید استارتاپ هوش مصنوعی Granulate توسط اینتل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان