بگذارید این مقاله را با یک سوال مهم آغاز کنیم؛ اگر شما بخواهید یک کسبوکار خانگی مانند پخت شیرینی خشک و محلی راه بیاندازید، اولین کاری که انجام میدهید چیست؟ شاید اگر این سوال را ده سال قبل یا حتی پنج سال قبل از کسی میپرسیدیم، اولین مرحله راهاندازی کسبوکار اجاره مغازه و خرید تجهیزات مختلف بود؛ اما در دنیای امروز دیگر نیازی به این کار نیست چراکه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ روند فروش و رونق کسبوکار را دگرگون کرده است.
همه ما حداقل یک کسبوکار اینترنتی میشناسیم که مشتریان زیادی دارد و هر روز بر تعداد این مشتریها افزوده میشود. اگر شما هم دوست دارید کسبوکار پررونقی داشته باشید یا دلتان میخواهد به برندهای مختلف برای افزایش ماندگاری در ذهن مخاطب کمک کنید، باید هر چه سریعتر دست به کار شوید و در دوره دیجیتال مارکتینگ حضور یابید. در این مطلب، علاوه بر بررسی اهمیت دیجیتال مارکتینگ، میخواهیم یک دوره بسیار مناسب در جهت یادگیری دیجیتال مارکتینگ به شما معرفی کنیم؛ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ، اصطلاحا به بازاریابی محصولات یا خدمات در دنیای مجازی و از طریق وسایل ارتباط جمعی میگویند که امروزه جزو مشاغل پرطرفدار محسوب میشود. از جمله ابزار و وسایل دیجیتالی میتوان به موبایل، نمایشگر تبلیغاتی و موارد مشابه اشاره کرد که در مسیر بازاریابی دیجیتال بسیار مهم و ضروری هستند.
پیش از بررسی دوره دیجیتال مارکتینگ، ابتدا باید با مزایای دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. بازاریابی دیجیتال برای صاحبان کالا و خدمات و به طور کلی کسبوکارها و برندهای مختلف مزایای زیادی به همراه دارد که بعضی از آنها شامل موارد زیر است:
در قسمت قبلی با دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن آشنا شدیم؛ در این بخش لازم است ابتدا نگاهی داشته باشیم به جایگاه بازاریاب دیجیتال یا دیجیتال مارکتر و وظایفی که برعهده دارد. دیجیتال مارکتر یا بازاریاب دیجیتال، به شخصی گفته میشود که مفاهیم و اصول بازاریابی دیجیتال را برای تثبیت جایگاه برند در بازار فروش به نحوی هوشمندانه بکار میبندد؛ پس بازاریابی دیجیتال دقیقا شبیه بازاریابی سنتی است اما ابزار، بستر، بعضی از قوانین و نوع مشتریان تا حد زیادی متفاوت هستند.
شما با شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ یاد میگیرید که چطور باید در شرایط سخت رقابتی، برند را همواره در ذهن مخاطب و مشتری پررنگ نگه دارید و با وجود رقبای زیاد، سهم خودتان را از بازار حفظ کنید. مشتریان امروز بسیار حواسپرت هستند چون در میان تعدادی زیادی نام تجاری، محصول و خدمت گم شدهاند. این وظیفه دیجیتال مارکتر است که برند را از بین هزاران داوطلب به پیش براند و در مقابل چشمان مشتری قرار دهد.
البته که اینکار چندان آسان به نظر نمیرسد و سختیها و چالشهای خاص خودش را دارد؛ اما با تمام این تفاسیر، حضور یک بازاریاب دیجیتال در کنار برند حس اطمینان و اعتماد به نفس خوبی به سازمان میبخشد. سایر بخش های یک سازمان هر چقدر هم که تلاش کنند محصول و خدمت باکیفیت و مقرون به صرفه به مشتری ارائه دهند، تا زمانیکه این تلاش توسط مشتری دیده نشود ارزشمند نخواهد بود. به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید بتوانید ارزش برند را به مخاطب و مشتری ثابت کنید.
حالا که با مفهوم و کاربردهای دیجیتال مارکتینگ در جامعه آنلاین و دیجیتال امروز آشنا شدیم، لازم است نگاهی مختصر به بازارکار این رشته داشته باشیم. همه ما برای آغاز کردن یک مسیر یا فرآیند یادگیری و ورود به یک شغل، نیاز به انگیزه و اطمینان درونی و بیرونی داریم. البته این اطمینان ابتدا باید از بیرون به دست بیاید و در درون ما تثبیت شود.
بررسی بازارکار بازاریابی دیجیتال و داغ بودن این شغل در بین شرکتهای مختلف، احتمالا بتواند دلیل محکمی برای آغاز فرآیند یادگیری و قدم نهادن در راه آموزش با شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ باشد. اغلب برندهای معروف، کوچک یا بزرگ در حال حاضر به شدت در دنیای آنلاین و دیجیتال مشغول به فعالیت هستند. این برندها برای تداوم فروش و حفظ سودآوری خود باید بخش عمده تمرکز نیروهایشان را روی عرضه بهتر خدمات و بالا بردن کیفیت محصولات قرار دهند؛ بنابراین، تصمیمگیری درباره راهکارهای جدید برای بهتر دیده شدن در فضای رقابت و بازارکار شاید از عهده مدیران شرکت خارج باشد. اینجاست که حضور یک دیجیتال مارکتر بسیار راهگشاست.
همانطور که در قسمتهای قبلی در ارتباط با اهمیت و مزایای یادگیری دیجیتال مارکتینگ صحبت کردیم، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که برای یادگیری این مهارت تخصصی و بسیار مهم برای ورود به بازارکار باید به کدام موسسه یا آموزشگاه مراجعه کنیم؟ در جواب این سوال باید بگوییم کالج رشدانا در حال حاضر یکی از بهترین مراکز جذب و پرورش نیروی متخصص در این حیطه است و شما بعد از یادگیری کامل مباحث قادر به انجام پروژه های دیجیتال مارکتینگ خواهید بود.
در نهایت، به کمک دپارتمان جذب و استخدام نیروی انسانی رشدانا در خود مرکز یا در شرکتهای دانش بنیان و بنام کشور که متقاضی استخدام دیجیتال مارکتر هستند، جذب خواهید شد. برای شرکت در این دوره شما نیاز به هیچ پیشنیازی ندارید. تسلط بر زبان انگلیسی همواره در تمامی دورههای مرتبط با دنیای دیجیتال و اینترنت مزیت محسوب میشود اما اگر چندان مسلط نیستید، جای هیچ نگرانی نیست. با تمرین و تکرار مفاهیم این دوره میتوانید به راحتی جایگاه خود را در دنیای دیجیتال مارکترها و بازارکار تثبیت کنید.
از جمله مزایای دوره دیجیتال مارکتینگ کالج رشدانا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
در این مطلب، درباره اهمیت بازاریابی دیجیتال و همچنین دوره دیجیتال مارکتینگ کالج رشدانا صحبت کردیم. در حال حاضر به نظر میرسد، اغلب برندها و کسبوکارهای بازار حتی آن دسته از برندهایی که از قدمت بالایی برخوردار هستند، مانند “کاله” به شدت در دنیای مجازی مشغولاند و خودشان را مقابل نگاه مخاطب نگه میدارند. این فعالیتها زیر نظر افراد متخصص و حرفهای امکانپذیر است. در نهیات باید بگوییم که فرصتهای طلایی تنها یکبار ظاهر میشوند و باور داشته باشیم یا نه، اگر فرصتها را از دست بدهیم، به سختی میتوانیم برای جبران زمان بخریم. همین امروز برای ورود به بازارکار دیجیتال مارکتینگ اقدام کنید.