خرید رپورتاژ یکی از بخشهای مهم در سئو بوده و با 2 هدف انجام میشود. پیش از آنکه اهداف آن را بدانیم، بهتر است معنای خود آن را متوجه شویم.
رپورتاژ آگهی چیست؟ با خرید رپورتاژ آگهی، شما به یک وبسایت معتبر و پربازدید پول پرداخت میکنید تا محتوای مورد نظر شما را به عنوان یک پست بلاگ منتشر کند. اما تفاوتی که این محتوا با سایر محتواهای وبسایت دارد، در 2 چیز است.
اول اینکه در این محتوا، به تعداد مشخصی اجازه لینکدهی وجود دارد. یعنی مشتری وقتی از یک وبسایت رپورتاژ میخرد، اجازه دارد که در محتوای ارسالی، به تعداد مشخصی به وبسایت خود لینک دهد. معمولا کلمات کلیدی حساسی که مشتری رپورتاژ درحال رقابت بر سر آن است، به وبسایت هدف لینک داده میشود. مثلا اگر یک آموزشگاه موسیقی درحال رقابت بر سر گرفتن رتبه گوگل در کلمه کلیدی “آموزش سنتور” باشد، در محتوای رپورتاژ خود کلمه آموزش سنتور را قید کرده و آنرا به وبسایت خود لینک میدهد.
همانطور که گفته شد، خرید رپورتاژ آگهی با 2 هدف انجام میشود.
راستی برای خرید رپورتاژ هم میتونی از این لینک اقدام کنی :
https://www.tesmino.com/reportage/
منظور از مورد اول که کاملا مشخص است. شما مثلا از وبسایت تسنیم نیوز رپورتاژ خریداری میکنید. تسنیم محتوای موردنظر شما را در وبسایت خود منتشر میکند و خوانندگان مطلب با استفاده از لینکدهیهای داخل محتوا، به وبسایت شما هدایت میشود.
اما هدف دوم که هدف اصلی از خرید رپورتاژ هست، گرفتن بک لینک قوی است. در الگوریتمهای ایندکس گوگل، لینکهایی که به وبسایت شما داده میشود به نوعی نظر و رای در مورد آن است. گاهی این نظر و رای به ضرر وبسایت شما تمام میشود (اسپم کردن، مزارع لینک، وبسایتهای نامرتبط و…) . اما برای آنکه یک نظر معتبر و مثبت درباره وبسایت خود جلب کنید، نیاز به صرف هزینه دارید. وبسایتهایی که پیج اتوریتی و دامین اتوریتی بالایی دارند، از اعتبار بیشتری نزد گوگل برخوردارند.
مثلا اگر شرکت اپل که از نظر دامین اتوریتی نمره 100 از 100 را دریافت کرده است، در هوم پیج خود که دارای پیج اتوریتی 100 است وبسایت تسمینو را لینک کند، تسمینو ظرف مدت چند ثانیه به لینک اول گوگل تبدیل خواهد شد. اما همچین امری شاید از سیمرغ و اژدها نیز افسانهایتر باشد. بنابراین خرید رپورتاژ از وبسایتها تاپ هر کشور، گزینه جایگزین است.
نکاتی باید در خرید رپورتاژ باید مدنظر قرار بگیرد، به 2 دسته تقسیم شده است.
درباره مورد اول باید به چند سوال پاسخ دهید.
وقتی شما یک وبسایت فروشگاه ابزار و یراق دارید، قطعا نباید محتوایی که برای رپورتاژ تولید میکنید درمورد لپ تاپ و موبایل باشد. اگر کلمه سامسونگ را به صفحه فروش انبردست لینک دهید، فقط پول خود را دور ریخته اید.
مشتری خود را بشناسید و بدانید که برای جلب توجه او، باید چه کاری انجام دهید.
این مورد، بسیار مهم و غیرقابل چشمپوشی بوده و متوجه هر دو هدف از خرید ریپورتاژ است. از نظر گوگل یک بک لینک قوی، بک لینکی است که نه تنها از یک وبسایت معتبر با دامین اتوریتی و پیح اتوریتی بالا به وبسایت داده شده باشد، بلکه باید موضوع وبسایتی که از آن رپورتاژ خود را میخرید، با وبسایت شما یکی باشد. مثلا اگر یک وبسایت نقد فیلم و سریال دارید، باید از وبسایتی لینک بخرید که در همین زمینه فعالیت میکند.
همین موضوع درباره پیدا کردن مخاطب هم صدق میکند. همانطور که گفتیم، رپورتاژ محتوایی است که در وبسایت معتبری به عنوان یک پست بلاگ منتشر میشود و خوانندگان از طریق کلیک روی لینکهای مشخص، به وبسایت شما هدایت میشوند. اما قبل از آنکه سعی کنید مطلب جذابتری نسبت به رقبای خود بنویسید، اول باید محل انتشار رپورتاژ خود را مشخص کنید.
همانطور که شما نمیتوانید شخصی را در خیابان انقلاب تهران پیدا کنید که در این خیابان به دنبال خرید دارو باشد، در یک وبسایت نقد و بررسی محصولات غذایی نیز کاربری را پیدا نخواهید کرد که بخواهد تفاوت انواع پیچگوشتی را بداند. بنابراین اولین مسئله این است که وبسایت مرتبط با کار خود را پیدا کنید.
حالا که به عنوان یک فروشنده مکملهای بدنسازی، بهترین وبسایتهای ورزشی مرتبط با کار خود را پیدا کردهاید، برای انتخاب نهایی خود باید چند مورد را در نظر بگیرید.
گاهی شما میتوانید به صورت مستقیم از وبسایت موردنظر رپورتاژ بخرید و گاهی نیز میتوانید از واسطهها استفاده کنید. واسطهها افرادی هستند که با وبسایتهای مختلف قرارداد دارند و به نوعی نمایندگی فروش رپورتاژهای یک وبسایت را در اختیار گرفتهاند. واسطهها گاهی کمپینهایی طراحی میکنند.
مثلا اگر شما یک وبسایت ورزشی داشته باشید، احتمالا به کمپینی به نام Golden Sport و… برخورد خواهید کرد. این کمپین، متشکل از چند وبسایت معتبر ورزشی است که میتوانید با شرکت در کمپین، رپورتاژ خود را در آن وبسایتها نمایش دهید. البته معایب و مزایای خودش را دارد.
رپورتاژ آگهی و خرید رپورتاژ، یکی از مهمترین و اصلیترین راه ها در سئو به شمار میرود. رپورتاژها محتوایی هستند که توسط شما نگارش میشوند. سپس در ازای پولی که به یک وبسایت معتبر میپردازید، در آن وبسایت منتشر شده و در کلمات کلیدی مشخصی، به وبسایت شما لینک میشود.
دنیای دیجیتال دنیای گمراه کنندهای است. کوچکترین اشتباهی در انجام امور، میتواند نه تنها هزینه شما را دور بریزد، بلکه باعث آسیب زدن به وبسایت شما نیز خواهد شد. پیشنهاد تسمینو به شما این است که از دانش و تجربه چندین ساله متخصصین این مجموعه استفاده کنید. لطفا کار را به کاردان بسپارید.