حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پروژه اسپارتاکوس پلی استیشن هفته آینده رونمایی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، پلی‌استیشن، سونی، کنسول بازی

اگر از گیمرهای کنسول ایکس باکس باشید قطعا می‌دانید که سرویس گیم پس (GamePass) مایکروسافت چیست و چگونه توانسته است طبع گیمرها را عوض کند. سونی پیش از این نیز گفته بود که در پاسخ به سرویس GamePass، سرویس مشابهی را معرفی خواهد کرد. بر اساس اخبار و گزارش‌های دریافتی، پروژه اسپارتاکوس پلی استیشن که قرار است رقیب GamePass باشد، هفته آینده توسط سونی رونمایی خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

هر آنچه که از پروژه اسپارتاکوس پلی استیشن می‌دانیم؛ سونی چه برنامه‌ای برای رقابت با GamePass دارد؟!

مدت زیادی است که شایعاتی در مورد سرویس سونی برای پلی استیشن که احتمالا به عنوان رقیب GamePass مایکروسافت معرفی خواهد شد، وجود دارد. سال گذشته، اولین شایعات در مورد نوع جدیدی از خدمات ارائه شده برای دارندگان پلی استیشن به نام PlayStation Spartacus منتشر شد. تاکنون اطلاعات زیادی در مورد این سرویس منتشر نشده است و شایعات زیادی پیرامون آن در جریان است.

به عنوان مثال، برخی می‌گویند که سرویس‌های فعلی و موجود PS Plus و PS Now را به عنوان یک سرویس واحد ترکیب می‌کند. در حالی که نگاهی خوش بینانه‌تر، نشان می‌دهد که این سرویس، سازگاری مجدد بازی‌های قدیمی با کنسول‌های جدید پلی استیشن را به ارمغان خواهد آورد. در واقع به نظر می‌رسد که این دستگاه در حال ادغام دو سرویس موجود است.

تعداد فروش پلی استیشن ۵ سونی از ۱۷ میلیون عدد عبور کرد

علاوه بر این، بسیاری از افشاگران گفته‌اند که احتمالا نوعی بازی‌های کلاسیک مرتبط با این سرویس وجود خواهد داشت. ظاهرا به زودی این سرویس را خواهیم شناخت. جیسون شرایر (Jason Schreier) که تحلیلگر و افشاگری قابل اعتماد در خبرگزاری بلومبرگ است، می‌گوید که این سرویس در هفته آینده معرفی خواهد شد و جزئیات بیشتری درباره آن خواهیم فهمید.

سرویس Spartacus  هفته آینده معرفی خواهد شد

طبق گفته بلومبرگ، استراتژی آینده این شرکت تبلیغ این پلتفرم با مجموعه‌ای از بازی‌های موفق چند سال اخیر است. این سرویس، برنامه‌ها و کاتالوگ‌های متنوع را در یک اکوسیستم واحد ترکیب می‌کند. ظاهرا جیسون شرایر این اطلاعات را از طریق منابع ناشناس مرتبط با این شرکت ژاپنی تایید کرده است. سرویس اسپارتاکوس پلی استیشن در واقع خدمات PlayStation Now و PlayStation Plus را ترکیب خواهد کرد.

برای کسانی که اطلاع ندارند، اولین سرویس به مشترکین اجازه می‌دهد تا بازی‌ها را در یک کاتالوگ و به صورت مجموعه‌ای انجام دهند. این سرویس، عناوین اخیرا منتشر شده را به بازی‌های کلاسیک PS4 و PS2 می‌آورد. این سرویس همچنین برخی از بازی‌های PS3 را نیز ارائه می‌دهد که از طریق روش‌های مربوطه در دسترس هستند.

پروژه اسپارتاکوس پلی استیشن

این شرکت همچنین هر ماه بازی‌های رایگان را برای مشترکین PS Plus و همچنین ۱۰۰ گیگابایت فضای ابری برای آپلود بازی‌های ذخیره شده را ارائه می‌دهد. سرویس اسپارتاکوس پلی استیشن این دو سرویس را در یک سرویس ترکیب خواهد کرد. از طرف دیگر، پلی استیشن پلاس سرویسی است که برای همه افرادی که مایل به بازی آنلاین با پلی استیشن هستند مورد نیاز است.

سرویس Spartacus طرح‌های مختلف را با قیمت‌های متنوع و مزایای متفاوت ارائه خواهد داد

علاوه بر ترکیب دو سرویس قبلی، این سرویس جدید با مجموعه‌ای از سطوح و طرح‌های مختلف ارائه می‌شود. این موارد امکان دسترسی به بازی‌های کلاسیک و مدرن را در کنار دموهای طولانی و امکان پخش آن برای گران‌ترین سطوح را نیز فراهم می‌کند. به گفته جف گراب (Jeff Grubb)، بازی‌های کلاسیک نقش مهمی در این سرویس دارند.

از همین جا است که شایعات در مورد سازگاری و یکپارچه‌سازی بازی‌های قدیمی با سیستم‌ عامل فعلی مطرح می‌شود. چند ماه پیش، مارک سرنی (Mark Cerny)، مهندس ارشد PS4 و PS5، پتنت‌هایی را برای دستاوردهای بخش تروفی پلتفرم‌های قدیمی ارائه کرده است. پس از این پتنت‌ها، بسیاری از کاربران به این باور رسیدند که PS5 پس از عرضه سرویس Spartacus با بازی‌های قدیمی‌تر سازگاری خواهد داشت. اما در حال حاضر، همه چیز صرفا شایعات و اخبار تایید نشده است.

کمبود پلی استیشن 5 سونی احتمالا تا سال 2022 نیز ادامه خواهد داشت

به گفته GizChina، هدف نهایی سونی از عرضه این سرویس، ارائه خدماتی در سطح GamePass ایکس باکس است. با این حال، سونی قصد ندارد عناوین پلی استیشن را در روز اول به این پلتفرم بیاورد. اگر سونی واقعا اسپارتاکوس را در هفته آینده معرفی کند، پس باید تمرکز و نگاه خود را به چهارشنبه آینده معطوف کنیم. زیرا احتمالا این تاریخی است که سونی بازی‌های رایگان ماه آوریل را برای مشترکین پلی استیشن پلاس معرفی می‌کند. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا سرویس اسپارتاکوس سونی می‌تواند با سرویس محبوب گیم پس رقابت کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان