حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آنر Magic 4 Ultimate با قیمت ۱۲۶۰ دلار رسما معرفی شد: رتبه اول DxOmark برای Honor

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | آنر، برترین‌های ترنجی

دو هفته پیش بود که آنر مجیک 4 و آنر مجیک 4 پرو رسما معرفی شدند. آن رونمایی برای بازار جهانی بود و حالا رونمایی بازار چین انجام می شود. در این رونمایی یک عضو جدید با نام آنر Magic 4 Ultimate رسما معرفی شد. به لطف این رونمایی رتبه اول DxOmark برای Honor ثبت شد!

آنر Magic 4 Ultimate

این مدل جدید با ارتقاء سخت افزار دوربین و بر مبنای Magic 4 Pro ساخته شده است. مدل Ultimate دارای یک سنسور عظیم 1/1.12 اینچی (ارتقا نسبت به مدل 1/1.56 اینچ) در دوربین اصلی است، اما رزولوشن 50 مگاپیکسل را حفظ می کند. این سبب پیکسل‌های بزرگ‌تر 1.4 میکرومتری (2.8 میکرومتر با ادغام پیکسل ها) می شود که در ترکیب با یک لنز بهبودیافته 8P و دیافراگم f/1.6 می تواند خروجی بهتری بدهد. این لنز همچنین در مرکز تا 37+% و در لبه‌ها تا 30+% واضح‌تر است.

آنر می‌گوید دوربین نسخه Ultimate آنقدر خوب است که می‌تواند با دوربین‌هایی با سنسورهای 1 اینچی و لنزهای f/1.8 رقابت کند. DXOMark گوشی را آزمایش کرده و 146 امتیاز به آن اختصاص داد. این گوشی با 2 امتیاز بالاتر از هواوی P50 Pro و در صدر جدول DXO قرار می گیرد.

امتیاز DxO آنر Magic 4 Ultimate

امتیاز DxO آنر Magic 4 Ultimate

دوربین فوق عریض همچنین با یک سنسور جدید بزرگتر و واضح تر 1/2 اینچی 64 مگاپیکسلی (نسبت به حسگر 1/2.5 اینچی 50 مگاپیکسل) تقویت می شود، لنز با زاویه دید 126 درجه کمی عریض تر است (نسبت به 122 درجه). این لنز 7P دارای دیافراگم f/2.2 است و همچنین دارای شیشه محافظ ویژه است. همچنین یک دوربین 50 مگاپیکسلی بهبود طیف یافته اینجاست که برای اولین بار در Honor Magic V ارایه شد.

بقیه سخت افزار دوربین عمدتاً بدون تغییر است، از جمله دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی (سنسور 1/2 اینچی) با لنز 90 میلی متری با OIS به همراه بزرگنمایی اپتیکال 3.5 برابر. سپس سنسور 8×8 dToF وجود دارد که دمای رنگ نور محیط و هرگونه سوسو زدن از نور مصنوعی را تشخیص می‌دهد. دوربین سلفی از همان سنسور 12 مگاپیکسلی و لنز واید 100 درجه استفاده می کند و در کنار آن یک سنسور عمق سه بعدی برای تشخیص چهره قرار دارد.

دوربین های تقویت شده توسط یک پردازشگر تصویر (ISP) سفارشی پردازش می شوند که به طور خاص برای این گوشی طراحی شده است. این ISP حداکثر عملکرد 28.8TOPS با بازده انرژی 13.4TOPS به ازا هر وات را ارائه می دهد. این پردازنده می تواند تصاویر دوربین را با 20 بیت در هر کانال پردازش می کند و حالت شب 4K را با پیش نمایش زنده ارائه می دهد.

این ISP از فرمت ویدئویی Magic-Log2 پشتیبانی می کند که 15٪ محدوده دینامیکی بالاتری را ارائه می دهد. همچنین از LUTS سه بعدی پشتیبانی می کند و برای ضبط ویدیوی 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه در فرمت Log 10 بیتی به اندازه کافی سریع است.

جدا از سخت افزار دوربین، Honor Magic4 Ultimate Edition از همان مشخصات Magic4 Pro پیروی می کند. این دستگاه از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می برد که به 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. اندروید 12 با Magic UI 6.0 نیز ارایه می شود.

صفحه نمایش بزرگ 6.81 اینچی LTPO OLED از مدل Pro اینجاست. رزولوشن نمایشگر 1312 در 2848 پیکسل بوده و دارای فرکانس PWM کم با فرکانس 1920 هرتز است. به لطف LTPO، رفرش ریت می تواند از 120 هرتز تا فقط 1 هرتز متغیر باشد. این نمایشگر نیز توسط DXOMark آزمایش شد و با کسب امتیاز 95، آن را در جایگاه سوم پس از آیفون 13 پرو مکس و پرو (به ترتیب با امتیاز 99 و 98) قرار داد.

ظرفیت باتری 4600 میلی آمپر ساعت است (همانند مدل Pro) و از شارژ سریع سیمی 100 واتی پشتیبانی می کند. شارژ بی سیم 50 وات است.

آنر Magic4 Ultimate Edition با قیمت 1260 دلار و در رنگ های سیاه و سفید در دسترس خواهد بود. نظر شما درباره پرچمدار جدید آنر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، بازم یه غول دیگه از آنر، واقعا محشر شده ابن گوشی البته لیشتر از لحاظ دوربین، ولی قیمت نسبتأ بالا هستش، ایکاش از 1000نهایت1100 قیمت میزاشت، این سری آنرمجیک 4نمیخواد وارد بازار مابشه، حتما فروش خوبی پیدا میکنه

mohammad korg

واقعا dxoهم دیگه زیادی چرت میگه اخه سونی pro i تو همه تستا ایفون 13پرو مکس رو باخاک یکسان کرده بود پس سونی کو اصلا سامسونگ 22الترا خوبه ک همه دیدن چقد از ایفون 13 بهتر بود تو زوم ک کلا ایفون له کرده بود دیگه سونی ک بیشتر لنز و سنسور برا گوشیا میزنه از چهارتا گوشی چینی ک بهتر

Nosrat

سلام و عرض ادب و احترام
ما که نمیتونیم سر خودمون رو کلاه بذاریم همه میدونند آنر هنوزم مال هواوی هستش و فقط بخاطر دور زدن تحریمها این کار رو کردند، هنوزم که هنوزه توی بیشتر کشورهای دنیا از محصولات هواوی استفاده میکنند مثل، دکل، مودم و الانم که تلویزیون ها و سیستم های صوتی و تصویریش تو ایران داره جای سامسونگ و ال جی رو میگیره

mohammad korg

قرار نیست چون تو ایران داره جای سامسونگ یا ال جیو میگیره بهتر از اینا باشه اینجا ایرانه و مردم عقلشون ب چشمشونه اگه اینطوریه تلویزیون شارپ یا جی وی سی تو ایران کم فروش میره ولی برو ببین چی هستن پس این مارک های چینی مثه هایسنس یا….ک روزی 100 فروش میره بهتره از شارپ جی وی سی یا سونی یا پاناسونیک ویا… هستن.الان تو هر فروشگاه بری اسپیکرای اشغال چینی ک 1/8 اسپیکرای سونی یا جی بی ال یا هارمن البته جی بی ال مال همون کمپانی امریکایی هارمنه هستش و فروششونم بیشتراز ایناس پس بهتره الان تو خوده همین گوشیای پرچمدار دقت کنی نوشته یا هارمن یا جی بی ال جز گوشیه سونی ک البته باندای سونی ب خودی خود تو بیس واقعا عالی هستن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)