حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ردمی Note 11 Pro 4G و ردمی Note 11 Pro 5G شیائومی را پیش از رونمایی ببینید!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، ردمی

با شروع سال جدید میلادی، ردمی به سراغ برنامه ریزی برای رونمایی از محصولات خود در بازار جهانی رفته است. به همین ترتیب، زیر مجموعه محبوب ردمی در نظر دارد تا دو گوشی ردمی Note 11 Pro 4G و Note 11 Pro 5G را به زودی معرفی کند. اما چه چیزهایی از این دو می‌دانیم؟

جزئیات فاش شده از ردمی Note 11 Pro 4G و ردمی Note 11 Pro 5G

دو گوشی برتر سری ردمی نوت ١١ چند ماه قبل در چین معرفی شدند.

 

ردمی نوت ١١ پرو و ردمی نوت ١١ پرو پلاس معرفی شدند: خط و نشان کشیدن ردمی

 

بر اساس گزارش Xiaomiui، دو گوشی Redmi Note 11 Pro 4G و Redmi Note 11 Pro 5G به زودی به عنوان جدیدترین گوشی‌های میان رده ردمی در بازار جهانی معرفی خواهند شد. این گوشی‌ها، در واقع برای اولین بار در بازار چین معرفی شده بودند؛ اما به نظر می‌رسد که ما شاهد چند تفاوت اساسی در میان این گوشی‌ها و نسخه چینی آن‌ها باشیم. ردمی در تاریخ ٢۶ ژانویه ٢٠٢٢ (۶ بهمن ١۴٠٠) سری Redmi Note 11 را مخصوص بازار جهانی معرفی خواهد کرد.

تاکنون، دو گوشی Redmi Note 11 Pro 4G و نسخه 5G آن، به طور واضح در شایعات حضور یافته‌اند و اکنون، ما می‌توانیم نگاهی به طراحی اجمالی این دو داشته باشیم. همچنین برخی از تفاوت‌های کلیدی میان این دو دستگاه و نسخه‌های چینی آن‌ها نیز فاش شده است. اما ما دقیقاً با چه چیزی روبه‌رو هستیم؟

در وهله اول، با نگاهی کلی به رندر هر دو نسخه 4G و 5G، می‌توان متوجه رنگ بندی متفاوت آن‌ها شد. با این حال، در نهایت هر دو محصول دارای سه رنگ بندی مختلف هستند. با دقیق شدن در این رندرها، می‌توان ماژول دوربین اصلی سه گانه مستطیلی را در هر دو گوشی مشاهده کرد. حسگر تصویر اصلی این سیستم دوربین، از وضوح ١٠٨ مگاپیکسلی بهره مند است.

قاب پشتی این گوشی‌ها، از جنس شیشه است و طراحی این قاب، مانند نسخه‌های چینی تخت است. بر روی فریم پلاستیکی، فرستنده مادون قرمز، اسپیکر استریو، جک ٣.۵ میلی متری هدفون، میکروفون‌ها و درگاه Type-C نیز قرار گرفته‌اند.

در نهایت، قاب جلویی میزبان نمایشگر بزرگ گوشی‌های جدید ردمی است. در بالای این نمایشگر، حفره نمایشگر مرکزی هم دوربین سلفی را در خود جای داده است. اما فارغ از طراحی، باید به جزئیات دیگری نیز بپردازیم. این جزئیات، مربوط به بطن دو گوشی جدید ردمی برای بازار جهانی می‌شوند. ابتدا از نسخه 5G این گوشی شروع می‌کنیم.

ردمی نوت ١١ پرو ۵ جی، دارای نمایشگر ۶.۶٧ اینچی از نوع AMOLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی خواهد بود که آن را در نسخه‌های چینی هم دیده بودیم. باتری این گوشی اما دارای ظرفیت ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی است که نسبت به نسخه چین، کاهش یافته است. اما شارژر همچنان همان توان ۶٧ واتی را دارد.

در حالی که نسخه چینی به تراشه مدیاتک Dimensity 920 تجهیز شده بود، این بار ردمی Note 11 Pro 5G با تراشه‌ای 5G از کوالکام روانه بازار جهانی می‌شود. بنابراین، شایعات قبلی مبنی بر رونمایی یک نسخه با تراشه Snapdragon از این گوشی، درست بوده‌اند.

اما در مورد ردمی Note 11 Pro 4G، باید بگوییم که این گوشی همچنان از تراشه مدیاتک بهره گیری خواهد کرد؛ اما در واقع قلب تپنده آن، یک تراشه 4G از مدیاتک با نام Helio G96 است! گفتنی است که هر دو دستگاه، به صورت پیش فرض با رابط کاربری MIUI 13 معرفی خواهند شد. اما خبر بد، این است که این دستگاه همچنان سیستم عامل اندروید ١١ را اجرا خواهد کرد!

نظر شما در مورد ردمی Note 11 Pro 4G و ردمی Note 11 Pro 5G چیست؟ کدام دستگاه برای شما می‌تواند جذاب‌تر باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir. talk

احتمالا پردازنده snapdragon 778 میان رده امسال کوالکام توی نوت ۱۱ پرو ۵جی بکار بره.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️