حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مصرف انرژی پنل نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ بهینه تر از S20 Ultra و Note 20 Ultra

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | سامسونگ

صفحه نمایش در گلکسی اس ۲۱ اولترا جدید نشان دهنده پیشرفت بزرگی نسبت به پنل گلکسی نوت ۲۰ اولترا و به خصوص گلکسی اس ۲۰ اولترا است. با بررسی های انجام شده می توان گفت که مصرف انرژی پنل نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ بهینه تر از S20 Ultra و Note 20 Ultra است.

نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا

اگر خیلی پیگیر اخبار نیستید، باید بگویم که گلکسی اس ۲۱ اولترا رفرش ریت متغیر را با رزلوشن +QHD امکان پذیر می کند. سامسونگ با افزایش سرعت کلاک رابط نمایشگر MIPI از ۱۱۵۷ مگاهرتز به ۱۴۶۲ مگاهرتز به این مهم دست یافته است، همان کاری که سال گذشته وان پلاس با ۸ پرو انجام داد.

متخصصان AnandTech سعی کردند صفحه نمایش را در Galaxy S21 Ultra آزمایش کنند و آن را با OLED های Galaxy S20 Ultra و Note 20 Ultra مقایسه و جزئیات جالب تری را در این روند پیدا کنند.

اولین آزمایش شامل وضعیت پنل در رنگ سیاه است. در صورت مواجهه با نور کم (کمتر از ۴۰ لوکس)، گلکسی اس ۲۱ اولترا رفرشریت متغیر خود را خاموش می کند و صفحه را در ۱۲۰ هرتز قفل می کند و در نتیجه باعث افزایش مصرف برق می شود. در حالی که وقتی نور از ۴۰ لوکس بالاتر است و صفحه از رفرش ریت تطبیق پذیر خود استفاده می کند، مصرف آن نسبت به گلکسی اس ۲۰ اولترا کمتر اما بیشتر از گلکسی نوت ۲۰ اولترا خواهد بود.

اگر سامسونگ راهی برای حفظ رفرش ریت متغیر در تنظیمات صفحه تاریک پیدا کند، می تواند عمر باتری را بیشتر افزایش دهد.

با این حال، هنگام آزمایش با صفحه سفید کامل، پنل OLED در گلکسی اس ۲۱ اولترا بسیار کارآمدتر می شود. در واقع تا 31٪ کارآمدتر از گلکسی اس ۲۰ اولترا است. صفحه نمایش گلکسی اس ۲۱ اولترا در اوج روشنایی 942 نیت انرژی کمتری نسبت به Galaxy S20 Ultra با حداکثر روشنایی 778 نیت مصرف می کند. Galaxy S21 Ultra نیز در همان اوج روشنایی حدود 20٪ انرژی کمتری نسبت به Galaxy Note 20 Ultra مصرف می کند.

سرانجام، هنگامی که روی یک صفحه وب استاندارد تنظیم می شود، در روشنایی 300 نیت در رفرش ریت 120 هرتز با رزلوشن FullHD، صفحه نمایش گلکسی اس ۲۱ اولترا با 27٪ انرژی کمتری نسبت به گلکسی اس ۲۰ اولترا مصرف می کند، که بدون شک بهبودی است که بیشترین اهمیت را دارد.

همه این موارد احتمالاً توسط Emitter جدید OLED در Galaxy S21 Ultra فعال می شود. سامسونگ جزئیات بیشتری در مورد آن ارائه نداده است، اما این چیزی است که صفحه نمایش Galaxy S21 Ultra را بسیار کارآمد می کند و باعث می شود که باتری با همان ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت بتواند چنین باتری خوبی داشته باشد.

نظر شما درباره عملکرد نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
khers khofteh

سلام یه سوال گوشی سامسونگ m51چند جا نظراتو خوندم میگن برا کشور هنده و اینکه آپدیت هم براش نمیاد درسته ؟

Mahdi

پنلش امسال عالی بود ولی تو تست جری بعد سوختن خودشو بازیابی نکرد

m.b

مهم نیست اصلاً… قرار نیست گوشی رو رو آتیش بگیریم که…

Mahdi

همون پست هم گفتم واسه من مهم نیست ولی خیلیا ایراد میگیرن ، من بیشتر اون مصرف کمترش واسم مهمه

Milad7

طبیعیه دیگه انتظار هم همین بود 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)